  • 91. Data: 2010-10-08 11:05:06
    Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4caef501$1@news.home.net.pl...

    > To, że to ciepło jest, to nie znaczy, że fizycznie można je sprawnie
    > wyciągnąć.

    No więc prymitywne urządzenie jak klima wyciąga je od + kilku stopni. Lepsza
    klima inwerterowa od -15, a pompa ciepła jeszcze lepiej bo z cieplejszej
    ziemi.

    > Maksymalna teoretyczna sprawność cyklu Carnota spada przy wzroście
    > różnicy temperatur.
    > Ale generalnie przy odpowiednio rozległym wymienniku pod ziemią powinno
    > działać niezależnie od mrozu.

    Nie znam się, ale IMHO wystarczy zakopać poniżej przemarzania oraz zapewnić
    odpowiednią objętość tej ziemi, "pojemność cieplną" i wymianę.

    Na oko to najlepiej wygląda umieszczenie rur kilkanaście metrów pod
    powierzchnią pobliskiego jeziora lub morza, jeśli ktoś ma, bo tam nigdy nie
    spada poniżej +4.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 92. Data: 2010-10-08 18:45:02
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Rzeczywiście dane w tabelce były nieaktualne (ceny rosną !).
    Poprawiona wersja choć nie bez błędów.
    Aby była jasność:
    1. Cenę ekogroszku wziąłem z Allegro i jest to cena na dobrej, ale nie
    najwyższej jakości ekogroszek 700zł - jak ktoś uważa, że to cena
    oderwana od rzeczywistości to chętnie poprawię.
    2, Cena GZ50 z mojej faktury za wrzesień, przy założeniu, że ilość gazu
    taka jak zimą.
    3. Cena propanu 2zł, być może "z kosmosu"
    4. Cena drewna dębowego 170zl/mp
    5. Ceny prądu G11 i G12 z mojej faktury i taryfy PGE, założyłem, że przy
    G12 10% idzie w dzień i 90% w nocy

    Pozdrawiam

    Paliwo Wartość kaloryczna Cena jednostki Sprawność urządzenia Koszt GJ
    Ekogroszek 26 MJ/kg 0,70 zł 0,85 31,67 zł
    Gaz GZ50 36 MJ/m3 1,89 zł 0,95 55,26 zł
    Gaz GZ50 36 MJ/m4 1,89 zł 1 52,50 zł
    Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 0,95 82,38 zł
    Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 1 78,26 zł
    Drewno - dąb 18,4 MJ/kg 0,2975 0,6 26,95 zł
    Olej opałowy 43 MJ/kg 3,2 0,95 78,34 zł
    Prąd G11 1 kWh 0,48 1 133,33 zł
    Prąd G12 1 kWh 0,41 1 113,89 zł

  • 93. Data: 2010-10-08 19:49:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 0,95 82,38 zł
    > Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 1 78,26 zł
    > Drewno - dąb 18,4 MJ/kg 0,2975 0,6 26,95 zł

    no ale cos sie uparł drugiej taryfy prądu nie uwzględnić? :)

    b.

  • 94. Data: 2010-10-09 18:26:15
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 08 Oct 2010 12:39:59 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ale generalnie przy odpowiednio rozległym wymienniku pod ziemią powinno
    > działać niezależnie od mrozu.
    A jakby wywiercic dziure takla ze 3km to wtedy i PC niepotrzebna.
    Temperatura rownowagowa gorotworu na tej glebokosci to typowo 120degc, na
    glowicy wymiennika daje sie osiagnac 40-50degc i ze 30kW jak nic :) Tylko
    wiercenie to 2-10mln za sztuke (przynajmniej tyle Pila bierze).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 95. Data: 2010-10-09 21:04:34
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-10-2010 o 21:21:00 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Gdzie to mieszkasz ze tak drogo ?
    Przecierz wiesz, agregat od ciebie kupiłem :)
    Południe, a dokładnie bielsko-Biała a jeszcze dokładniej
    to obrzeża pod samymi górami :)

    Jaki dostawca ?
    Teraz to się taurus chyba nazywa.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 96. Data: 2010-10-09 21:12:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Paź, 23:04, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Przecierz wiesz, agregat od ciebie kupiłem :)
    > Południe, a dokładnie bielsko-Biała a jeszcze dokładniej
    > to obrzeża pod samymi górami :)

    Wiem ze kupiles agregat ale nie pamietam skad - wydawalo mi sie
    bardziej, ze Gliwice, nie wiem czemu (rejestracji samochodu nie masz
    SG czasem ? ;-)

    > Jaki dostawca ?
    > Teraz to się taurus chyba nazywa.

    Nie znam. Nie mozesz zmienic na kogos tanszego ? Teoretycznie rynek
    jest uwolniony :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2010-10-10 07:45:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-10-2010 o 23:12:02 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Wiem ze kupiles agregat ale nie pamietam skad - wydawalo mi sie
    > bardziej, ze Gliwice, nie wiem czemu (rejestracji samochodu nie masz
    > SG czasem ? ;-)
    Nie SB :)

    > Nie znam. Nie mozesz zmienic na kogos tanszego ? Teoretycznie rynek
    > jest uwolniony :)
    Muszę odbior zrobić na razie jeszcze mam budowlany.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 98. Data: 2010-10-10 07:54:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    napisał(a):

    >Muszę odbior zrobić na razie jeszcze mam budowlany.

    No i sprawa sie wyjasnila.
    Ja nie mam odbioru a taryfe mam docelowa od dwoch, trzech lat.
    ZE wymagal tylko tynkow, zamknietego budynku, wlacznikow w scianach i kostek
    do opraw. Zaden odbior ich w ogole nie interesowal. Tobie proponuje przejsc
    sie do ZE i zmienic taryfe.

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2010-10-10 08:33:11
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Paź, 09:54, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > do opraw. Zaden odbior ich w ogole nie interesowal. Tobie proponuje przejsc

    U mnie wymagali tylko 0,7 w skrzynce licznikowej jak pan z energetyki
    przyszedl na "kontrole" ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 100. Data: 2010-10-10 16:33:18
    Temat: Re: Koszt energii z gazu dogoni? koszt z pr?du
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-10-2010 o 09:54:04 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > kostek
    > do opraw. Zaden odbior ich w ogole nie interesowal. Tobie proponuje
    Ale taryfy się niewiele różnią tzn cena za kwh bo w budowlanej mam
    dodatkowe
    opłaty wyrównawcze i za moc przyłączeniową i mnie one oczywiście wkurzają
    ale sama cena prądu się niewiele zmieni.

    --
    Pozdr
    JanuszK