  • 11. Data: 2017-11-27 11:38:10
    Temat: Re: Kotłownia wentylacja mechaniczna lub grawitacyjna
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 26.11.2017 o 00:15, MIKE99822 pisze:

    > Za to ekipa od rekuperacji straszyła, że są przypadki że te kotły się
    rozszczelniają i że są przypadki śmiertelne ...czy znacie takie tragedie? Mowa jest
    cały czas o kotłach kondensacyjnych z zamkniętą komorą spalania, gdzie powietrze
    zasysane jest z komina (zew. kanał), spaliny idą do komina (wew. kanał)

    Czy są przypadki śmiertelne to nie wiem, ale otwórz swój kocioł i
    zaglądnij jak ten "zamknięty" obieg powietrza wygląda, bo w moim Broetje
    wcale nie jest zamknięty.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 12. Data: 2017-11-27 18:27:22
    Od: l...@g...com

    w MCR Dietricha to zamknięcie komory spalania jest też dosyć umowne.

  • 13. Data: 2017-11-29 18:23:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-26 o 23:05, l...@g...com pisze:
    > Sytuacja chyba taka sama, jakbyś miał taki kociołek w kuchni lub łazience. Wg
    przepisów i stanowiska Stowarzyszenia Kominiarzy wentylacja mechaniczna wywiewna jest
    przy kotle z zamkniętą komorą spalania dopuszczalna. Pytania:
    > 1.Czy dopuszczalna jest zbiorcza instalacja wywiewna?, nie sądzę
    Ale samej wywiewnej nie robisz, tylko komplet czyli nawiew też masz.
    Więc spełnia warunki.

    > 2.Wentylator wywiewny w wersji przeciwwybuchowej?, odciągi kuchenne czy zwykłe
    okapy mają chyba zwykłe wentylatory
    > Inną sprawą jest tzw. zamknięta komora spalania, uszczelnienie tego to często
    umowna sprawa.
    Nic z tym nie rób, w piecu wentylator jest tylko na nawiewie, spaliny
    same opuszczają piec środkiem rury koncentrycznej.
    U mnie też kominiarz miał wątpliwości ale byłem przygotowany na to,
    jedynie czego nie przeskoczysz to kratka wywiewna ze względu na gaz,
    dałem najmniejszą możliwą, ale przy wentylacji zrównoważonej ona w
    zasadzie nie działa, więc olałem walkę z nią.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 14. Data: 2017-11-29 18:25:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-27 o 18:27, l...@g...com pisze:
    > w MCR Dietricha to zamknięcie komory spalania jest też dosyć umowne.

    To ciekawe co piszecie bo ja w valiancie mam szczelną komorę z pokrywą i
    uszczelką
    a i wszystkie przejścia rurek są osadzone w gumach uszczelniających.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2017-12-02 19:51:22
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > w MCR Dietricha to zamknięcie komory spalania jest też dosyć umowne.

    Tak sie podpiąłem niechcący, ale odnoszę wrażenie, że ostatnie posty są o różnych
    sprawach:
    Dopływ powietrza do pieca ( czerpnia).Przy kondensacyjnym dochodzi głównie rurą
    koncentryczną.Nie wyłączne- bo dołem wypływa woda.
    Przy atmosferycznym czerpnia jest przydatna- nie ochładza pomieszczenia.
    Wentylacja kotłowni- (w rozumieniu:tam gdzie jest piec)- to inna para kaloszy i może
    być tylko grawitacyjna.Ale w wypadku kuchni nie ma jednoznaczności- choć kominiarze
    żle patrzą na okapy.
    Ale w wypadku zbiorczej- musi być czerpnia.Nie może się zdarzyć, aby powietrze było
    zassane z wentylacji. Ale przepisów nie podam.