  • 31. Data: 2009-05-15 09:53:14
    Temat: Re: Łączenie kabli w puszkach
    Od: spp <s...@o...pl>

    d...@d...abc.com.pl pisze:

    > P.S. Amerykanie wydali tysiące dolarów na wymyślenie długopisu, który
    > pisze w przestrzeni kosmicznej. Rosjanie użyli do tego celu ołówka.

    Urban legend.

    --
    spp

  • 32. Data: 2009-05-15 09:56:14
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Fri, 15 May 2009, spp wrote:

    > Urban legend.

    No to pokaż mi autograf amerykańkiego kosmonauty napisany ołówkiem ;-)

    D.P.

  • 33. Data: 2009-05-15 15:18:19
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Marek Kutyla" napisał:
    > Dla niedowiarkow - dlaczego nie zaleca sie alczenia bezposrednio przewodow
    > elektrycznych aluminiowych i miedzianych?

    z powodu korozji, dlatego normy nakazują (zdaje się) połączenie przez
    mosiądz:O)
    tak samo "kostki" do łączenie przewodów miedzianych też wypadało by używać
    kostek mosiężnych (brak korozji), tylko wiadomo, oszczędności, kryzys,
    nieuctwo i takie tam:O)

  • 34. Data: 2009-05-15 15:22:24
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Użytkownik "Jarek P." napisał:

    > Czyli nie milimetr kwadratowy a dwa...

    nie dwa a minimum 3 i wystarczy:O)

  • 35. Data: 2009-05-15 15:57:56
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > No niestety mikrometry ...

    Masz na myśli te tysiące mikrometrów? Naprawdę, zrób sobie
    doświadczenie...

    > 3mm śrubka to wychodzi ok 14 mm2 pola powierzchni styku na obu
    > powierzchniach ....

    Ona zwykle jest węższa na końcu, przynajmniej w popularnych kostkach
    ze sklepu "elektrycznego" za rogiem, więc będzie mniej. A do tego
    dochodzi punktowość styku i wrażliwość na ułamanie.

    J.

  • 36. Data: 2009-05-15 18:20:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > I to stwierdzenie powinno praktycznie zakończyc dyskusje. Skoro są
    > sprawdzone systemy połączeń, złączki itp to zastanawiam sie po kiego
    > diabła utrudniać sobie życie jakimś skręcaniem, lutowaniem itp.
    > Ale każdy robi to co lubi- jeden Forda drugi BMW;))) jeden zbiera znaczki
    > inny jest filatelistą.

    Jesli chodzi o lutowanie to wiadomo, ze predzej przepali sie przewod gdzies
    po drodze niz polaczenie lutowane. Z kostkami jak praktyka pokazuje bywa
    roznie, sa zreszta obarczone bledem mocowania. Ja zatynkowalem wszystkie
    puszki, wiec zalutowalem polaczenia dla pewnosci. Wbrew pozorom nie jest to
    wcale straszna robota, idzie dosc szybko a polaczenie jest pewne jak jasny
    gwint. Producenci producentami, a lut lutem. :-)

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2009-05-15 20:40:40
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2009-05-15 10:26, użytkownik Sebastian Sawicki napisał::

    > Przyszlo Ci do glowy, ze

    skonczyly Ci sie argumenty i robisz osobiste wycieczki.
    Tym samym koncze dyskusje z Toba.

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 38. Data: 2009-05-16 05:23:39
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2009-05-15 17:18, użytkownik gargomel napisał::

    > z powodu korozji,

    Ja to wiem, to bylo pytanie/podpowiedz do niedowiarkow :-)

  • 39. Data: 2009-05-16 12:27:42
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Ona zwykle jest węższa na końcu, przynajmniej w popularnych kostkach ze
    > sklepu "elektrycznego" za rogiem, więc będzie mniej. A do tego dochodzi
    > punktowość styku i wrażliwość na ułamanie.

    jakies dziwne te kotski masz.
    te ktore ja widzialem to mialy w srodku tulejke metalowa a od gory dwie
    srobki.
    wiec wkladajac rownolegle dwa kable na dlugosc calej kostki i skrecajac oba
    przewody dwoma srubami masz o wiele wieksza powierzchnie styku i juz nie
    mowie o tym ze sa dwie srubki ale o tym ze na calej dlugosci odizolowanego
    przewodu, przewody stykaja sie o siebie oraz o tulejke metalowa wiec tej
    powierzchni styku jest naprawde calkiem sporo.

    przynajmniej ja takie kostki widuje a nie jakas ktrora przewodzi prad tylko
    "srubka" :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 40. Data: 2009-05-16 12:30:47
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Pomaranczowe listwy, ktore mozna dzielic na kostki - dobierasz odpowiednia
    > srednice tylko, a przewody ukladac tak (a przynajmnije starac sie) zeby te
    > o wiekszej srednicy byly od gory (dociskane przez srubki). Wsuwasz z
    > jednej strony, dociskasz dwoma srubami, styk jest wzajemny miedzy drutami
    > oraz poprzez tulejke zacisku. Dla swietego spokoju mozna koncowki
    > przewodow wyczyscic specjalna gabka do czyszczenia miedzi.

    oooo wreszcie jakas osoba ktora ma pojecie o tym jak jest zbudowana kostka
    do laczenia kabli :)
    bo juz mam dosc sluchania ze jedyna powierzchnia stuku w kostce to jedna
    srubka :)

    ps
    nie wychwalam kostek jako super polaczen, ale jak sie pisze o
    czyms(krytykujac czy tez chwalac) to wypadalo by miec chociaz jakies ogolne
    pojecie jak to dziala a nie wypisywac bredni o punkcie styku tam gdzie jest
    srubka

    --
    pzdr
    piotrek