  • 21. Data: 2009-05-14 20:19:56
    Temat: Re: Łączenie kabli w puszkach
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:guhtor$hm0

    > Tylko że to jest niezgodne z normami, które nakazują rozłączalność
    > połączenia

    Którego i w jakim celu ?

  • 22. Data: 2009-05-15 07:15:45
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Marek Kutyla said the following on 14.05.2009 10:05:

    > Nikt do tej pory nie wymyslil lepszego polaczenia jak skrecane.

    Sprobuj w cywilizowanym swiecie, zrobic instalacje w budynku skręcaną.
    Od razu mozesz szukac nowej pracy.

    S.

  • 23. Data: 2009-05-15 07:19:26
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:guhtor$hm0

    > Którego i w jakim celu ?

    Połączenia w puszce, w celu pomiarów lub zmiany połączeń i w celu zgodności
    z normą, które jest zawsze warunkiem dupochronu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 24. Data: 2009-05-15 07:37:44
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:guhghm$sbj$1@inews.gazeta.pl...

    > Mam jakos podobne spostrzezenia. Skrecenie szczypcami kabli na dlugosci
    > nawet 1cm to znacznie wiecej jak jakas tam kosteczka.

    Czy na pewno? Kable mają przekrój kołowy, więc styk 2 drutów to styk
    liniowy o szerokości mikrometrów (jeżeli nie będzie lutowane).
    Natomiast w kostce miejscem połączenia jest nie tylko śrubka ale i to
    co po drugiej stronie. W dodatku śrubka wgniata się w drut deformująć
    go, więc powierzchnia styku ma kształt koła.... , no i jeszcze z
    drugiej strony też (a i po bokach czasem też).
    ;-)

  • 25. Data: 2009-05-15 07:53:41
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2009-05-15 09:15, użytkownik Sebastian Sawicki napisał::

    > Sprobuj w cywilizowanym swiecie, zrobic instalacje w budynku skręcaną.
    > Od razu mozesz szukac nowej pracy.

    Moja praca akurat polega na czyms zupelnie innym, choc z kabelkami (ale
    innymi) tez mam doczynienia :-)

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 26. Data: 2009-05-15 08:26:58
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Marek Kutyla said the following on 14.05.2009 19:22:
> [...]
    > mamy 2 takie same materialy, ktore sa ze soba bardzo mocno scisniete.
    > Przy stosowaniu zlaczek, czy to Wago czy zwyklych kostek, czy tez
    > przylutowaniu mamy dodatkowo inny/e materialy, ktore w dlugim okresie
    > czasu beda skutkowaly powstawaniem reakcji chemicznych na styku tych
    > rozniacych sie materialow, a to bedzie skutkowalo pogorszeniem sie
    > jakosci samego polaczenia. Przy czym lutowanie jest tu najmniejszym zlem.
    > Dla niedowiarkow - dlaczego nie zaleca sie alczenia bezposrednio
    > przewodow elektrycznych aluminiowych i miedzianych?

    Przyszlo Ci do glowy, ze renomowani producenci to nie idioci, i ze robia
    zlaczki tak, aby potem nie musiec placic gigantycznego odszkodowania?

    Co do łączenia przewodow miedzianych z aluminium, to nie ze 'nie zaleca
    sie' tylko 'nie wolno'. Do laczenia owych przewodow wymyslono podkladki
    kupalowe.

    S.

  • 27. Data: 2009-05-15 08:42:02
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 15 Maj, 09:37, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Czy na pewno? Kable mają przekrój kołowy, więc styk 2 drutów to styk
    > liniowy o szerokości mikrometrów (jeżeli nie będzie lutowane).

    Raz bierzesz pod uwagę to, że żyła jest w jakimś stopniu plastyczna, a
    raz o tym zapominasz. Weź sobie dwa miedziane druty, kombinerki, skręć
    je silnie, potem rozkręć i zobacz po śladach, jaka jest tam
    powierzchnia styku, będzie ją widać. I nie będą to mikrometry,
    zapewniam Cię :-)

    > Natomiast w kostce miejscem połączenia jest nie tylko śrubka ale i to
    > co po drugiej stronie.

    Czyli nie milimetr kwadratowy a dwa...

    J.

  • 28. Data: 2009-05-15 08:52:07
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 15 Maj, 10:42, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

> [...]
    > raz o tym zapominasz. Weź sobie dwa miedziane druty, kombinerki, skręć
    > je silnie, potem rozkręć i zobacz po śladach, jaka jest tam
    No niestety mikrometry ...
    ;-)

    >I nie będą to mikrometry,
    > zapewniam Cię :-)

    > Czyli nie milimetr kwadratowy a dwa...

    3mm śrubka to wychodzi ok 14 mm2 pola powierzchni styku na obu
    powierzchniach ....
    ;-)

  • 29. Data: 2009-05-15 08:56:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
    Marek Kutyla said the following on 14.05.2009 19:22:

    >Przyszlo Ci do glowy, ze renomowani producenci to nie idioci, i ze robia
    >zlaczki tak, aby potem nie musiec placic gigantycznego odszkodowania?

    I to stwierdzenie powinno praktycznie zakończyc dyskusje. Skoro są
    sprawdzone systemy połączeń, złączki itp to zastanawiam sie po kiego diabła
    utrudniać sobie życie jakimś skręcaniem, lutowaniem itp.
    Ale każdy robi to co lubi- jeden Forda drugi BMW;))) jeden zbiera znaczki
    inny jest filatelistą.

    Krzysiek

  • 30. Data: 2009-05-15 09:47:30
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Fri, 15 May 2009, Krzemo wrote:
    > 3mm śrubka to wychodzi ok 14 mm2 pola powierzchni styku na obu
    > powierzchniach ....
    > ;-)

    Po co mierzyć jakieś powierzchnie. W tym przypadku liczy się tylko
    oporność łączenia. A z pomiarów wynika, że tzw. świński ryj może mieć taki
    opor jak sam przewód. A dodatkowo ten opór nie zmienia się znacząco w
    czasie.

    D.P.

    P.S. Amerykanie wydali tysiące dolarów na wymyślenie długopisu, który
    pisze w przestrzeni kosmicznej. Rosjanie użyli do tego celu ołówka.