  • 1. Data: 2011-10-25 13:20:00
    Temat: płyty g-k a wartswa ocieplenia na poddaszu
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Witam

    Poradźcie albo wskażcie gdzie szukać bo długo szperam i nie znalazłem.
    Jest gołe poddasze do "pocięcia" działowymi. Między krokwie wpakowałem juz
    wełnę 15cm
    teraz pytanie kiedy i dokąd jechac z działowymichować je w ocieplenie czy
    gk a do nich działowe?
    Myślałem tak że teraz działowe do obecenj wełny (dół krokwi) a druga wasrtwa
    wełny między działowe
    i potem płyty g-k.

    Rafał

  • 2. Data: 2011-10-25 13:42:55
    Temat: Re: płyty g-k a wartswa ocieplenia na poddaszu
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kacper napisał:
> [...]
    > gk a do nich działowe?
    > Myślałem tak że teraz działowe do obecenj wełny (dół krokwi) a druga wasrtwa

    Nie do końca rozumiem, z czego chcesz robić działówki ?

    pzdr
    rafał

  • 3. Data: 2011-10-25 13:55:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gk a do nich działowe?
    > Myślałem tak że teraz działowe do obecenj wełny (dół krokwi) a druga

    Najpierw skosy a potem działówki.
    1. Łatwość wykonania jednej powierzchni skosu niż pieprzyć się z każdym z
    osobna.
    2. Mniejsza ilość odpadów i mniej pierdolenia się z ewentualnymi wąskimi
    paskami.
    3. Montaż szyny U75 lub U50 ściany wkrętami do istniejących CD60 w skosach
    pozwala na dostateczne związanie ściany ze skosem.
    4. W przypadku gdybyś chciał ścianę usunąć albo zdemontować uzyskujesz równą
    powierzchnię bez uskoków które na bank ci wyjdą gdybyś chciał w kazdym
    pomieszczeniu z osobna robic potem skosy.

    Poradzę ci jeszcze że warto w pomieszczeniach w których będą okładziny
    ceramiczne dać dwie warstwy płyty i gęściej profile, co 40cm. Ściana jest
    sztywniejsza. Pierwsza warstwa płyt może być zwykła ale druga koniecznie
    zielona-wodoodporna. Ja dawałem zieloną wodoodporna i jeszcze na dodatek
    ognioodporną bo to przecież poddasze.
    Pierwszą warstwę obowiązkowo takze szpachlujesz, ale tylko tak aby zamknąć
    wszystkie fugi. Przez to ściana jest sporo sztywniejsza niż gdybyś pominął
    szpachlowanie pierwszej warstwy. Ja w kilku pomieszczeniach także gdzie nie
    było ceramiki na ścianach i tak dawałem podwójną płytę bo taka ściana jest
    naprawdę sztywna. Nie zapomnij o wstawieniu pasków z płyty OSB 18mm w
    miejscach gdzie będziesz chciał wieszać grzejniki albo jakieś meble. Np. Na
    grzejnik wystarczą dwa paski szerokie na około 10cm i długie na tyle aby
    opierały się na gruncie a wysokością sięgały do miejsca mocowania wieszaków.
    Desek raczej nie dawaj bo lubią czasem się odkształcać i łączenie GK mogą
    popękać. Można dać też poprzecznie paski ale muszą być złapane w profilach
    pionowych z lewej i prawej strony.

    Marek

  • 4. Data: 2011-10-26 06:27:27
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > 4. W przypadku gdybyś chciał ścianę usunąć albo zdemontować

    Oczywiście miało być "lub przesunąć"

  • 5. Data: 2011-10-26 07:13:51
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    > łączenie GK mogą popękać. Można dać też poprzecznie paski ale muszą być
    > złapane w profilach pionowych z lewej i prawej strony.

    Super, wielkie dzięki. Tak myślałem że najpierw całość w G-K a potem
    działówki.
    Tyle że nie wiem jeszcze z czego te działówki, fajnie szybko i łatwo z G-K z
    wełną między ale nasłuchałem się że będzie jak w biurze
    i wszystko słychać poza tym jak tu coś wiesać.
    Generalnie chciałbym z ytonga (jako że cały dom postawiłem z ytonga) mam
    doświadczenie i wiedzę z budowania z tego materiału.
    Sćiany mocniejsze i bardziej dźwiękoodporne.
    Zastanawiałem się tylko czy robiąc z czegoś innego niż g-k na poddaszu nie
    musze ich stawiać najpierw.
    Ale spoko, przy okazji trafiłem dziś na znajomka co budował z 3 lata temu i
    też powiedział że robił całość w g-k a potem działówki.
    Jeszcze raz dzięki za porady i o tych grzejnikach i wieszaniu też słusznie,
    chociaż prawdopodobnie g-k będe miał tylko na skosach i suficie.

    Rafał

  • 6. Data: 2011-10-26 07:53:39
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Kacper" napisał w wiadomości grup

    >i wszystko słychać poza tym jak tu coś wiesać.

    A co takiego będziesz wieszał w pomieszczeniach na poddaszu?
    Ale i tak działówki na poddaszu zrobiłbym murowane. Te regipsy to zło
    konieczne moim zdaniem

  • 7. Data: 2011-10-26 10:17:46
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    > A co takiego będziesz wieszał w pomieszczeniach na poddaszu?
    > Ale i tak działówki na poddaszu zrobiłbym murowane. Te regipsy to zło
    > konieczne moim zdaniem

    Ano własnie ja tam nie mówię że zło ale jakoś nie mam do nich przekonania.
    A wieszać? .... półki jakieś szafki może, nic więcej, no może jeszcze jakiś
    grzejnik się zdarzy

    Rafał

  • 8. Data: 2011-10-26 10:20:38
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Kacper" napisał w wiadomości grup

    >Ano własnie ja tam nie mówię że zło ale jakoś nie mam do nich przekonania.
    >A wieszać? .... półki jakieś szafki może, nic więcej,

    To powiesisz bez większego problemu nawet na normalnej zabudowie a nie
    podwójnej jak proponuje Marek

    >no może jeszcze jakiś grzejnik się zdarzy
    One najczęściej wiszą na ściance kolankowej.

  • 9. Data: 2011-10-26 10:51:00
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    > A co takiego będziesz wieszał w pomieszczeniach na poddaszu?
    > Ale i tak działówki na poddaszu zrobiłbym murowane. Te regipsy to zło
    > konieczne moim zdaniem

    A po postawieniu działówek będzie dopiero tynkowanie
    i jednolita gładź gipsowa na działówkach i skosach, jak przypuszczam.

    JK

  • 10. Data: 2011-10-26 13:47:18
    Od: "TomT" <tom@wywal_to.pl>

    > Ano własnie ja tam nie mówię że zło ale jakoś nie mam do nich przekonania.
    > A wieszać? .... półki jakieś szafki może, nic więcej, no może jeszcze
    > jakiś grzejnik się zdarzy

    Ja mam ściankę kolankową z płyt k-g i na niej wiszą grzejniki.
    Pod płytę k-g dałem płytę OSB 18 mm i do tego przykręciłem wieszaki do
    grzejników.
    Wisi i działa.

    TomT