  • 11. Data: 2009-09-03 13:47:15
    Temat: Re: Koszt montażu instalacji elektrycznej.
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Kris napisal:
    > Czyli montaż skrzyni 100zł(wkrecenie 4 kołków to jest) + 36(standardowa
    > rozdzielnia na dom jednorodzinny) *25=900.
    > Razem 1000zł????
    > Gdzie tyle płacą za pół dnia pracy?

    Zle myslisz :)

    Wkrecenie czterech kolkow: 20 zl
    Pieczatki i papiery: 980 zl
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2009-09-03 22:30:22
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > segmentowej rozdzielni zajmuje więcej jak pół dnia to nie wiem o co
    > chodzi.
    > U mnie 36 segmentowa rozdzielnie gość połączył w 4godziny w miedzyczasie
    > jeszcze piwo i kawę z nim wypiłem. I skasował mnie na 50zł.
    > Normalnie robi to za 100zł ale ja miałem taniej bo to znajomy. Firma w
    > której on pracuje za taką usługe kasuje 200-250zł. On to zrobił w ramach
    > fuchy.
    > O jakiej dokumentacji technicznej do rozdzielni piszesz?- O kartce papieru
    > z rozpisanymi obwodami? To ze złota ta kartka skoro całośc robót wyceniasz

    Rozdzielnia, rozdzielni nie jest równa.
    Jak masz do podłączenia raptem kilka obwodów to nie ma w tym żadnej
    filozofii żeby się wyrobić w 3-4 godziny, ale jeżeli do skrzynki schodzi się
    kilkadziesiąt przewodów to już nie jest tak łatwo to wszystko poukładać i
    popodłączać. Niestety są instalacje elektryczne, gdzie nie da się powiesić
    całości na 2-3 obwodach.

  • 13. Data: 2009-09-03 22:31:55
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > się kilkadziesiąt przewodów to już nie jest tak łatwo to wszystko
    > poukładać i popodłączać. Niestety są instalacje elektryczne, gdzie nie da

    P.S.
    Dlatego też pytanie o cenę na grupach jest totalnie bezsensowne.
    Lepiej zapytać kilku miejscowych fachmenów za ile są w stanie to zrobić.

  • 14. Data: 2009-09-04 07:35:10
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@g...pl>

    Tomek <a...@i...pl> napisał(a):

    > dokladnie, sam skladalem wszystko do kupy i tez wyrobilem sie w jedno
    > popoludnie.

    No i ciesz się że nie dałeś orżnąć się przez takiego głąba jak ja.
    Że się tak zapytam: miałeś projekt tej rozdzieli? jakieś obliczenia? serwis
    gwarancyjny?
    Ze niepotrzebne? no, skoro niepotrzebne to nie, inny widać potrzebują.

    > Ja rozumiem ze firma to inne koszty, bo sprzet trzeba
    > amortyzowac, oplacic pracownika, kierownika, prezesa i dla wlasciciela cos
    > musi jeszcze zostac. Ale bez przesady, 1000zl za 1 dzien pracy 1 czlowieka
    > (i to wcale nie jakiegos wybitnego specjalisty) to troche duzo.
    > Ja akurat cala instalacje elektyczna zrobilem sobie sam, ale jak sobie
    > pomysle ile mnie skasowali za wod-kan to szlag mnie trafia. Czasami sie
    > zastanawiam czy nie warto sie przekwalifikowac ;)

    Wiesz, byłem wczoraj u fryzjerki, ostrzyżenie mnie zajęło jej 4 minuty, w tym
    czasie sobie gadaliśmy, zapłaciłem 25 zł (taniej już chyba w Krakowie nie ma).
    Policzmy: 8 godz.*60 min / 4min. * 25 zł = 3000 zł z dniówkę.
    Czyli za miesiąc 60 tys. zł, wniosek -> fryzjerka ma zarobki na poziomie
    prezesów banków.
    Wiesz, czasem sama arytmetyka nie wystarcza by osiągnąć prawdę.

    Proponuję więc jednak zostać fryzjerką.
    pzdr., PB

  • 15. Data: 2009-09-04 07:58:07
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > No i ciesz się że nie dałeś orżnąć się przez takiego głąba jak ja.

    ciesze sie :)

    > Że się tak zapytam: miałeś projekt tej rozdzieli? jakieś obliczenia?
    > serwis
    > gwarancyjny?

    w projekcie budowlanym mam rozrysowana cala instalacje elektryczna, lacznie
    z rozdzielnia. Wiesz, tam nie ma zadnej magii... Serwis gwarancyjny? Po co?
    Jak sie zepsuje to sobie naprawie.

    > Ze niepotrzebne? no, skoro niepotrzebne to nie, inny widać potrzebują.

    i za to placa :)

> [...]
    > prezesów banków.
    > Wiesz, czasem sama arytmetyka nie wystarcza by osiągnąć prawdę.

    ale przeciez napisalem, ze firmy maja troche inne koszty niz Zenek co robi
    fuche i to rozumiem. Napisalem, ze 1000zl za taka robote to duzo, z reszta
    kolega Kris potwierdza, ze *firma* robi to za 200-250zl i jakos sie to
    oplaca. Jacek pisze, ze rozne sa rozdzielnie - jasne, ale prosta rozdzielka
    200zl, taka wypasna powiedzmy 500zl, do tysiaca ciagle daleko... I nie masz
    sie co napinac, taki ten swiat. Inwestor chce zaplacic jak najmniej,
    wykonawca chce zarobic jak nawiecej. Zwykle spotykaja sie gdzies po srodku
    swoich oczekiwan, chyba ze inwestor owca i daje sie golic :)

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2009-09-04 08:14:43
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@g...pl>

    Tomek <a...@i...pl> napisał(a):

    > ciesze sie :)

    > w projekcie budowlanym mam rozrysowana cala instalacje elektryczna, lacznie
    > z rozdzielnia.

    A widzisz różnicę pomiędzy projektem budowlanym a projektem wykonawczym?

    > Wiesz, tam nie ma zadnej magii... Serwis gwarancyjny? Po co?
    > Jak sie zepsuje to sobie naprawie.

    Oczywiście. Powszechnie wiadomo, że kazdy Polak zna się na medycynie i
    elektryce ;)
    Pisałem, skoro ni potrzebujesz serwisu, to kupujesz tam gdzie sprzedają bez,
    np. na allegro.

    > i za to placa :)

    Nie, zmuszamy ich do tego szantażem i porwaniami.

> [...]
    > 200zl, taka wypasna powiedzmy 500zl, do tysiaca ciagle daleko... I nie masz

    Ja się napinam? Nie, ja zasugerowałem (w żartobliwej jak mi się wydawało
    formie) że porównanie cenowe jakiego dokonano dotyczyło zupełnie innych produktów.
    "Ma 4 koła i kierownicę? no to kosztuje 1.000 zł, wiem bo szwagier kupił
    poloneza rocznik 1995, więc niemożliwe, żeby auto kosztowało 100.000 zł".
    Czujesz?

    > Inwestor chce zaplacic jak najmniej,
    > wykonawca chce zarobic jak nawiecej. Zwykle spotykaja sie gdzies po srodku
    > swoich oczekiwan, chyba ze inwestor owca i daje sie golic :)

    E tam, znam inwestorów, którzy nie zrealizowali swojej inwestycji bo nie
    znaleźli chętnego na wykonanie czegoś, za pieniądze które był skłonny wydać
    inwestor.
    Więc z tym środkiem to nie do końca jest oczywiste.
    pzdr., PB

  • 17. Data: 2009-09-04 08:58:36
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Ja się napinam? Nie, ja zasugerowałem (w żartobliwej jak mi się wydawało
    > formie) że porównanie cenowe jakiego dokonano dotyczyło zupełnie innych
    > produktów.

    nie nie, podales cene za powieszenie skrzyni i podlaczenie 1szt Ski, co
    szybko zostalo przeliczone na jakas tam przykladowa szafe i wyszla cena,
    ktora uwazam za zbyt wygorowana. Moje prawo. Ty uwazasz, ze cena uzasadniona
    i taniej sie zrobic nie da - Twoje prawo. W praktyce Ty znajdziesz klienta,
    ktory tyle zaplaci a ja znajde wykonawce, ktory zrobi to co chce w
    normalniejszej cenie. I tyle na ten temat.

    > "Ma 4 koła i kierownicę? no to kosztuje 1.000 zł, wiem bo szwagier kupił
    > poloneza rocznik 1995, więc niemożliwe, żeby auto kosztowało 100.000 zł".

    ta szafa to zaden mercedes :)

    > E tam, znam inwestorów, którzy nie zrealizowali swojej inwestycji bo nie
    > znaleźli chętnego na wykonanie czegoś, za pieniądze które był skłonny
    > wydać
    > inwestor.

    a ja znam takich, co zaplacili za sama robocizne stanu surowego wiecej, niz
    mnie kosztowal stan surowy lacznie z materialami. Przy praktycznie
    identycznych projektach.

    pozdrowienia
    --
    Tomek

  • 18. Data: 2009-09-04 10:12:06
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@g...pl>

    Tomek <a...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > ktory tyle zaplaci a ja znajd wykonawce, który zrobi to co chce w
    > normalniejszej cenie. I tyle na ten temat.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No właśnie, to miałem na myśli. "Normalna cena" to taka jak uważasz a każda
    inna jest "nienormalna".
    I nie widzisz różnicy bo i to i to ma 4 koła.
    Ja nie twierdzę że cena podana przez Ciebie jest "nienormalnie niska".
    Dałem przykład ceny i tyle, to że jakiś panmieciu zrobi to za 1/10 tej ceny to
    jest sprawa panamiecia i tego kto kupuje.
    Wiesz, kupowałem ostatnio partię "modułów led" i zapłaciłem powiedzmy za moduł
    X zł. Na Allegro podobnie wyglądający kosztuje 0,6*X zł. Kupiłem też i na
    allegro, kilka szt. Porównałem. Ten droższy daje tyle światła ile mniej więcej
    2,5 modułów tego tańszego. Ciekawe, że prądu pobierają tyle samo.
    Zrobiłem to porównanie w naturze, gdyż się nieznałem na tym i chciałem się
    poznać zanim powiedziałem co jest tanie a co drogie. Teraz już wiem.

    > ta szafa to zaden mercedes :)

    W mojej branży rozdzielnia bez dokumentacji i serwisu jest takim polonezem.

    > a ja znam takich, co zaplacili za sama robocizne stanu surowego wiecej, niz
    > mnie kosztowal stan surowy lacznie z materialami. Przy praktycznie
    > identycznych projektach.

    Nie przeczę. Tylko cóż z tego skoro porównujesz tu takie same produkty? a
    dyskusja dotyczy różnych produktów za różna cenę?

    pzdr., PB

    P.S. Zrzuć do sieci fotografię tej rozdzielni za 50 zł to Ci ja wycenię w
    wersji bez dokumentacji, bez faktury i bez odpowiedzialności.

  • 19. Data: 2009-09-04 18:46:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h7qp5m$esv$1@inews.gazeta.pl...
    > Tomek <a...@i...pl> napisał(a):
    >
    > P.S. Zrzuć do sieci fotografię tej rozdzielni za 50 zł to Ci ja wycenię w
    > wersji bez dokumentacji, bez faktury i bez odpowiedzialności.

    Po co fotki.
    Rozdzielnia 3*12 pólkupiona na allegro a w niej kilkanaście esek-kupione w
    lokalnej hurtowni za 120% ceny z Allegro, 3 róznicówki Legranda kupione na
    Allegro. jedna eska trójfazowa, wyłacznik 3FR(Allegro).
    Chyba o niczym nie zapomniałem

    Razem zajmuje to własnie te 36 pól.
    Śmiem twierdzić ze podobnie wygladają rozdzielnie w 80%domów
    jednorodzinnych. A po co komu projekt powykonawczy to nie mam pojecia.

    I za montaż tego 1000zł uważasz. Ktoś tyle Tobie płaci?
    Ja uwazam że dużo za dużo. Za 1000zł to to co niektóry fachura całą
    instalację w domu pewnie położy .

    Kris

  • 20. Data: 2009-09-04 19:09:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > I za montaż tego 1000zł uważasz. Ktoś tyle Tobie płaci?
    > Ja uwazam że dużo za dużo. Za 1000zł to to co niektóry fachura całą
    > instalację w domu pewnie położy .

    No przestan Kris, chyba sam bys nie chcial instalacji z jednym gniazdem w
    pokoju i jedna zarowka. :-)

    Pozdro.. TK