  • 1. Data: 2009-07-08 16:23:11
    Temat: Kto dostanie mandat?
    Od: ZK <z...@g...com>

    Witam, podpisałem umowę na wykonanie ocieplenia. W/g sąsiadów na ich
    posesje dostaje się masa białego styropianu w postaci granulek, co
    jest zgodne z prawdą. Czy w razie zgłoszenia do Straży Miejskiej, kogo
    ukrają mandatem? Wykonawcę prac, czy właściciela posesji?

  • 2. Data: 2009-07-08 17:39:01
    Temat: Re: Kto dostanie mandat?
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Nie przejmuj się. Wszędzie tam gdzie docieplają jest pełno styropianu w
    mieszkaniach sasiadów ale nigdy nie słyszałem żeby wykonawca dostał mandat.
    Musisz przyjąć postawę ugodową i tłumaczyć że nie może być winnym właściciel
    pustyni jak przejdzie wiatr. Nie stosuje się metod na wyłapywanie
    naelektryzowanych cząstek styropianu. Po kilku dniach kobitki się uspokoją a
    styropian zniknie. Kup najwyżej kwiatek na zgodę i rób swoje.

    Adam

  • 3. Data: 2009-07-08 17:59:11
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    >jest zgodne z prawdą. Czy w razie zgłoszenia do Straży Miejskiej, kogo
    >ukrają mandatem? Wykonawcę prac, czy właściciela posesji?

    Mój kolega pracuje jako kierownik robót w firmie sie ociepleniami zajmuje.
    Kiedyś w Jeleniej Górze jak robili jakąś kamienice, to straż miejska chciała
    mu wlepić mandat za brudzenie styropianem, kolega wcześniej twierdził ze nie
    da się tego zbierać, po rozmowie ze strażą, kupili odkurzacz i się dało :).
    Więc chyba wykonawca, dostanie mandat.

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2009-07-09 17:06:13
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chciała mu wlepić mandat za brudzenie styropianem, kolega wcześniej
    > twierdził ze nie da się tego zbierać, po rozmowie ze strażą, kupili

    Poza tym są specjalne noże elektryczne do cięcia styropianu, które go topią
    w miejscu cięcia.
    Nie rozumiem firm, które robią takie ocieplenia codziennie i każą "chechłać"
    pracownikom płyty styropianowe brzeszczotami, a przy tym niemiłosiernie
    syfić.

  • 5. Data: 2009-07-09 17:08:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Nie rozumiem firm, które robią takie ocieplenia codziennie i każą
    > "chechłać" pracownikom płyty styropianowe brzeszczotami, a przy tym

    Czasem pewnie trzeba dotrzec cos tartka i jest problem.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-07-09 17:22:40
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Czasem pewnie trzeba dotrzec cos tartka i jest problem.

    Wtedy używa się odkurzaczy przemysłowych lub tarek z workiem.
    Ja rozumiem, że ktoś robi dziadostwo, bo robi amatorsko, ale ktoś kto
    zajmuje się profesjonalnie i robi dużo powinien inwestować w narzędzia.

  • 7. Data: 2009-07-09 18:14:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:
> [...]
    > Ja rozumiem, że ktoś robi dziadostwo, bo robi amatorsko, ale ktoś kto
    > zajmuje się profesjonalnie i robi dużo powinien inwestować w

    i będzie robił dla siebie w ramach hobby, bo przetarg wygra najtańśzy co
    styro tnie brzeszczotem

  • 8. Data: 2009-07-10 10:42:28
    Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl>

    Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał
    > Ja rozumiem, że ktoś robi dziadostwo, bo robi amatorsko,

    A ja nie rozumiem co amatorstwo ma wspólnego z dziadostwem?
    Trochę niewłaściwe określenie chyba, wszelkiej maści nieprofesjonaliści mogą
    się poczuć urażeni. Z Twojego postu wynmika, że można nazwać dziadostwem
    np. mieszanie zaprawy w betoniarce zamiast kupienia betoniarkowozu albo
    przynajmniej jakiegoś innego mixokreta :)

    Trochę OT ale musiałem :)

    Pozdr,
    e2rd
    Darek K.

  • 9. Data: 2009-07-10 12:02:59
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Nie rozumiem firm, które robią takie ocieplenia codziennie i każą
    > "chechłać" pracownikom płyty styropianowe brzeszczotami, a przy tym

    Mnie też to zastanawia. Nie inwestują w nic. Piła, tarka i łopatka do kleju
    i jeszcze mało co potrafią. Po drygie dobrze jest zamykać pory zamiast ciąć
    piłą.

  • 10. Data: 2009-07-10 12:51:17
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "e2rd / Darek K." <q...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dziadostwem np. mieszanie zaprawy w betoniarce zamiast kupienia
    > betoniarkowozu albo przynajmniej jakiegoś innego mixokreta :)

    Widzę, że nie bardzo zrozumiałeś.
    Dziadostwem nazywam używanie najtańszych metod pracy m.in. cięcie styropianu
    brzeszczotem co powoduje zaśmiecanie okolicznego terenu. Dziadostwem jest
    praca bez odkurzacza typu szlifowanie i polerowanie styropianów, ścian po
    gipsówkach, cięcie bruzd pod instalacje zwykłą szlifierką kątową zamiast
    bruzdownicą podłączoną do odkurzacza, kucie dziur pod puszki młotkiem i
    przecinakiem zamiast wiercenie otwornicami itp.
    Wszystkie te roboty można wykonać elegancko i bez syfienia. Niestety żeby
    tak robić trzeba zainwestować w odpowiednie narzędzia np. odkurzacz
    przemysłowy. Bruzdownica to także wydatek conajmniej tysiącakilkuset
    złotych.
    Po prostu amator nie będzie inwestował w takie narzędzia bo bezsensem jest
    dla niego taka inwestycja na jedną robotę i poza tym na takie maleńkie
    roboty zbyt droga. Dlatego napisałem, ze amator może sobie pozwolić na
    dziadostwo, a profesjonalista powinien używać odpowiednich narzędzi,
    ponieważ te narzędzia zarabiają same na siebie. Nie czarujmy się. Jakiż to
    jest wydatek na kilka noży elektrycznych do cięcia styropianu po kilkaset
    złotych oraz jeden czy dwa odkurzacze przemysłowe + odpowiednie tark poi
    2000-2500zł, którymi pracownicy wykonują robotę np. ocieplenie bloku, z
    której jest kilkaset tysięcy zł czystego zysku ?
    Marek napisał, że w przetargu firma, która inwestuje w narzędzia przegra. No
    cóż, niestety u nas w Polsce przetargi wygrywają najtańsi, ale co by było
    gdyby Policja czy Straż Miejska wlepiła raz czy drugi mandat takiemu
    wykonawcy za syfienie ? Po prostu przestało by im się opłacać pracować po
    najniższych kosztach i raz, dwa zainwestowaliby w odpowiednie narzędzia oraz
    technologie pracy.
    Dla mnie firma, która przychodzi na robotę i pozostawia syf to paproki.
    Każda normalna firma, która dba o klienta wykonuje robotę i pozostawia po
    sobie czysto, włącznie z posprzątaniem po sobie.
    Inwestycja w odkurzacze i tego typu noże to skromny wydatek, a efekt duży,
    bo "jak cię widzą, tak cię piszą".