  • 31. Data: 2009-01-03 09:40:01
    Temat: Re: Ktore grzejniki grzeja bardziej z przodu i mniej z tylu?
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pewnie mają tez i jakieś wady:
    ? trudności z odpowietrzaniem
    ? gorsze parametry konwekcji ( i być może przypalanie kurzu na przedniej płycie)
    ? większe opory przepływu
    Ale fajnie, że jakis producent oferuje, miejmy wybór, i o to chodzi :-)
    JaC

    -----

    > Kermi pisze, że w konstrukcji grzejnika X2 Thermo zastosowano zasadę _szeregowego_
    przepływu czynnika grzewczego przez płyty grzejnika.
    > Czuję się nieco zażenowany tym wyznaniem, ale dla mnie jest całkowicie oczywiste,
    że tak właśnie powinien działać grzejnik

  • 32. Data: 2009-01-03 11:06:35
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Dziekuje wszystkim uczestnikom dyskusji za info, watpliwosci i cenne opinie
    > z autopsji. Porownam ceny i podejme konkretne decyzje. Grzejnikow w sumie
    > mam nie tak znowu wiele, ale jezeli ma byc lepszy za byc moze nie wiele
    > wiecej, to czemu nie.
    >
    > Pozdro.. TK

    No to zaluje, ze glosu nie zabralem bo bym sie tez na podziekowanie zalapal:)
    Juz to nadrabiam.
    - Czy krokodyl jest bardziej dlugi czy bardziej zielony?
    - Bardziej zielony. Bo długi jest tylko od pyska do ogona, a zielony
    jest jeszcze po bokach.
    A na powaznie to mysle, ze ten kaloryfer co to grzeje "bardziej z przodu" to
    chyba troche przereklamowany. Zalatw to po hamerykansku; oni tu, jako grzalki
    stosuja normalne proste miedziane rurki z nanizanymi nan gesto blaszkami.
    Tyle, ze za kazda taka grzalka jest blacha, czesto blyszczaca. Praktycznie to
    ta blacha z tylu stanowi element obudowy grzejnika. Ona sie tez nagrzewa ale
    juz do znacznie nizszej temperatury, zatem straty ciepla do sciany sa w ten
    sposob zminimalizowane.
    Dosiego Roku.

  • 33. Data: 2009-01-03 16:08:35
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > No to zaluje, ze glosu nie zabralem bo bym sie tez na podziekowanie
    > zalapal:)
    > Juz to nadrabiam.

    Dziekuje rowniez. :-))

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2009-01-03 17:00:52
    Od: "kiki" <m...@t...bacja>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message

    > Użytkownik "tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Dziekuje rowniez. :-))

    Ależ proszę bardzo :-) Jak chcesz jakieś zdjęcia Kermi to pisz :-)

  • 35. Data: 2009-01-03 18:36:15
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "kiki" <m...@t...bacja> napisał w wiadomości

    > "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message

    > Ależ proszę bardzo :-) Jak chcesz jakieś zdjęcia Kermi to pisz :-)

    No dzieki za zainteresowanie. W sumie przejzalem strony producenckie i
    jakies wyobrazenie mam, zreszta grzejnik to grzejnik, kazdy taki sam. :-)
    Chce cos z plaska plyta przednia i zdaje sie takie tez sa w ofercie.
    Czlowiek, ktory dba u mnie o hydraulike jest moim kolega, pracuje rowniez w
    firmie sprzedajacej takie rzeczy pod duze inwestycje i proponuje mi
    grzejniki DeLonghi, ponoc nie gorsze od Purmo, ale sporo tansze. Zobacze co
    powie o Kermi i co bedzie mogl mi zaoferowac. Ale zdjecia jak masz to
    chetnie zobacze.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2009-01-04 12:07:41
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    płycie)
    > ? większe opory przepływu
    > Ale fajnie, że jakis producent oferuje, miejmy wybór, i o to chodzi :-)

    Odpowietrzają się bez problemu, jak dla mnie.
    Opory przepływu na pewno są większe. Taki 2 płytowy to jakby 2 jednopłytowe
    połączone szeregowo. Ale myślę, że to się mieści w granicach jakiejś normy i
    pompy sobie z tym radzą.

    Popzdrawiam
    e-kran

  • 37. Data: 2009-01-04 12:14:54
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > grzejniki DeLonghi, ponoc nie gorsze od Purmo, ale sporo tansze. Zobacze co
    > powie o Kermi i co bedzie mogl mi zaoferowac. Ale zdjecia jak masz to

    Grzejniki z płaską płytą czołową (planar), chociaż ładniejsze, mają mniejszą
    moc grzewczą niż zwykłe grzejniki o identycznych wymiarach (mniejsza
    powierzchnia niż ta karbowana). Sprawdź w katalogach wszystkich producentów i
    porównaj, reguła jest wszędzie taka sama. Poza tym u większości producentów ta
    płaska płyta z przodu to zwykła osłona mocowana do czoła grzejnika. W czasie
    gdy ja wybierałem grzejniki tylko jeden producent (nie pamiętam który)
    oferował grzejniki płaskie, w których płaska płyta czołowa była integralną
    częścią grzejnika a nie tylko maskownicą.
    Poza tym płaskie są znacznie droższe. Trzeba porównać kwestie estetyczne,
    cenowe i parametry.