  • 1. Data: 2011-10-25 13:41:53
    Temat: Krzaki i drzewa w granicy
    Od: adamw2 <a...@w...pl>

    Działka jest na wsi, duża.
    Od strony sąsiada, ale niemal bezpośrednio w granicy rosną krzaki i
    drzewa, które przechodzą silnie na moją stronę.Czy mam jakąś podstawę
    prawną żądać od niego żeby przycinał gałęzie?

    Kilka lat temu zrobiłem ogrodzenie z siatki, wtedy z oporami, ale
    przyciął. Teraz trzeba operację powtórzyć, bo rosnące gałęzie prą na
    siatkę i ją wypychają, ale on nie chce o tym słyszeć. Krzaki są
    zaniedbane i nic nie warte, ale niech sobie rosną, bo trochę zasłaniają
    syf na jego podwórku. Chodzi tylko o przycięcie, bo szkoda mi siatki,
    tym bardziej że robiłem na swój koszt, sąsiad się nie dokładał.

    Wiem że nowe drzewa można sadzić w odl 3m od granicy, a krzewy 1,5 m. A
    jak jest w przypadku sytuacji zastanej? Jak kupowałem działkę to
    wszystko już rosło.

    Adam

  • 2. Data: 2011-10-25 14:48:35
    Temat: Re: Krzaki i drzewa w granicy
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik adamw2 napisał:
    > Czy mam jakąś podstawę prawną żądać od niego żeby przycinał gałęzie?

    A po co masz żądać? Nie możesz sam pościnać tych gałęzi, które
    przechodzą na Twoją stronę?

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-10-25 15:02:56
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Wiem że nowe drzewa można sadzić w odl 3m od granicy, a krzewy 1,5 m. A
    > jak jest w przypadku sytuacji zastanej? Jak kupowałem działkę to wszystko
    > już rosło.

    heh posadz orzecha 3m od granicy dzialki :)

    co u ciebie to twoje, wiec scinaj to
    Tez mam ten problem i sam muszę scinac

  • 4. Data: 2011-10-25 19:09:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-25 15:41, adamw2 wrote:
    > [...] Od strony sąsiada, ale niemal bezpośrednio w granicy rosną krzaki i
    > drzewa, które przechodzą silnie na moją stronę.Czy mam jakąś podstawę
    > prawną żądać od niego żeby przycinał gałęzie? [...]

    Musisz mu wyznaczyć termin na ścięcie tych gałęzi i jeśli ich nie zetnie
    to dopiero możesz je ściąć to samodzielnie.
    Reguluje to art. 148 Kodeksu cywilnego.

    Piotrek

  • 5. Data: 2011-10-25 19:11:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-25 21:09, Piotrek wrote:
    > Musisz mu wyznaczyć termin na ścięcie tych gałęzi i jeśli ich nie zetnie
    > to dopiero możesz je ściąć to samodzielnie.
    > Reguluje to art. 148 Kodeksu cywilnego.
    >
    > Piotrek

    Tak to jest jak się cytuje z głowy ...
    Chodzi o artykuł 150.

    Piotrek

  • 6. Data: 2011-10-25 19:52:13
    Od: adam <a...@g...pl>

    Ja wiem, że po swojej mogę ściąć, ale różne rozgałęzienia i okraki
    gałęziowe, te co pchają siatkę, są już z drugiej strony i trudno mi do
    nich się dostać.
    Adam

  • 7. Data: 2011-10-26 06:30:04
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > heh posadz orzecha 3m od granicy dzialki :)

    Z ciekawości zapytam co z tym orzechem? Co wyniknie?

    Marek

  • 8. Data: 2011-10-26 06:57:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >jest w przypadku sytuacji zastanej? Jak kupowałem działkę to wszystko już

    Paragrafami i przepisami niewiele zdziałasz. A pytałeś sąsiada czy np możesz
    wejść na jego posesję i przyciąć te krzaki?

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 9. Data: 2011-10-26 06:59:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "adamw2" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:j86eb1$rqe$...@i...gazeta.pl... Kilka lat temu zrobiłem
    >ogrodzenie z siatki, wtedy z oporami, ale przyciął.

    Ja widziałeś że sąsiad oporny to mogłeś ogrodzenie zrobić 30-40cm od granicy
    i teraz spokojnie byś te krzaczory sobie przycinał.

  • 10. Data: 2011-10-26 20:20:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert G wrote:

    > A po co masz żądać? Nie możesz sam pościnać tych gałęzi, które
    > przechodzą na Twoją stronę?

    bodajże najpierw trzeba wezwać do przycięcia w przypadku braku odzewu można
    legalnie dokonać przycinanania.