  • 91. Data: 2015-01-20 18:27:53
    Temat: Re: Kurs franka
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:m9ajro$luf$...@n...news.atman.pl...

    Ergie wrote:

    >Owszem, teraz może się tak zdarzyć, pomijając fakt, że to zależy od
    >indywidualnych zapisów umowy kredytowej. Chciałem tylko zauważyć,
    >że oprocentowanie w wysokości "zaledwie" 7%, które do niedawna było
    >wartością typową dla kredytów złotówkowych, podwaja zobowiązania
    >kredytobiorcy w 10 lat (1,07^10=1,96).

    O ile przez 10 lat spłacasz wyłącznie odsetki.

  • 92. Data: 2015-01-20 18:29:09
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Ergie wrote:

    >O ile przez 10 lat spłacasz wyłącznie odsetki.

    ..nie spalcasz nawet odsetek.

  • 93. Data: 2015-01-20 21:04:24
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-20 o 17:55, Piotr Wyderski pisze:

    > Wzór ma się dobrze :-)
    >
    > http://biznes.onet.pl/wiadomosci/finanse/uokik-i-knf
    -sprawdza-dzialania-bankow-w-sprawie-frankowiczow/2j
    25w

    > Ciekawostka:
    >
    > "Natomiast ewentualne żądanie dodatkowych zabezpieczeń na pewno narusza
    > dobry obyczaj i też będzie pod naszą lupą. My w tej chwili prowadzimy
    > analizy obydwu tych typów zachowań, bo to potencjalnie mogą być
    > naruszenia" - powiedział Jasser.

    A jak kilka lat temu wprowadzali prawo majace na celu chronic banki, po
    czym banki wprowadzaly aneksy do umow to gdzie tyl Jasser?

    Pozdro.. TK

  • 94. Data: 2015-02-09 02:01:04
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-01-15 14:41, Ergie wrote:
    > Witam!
    >
    > Frank rośnie o 20% w ciągu jednego dnia a tu taka cisza?

    Nie panikujcie.
    Toczy się jakaś sprawa przed trybunałem EU i wszystko wygląda na to, że
    mogą unieważnić umowy frankowe i nawet odsetki od nich.

    1. Nie pożyczali franków
    2. Nawet ich nie mieli
    3. Nie pozwalali spłacać we frankach

    Przewał. Radzę poczekać i nie robić panicznych ruchów. Nic nie
    podpisywać gdyby coś od was w bankach chcieli.

  • 95. Data: 2015-02-09 09:26:41
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > 1. Nie pożyczali franków
    > 2. Nawet ich nie mieli
    > 3. Nie pozwalali spłacać we frankach

    Franków fizycznie nie pożyczali,bo nie mogli -w PL jest inna waluta.
    Splacać pozwalali-w polbanku mam 2x w roku bezplatne przewalutowanie.
    Musialem tylko zalożyć konto walutowe.
    Ogólnie ciemno te boje widzę.
    Tyle tylko,że banki są dzikie w oczach,bo nie mają co zabierać.
    Nieruchomość na którą poszlo 100 tys CHF(=250 tysPLN) jest dziś realnie
    warta 200 tys PLN,czyli 5o tys CHF.Minus koszty.Gdzie tu zarobek?
    I to jest ich zmartwienie.My,kredytobiorcy,to tylko tlo.
    Bo jak oglosze upadlość to co mi zabiorą-tytul wlasności??
    Pozdro dolniak

  • 96. Data: 2015-02-09 10:50:41
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 02:01:07 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > 3. Nie pozwalali spłacać we frankach
    >
    > Przewał. Radzę poczekać i nie robić panicznych ruchów. Nic nie
    > podpisywać gdyby coś od was w bankach chcieli.

    http://samcik.blox.pl/2015/01/Na-tropie-Yeti-Czy-ban
    ki-udzielajace-kredytow.html
    Samcik pisze ze bylo to realizowane dwojako:
    1.) kredyt denominowany we walucie - pozyczasz z banku, ale bank tez pozycza (np
    wypuszczajac obligacje walutowe), wiec jest zabezpieczony przed wahaniami kursu.
    Zarabia na marzy.

    2.) kredyt indeksowany we walucie - tego szczerze mowiac nie do konca rozumiem, jak
    mozna pozyczyc zlotowki (jako franki) i dac oprocentowanie frankowe, jednoczesnie na
    tym nie tracac.

    bajcik

  • 97. Data: 2015-02-09 12:15:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Krzysztof Garus wrote:

    > 2.) kredyt indeksowany we walucie - tego szczerze mowiac nie do konca rozumiem, jak
    mozna pozyczyc zlotowki (jako franki) i dac oprocentowanie frankowe, jednoczesnie na
    tym nie tracac.

    bank pozycza franki, sprzedaje a potem oddaje we frankach

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 98. Data: 2015-02-09 12:25:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    > rozumiem, jak mozna pozyczyc zlotowki (jako franki) i dac oprocentowanie
    > frankowe, jednoczesnie na tym nie tracac.

    No przecież każde oprocentowanie > 0 to nie strata ale zysk. A
    oprocentowanie jest tym wyższe im wyższe jest ryzyko. Szansa na to że w
    Polsce będzie inflacja i wartość kredytu spadnie jest większa niż że to samo
    stanie się w Szwajcarii. Już raz bank (chyba wtedy się PKO nazywał)
    "popłynął" na kredytach mieszkaniowych udzielonych w w latach 80-tych.
    Przyszła inflacja i w ciągu kilku lat kwota kredytu spadła do kilku procent
    wartości. Ludzie oczywiście te kredyty spłacili i zupełnie przypadkiem w ten
    sposób "wygrali" dom. Bo biorąc kredyty 10 lat wcześniej nie spodziewali się
    takiej inflacji (ani oni ani bank).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 99. Data: 2015-02-09 17:59:38
    Od: dolniak <d...@g...com>

> [...]
    >
    > 2.) kredyt indeksowany we walucie - tego szczerze mowiac nie do konca

    Szczerze mówiąc,to zmartwienie banków ,nie moje.
    Przewal byl,bo czemu na kredyt zlotówkowy nie mialem zdolności,a na frankowy
    tak?Banki wiedzialy,że pieniądze są w zwyżce kursu.
    Nie robilem bilansu-musialbym parę dni siedzieć-ale cos mi się wydaje że pomimo
    wzrostu kursu i tak wychodzę na plus,w porównaniu do kredytu zlotowego.

    A na pewno-kredyt wziąlem,dom kupilem.Zlotowego by nie wystarczylo.
    Teraz banki dostaną doplatę z budżetu jako zabezpieczenie /rekompensatę spadku
    wartości nieruchomości,a my będziemy splacać jak do tej pory.
    Tylko splaty będą bardziej bolaly...
    pozdro dolniak

  • 100. Data: 2015-02-09 18:12:04
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-02-09 o 09:26, dolniak pisze:

> [...]
    > I to jest ich zmartwienie.My,kredytobiorcy,to tylko tlo.
    > Bo jak oglosze upadlość to co mi zabiorą-tytul wlasności??

    Teoretycznie masz rację praktycznie u nas jest trudno "upaść" czego
    efektem jest że bank cię będzie ścigał niestety dalej :(
    Trzeba to wziąć na przeczekanie, widać że pańka na franku powoli się
    uspokaja, mam nadzieję że za parę lat spadnie do sensownych poziomów o
    ile nasi tfu politycy czegoś nie wyrzeźbią.

    --
    Pozdr

    Janusz_K