  • 11. Data: 2017-08-16 12:10:49
    Temat: Re: Latarka
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 12:07:24 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Lampka led przeznaczona do instalacji 12 V podłączona wprost
    > do gniazdka telefonicznego też się sprawdza. Awarie zasilania
    > obejmujące również centrale telefoniczne nie zdarzają się.

    A patrzałeś ile prądu można wyssać z takiego gniazdka?
    Może się toto opłaci na falownik on-grid zapodać ;P

    L.

  • 12. Data: 2017-08-16 13:07:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > A patrzałeś ile prądu można wyssać z takiego gniazdka?
    > Może się toto opłaci na falownik on-grid zapodać ;P

    Te trzy waty są w pobliżu teoretycznego maksimum, więc przez
    miesiąc może da się uciągnąć prundu za złotówkę. Rozwarta linia
    powinna mieć napięcie 48 V (u mnie pomiar wykazuje 45). Do tego
    duża szeregowa rezystancja, powodująca, że w trakcie rozmowy
    przy obciążeniu telefonem napięcie spada do około 6V. Lampka
    led wywołuje podobny efekt -- teraz zmierzyłem napięcie, jest
    około 8 V. Takie tam źródło prądowe, które jest lubiane przez
    przetwornice led (PT4115 lub podobną).

    A żeby było blisko tematu, to z takiego reflektorka też da się
    łatwo zrobić latarkę. Średnica pasuje często do oldskulowych
    modeli z żarówką. Zasilić można z pojedynczego alumulatora
    litowego albo z minimum trzech paluszków. Reflektorek circa
    7 złotych w markecie.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2017-08-16 13:23:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 11:33:57 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Łomatko, tak napisałeś jakby ona kosztowała tysiaka, a tu niecałe
    > 3 stówki ;) Nie mówię że to tanio, ale jak szukałem jakiś czas
    > temu mocniej świecącej latarki, to ceny w okolicy tysiąca
    > nie były niczym dziwnym :>

    a to zależy od stylu życia - u mnie latarki wciągane są w czarną dziurę. Taką za
    200zł też wsiorbało. Lepsze są te tanie z biedronki, mniej ich szkoda :)

    b.

  • 14. Data: 2017-08-16 13:32:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń pisze:

    > a to zależy od stylu życia - u mnie latarki wciągane są w czarną
    > dziurę. Taką za 200zł też wsiorbało. Lepsze są te tanie z biedronki,
    > mniej ich szkoda :)

    To nie styl życia, to potwierdzenie teorii -- czarne dziury pochłaniają
    również światło.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2017-08-16 13:45:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 sierpnia 2017 15:06:32 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
    > Wbrew pozorom temat latarki nie jest bardzo Off Topic - latarek używacie na
    budowie, podczas i po zakończeniu, w domu, bloku, piwnicy, szopie, obozie, pod
    namiotem, w ubikacji...

    Dioda którą mam w telefonie. Świeci mocniej niż ostatnio kupiona bieda-
    lampka warsztatowa (za 70 pln), zawsze mam przy sobie i zawsze jest
    naładowana :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2017-08-16 15:06:18
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "Majka" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jaka latarkę kupić, żeby się nie wqrwiać?

    Za kilkanaście zł na Allegro kupisz "Mini Cree Q5" - jest to chińska
    latareczka LED zasilana do wyboru: baterią AA 1,5V, akumulatorkiem AA 1,2V
    lub akumulatorkiem 14500 3,7V. Świeci szeroko (oczywiście zoom też jest, ale
    rzadko się przydaje świecenie tak skupionym światłem), daje jasne światło
    wystarczające do poruszania się w terenie, na zwykłej baterii AA z Lidla lub
    Biedronki działa przynajmniej godzinę. Przez następną godzinę lub dwie
    działa dalej, lecz spada jasność.
    Na 14500 3,7V świeci najjaśniej, wystarczająco do łażenia po lesie w nocy.

    Jeśli potrzebujesz więcej światła i dłuższy czas pracy (chociaż zmiana
    zużytej baterii na nową jest banalnie prosta) to szukaj czegoś zasilanego
    akumulatorem (lub większą ich ilością) typu 18650.

  • 17. Data: 2017-08-16 17:06:50
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-08-16 o 15:06, zhbick pisze:
> [...]

    W wolnej chwili zajrzyj na
    https://www.swiatelka.pl/

    Jak szukałem dla siebie, to tam znalazłem. Jak tam pierwszy raz
    zajrzałem, to byłem zaskoczony, że przedmiot, który poniewiera się
    gdzieś tam w garażu może mieć tak szerokie opracowania i że jest to
    potężna dziedzina dziedzina wiedzy.

    Ja kupiłem wtedy na Aliekspresie takie czołówki, które sa sprytnie
    mocowane na pasku na głowie, tak że można ją wyjąć i używać jak zwykłej
    latarki

  • 18. Data: 2017-08-16 21:25:02
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-08-16 11:33, Lisciasty wrote:

> [...]
    > 3 stówki ;) Nie mówię że to tanio, ale jak szukałem jakiś czas
    > temu mocniej świecącej latarki, to ceny w okolicy tysiąca

    jak sie chce np. szperacza do survivalu to mozna wydac kazda sume,
    jednak uwazam ze te dwie stowy na sporadycznie wykorzystywana latarke
    domowa to sporo

    tym bardziej ze poza tym ze sa naprawde dobrze wykonane p7 ani nawet m7
    specjalnymi bajerami nie grzesza

  • 19. Data: 2017-08-16 21:31:25
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-08-16 13:23, Budyń wrote:
    > a to zależy od stylu życia - u mnie latarki wciągane są w czarną dziurę. Taką za
    200zł też wsiorbało.. Lepsze są te tanie z biedronki, mniej ich szkoda :)

    jako 'jednorazowki' w warsztacie dobrze sprawdzaja mi sie takie:

    https://www.aliexpress.com/item/DIU-CREE-XPE-Q5-LED-
    3-Modes-Aluminum-Mini-Protable-Flashlight-Torch-Ligh
    t/32657139136.html

    do kompletu trzeba zaopatrzyc sie w ogniwa 18650 - moga byc wydlubane z
    byle baterii laptopowej i zasilacz - akurat mialem dwa dosyc dobre z
    motoroli ktore dawaly dokladnie 4,1v (wiecej bym sie bal na ogniwach bez
    zabezpieczen)

    latarki solidne, dobrze swieca, stosunkowo szybko mozna naladowac wiec w
    kosztach eksploatacji uwzglednic trzeba tylko ich znikanie

    przez ostatni rok zniknely mi juz 3 czy 4 ale nigdy zadna mi sie nie zepsula

  • 20. Data: 2017-08-31 00:08:17
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-08-16 19:31, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:
> [...]
    > byle baterii laptopowej i zasilacz - akurat mialem dwa dosyc dobre z
    > motoroli ktore dawaly dokladnie 4,1v (wiecej bym sie bal na ogniwach bez

    Napisz coś więcej, tam nie ma w latarce żadnego zabezpieczenia? Jest w
    ogóle jakiś rozsądny układ zasilania?