  • 1. Data: 2009-08-26 16:47:27
    Temat: Luksfery
    Od: "kacper" <k...@w...pl>

    Remontuje dom . Na scianie szczytowej w starym domu
    było okno . Do płotu sąsiada jest mniej niż 4 metry .
    W nowym projekcie nie mam okna na tej scianie
    ( bo przepisy mi na to nie pozwalają ) . Czy mogę
    zamiast okna wstawic luksfery ?

    Pozdrawiam

    Zenek

  • 2. Data: 2009-08-26 16:56:43
    Temat: Re: Luksfery
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Sie, 18:47, "kacper" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > W nowym projekcie nie mam okna na tej scianie
    > ( bo przepisy mi na to nie pozwalają ) . Czy mogę

    Tak, możesz. Ale lepiej dać pustaki szklane zamiast luksfer....
    ;-)

  • 3. Data: 2009-08-26 17:07:50
    Od: "kacper" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > zamiast okna wstawic luksfery ?

    Tak, możesz. Ale lepiej dać pustaki szklane zamiast luksfer....

    Rozumiem ,ze sąsiad nie może tego zakwestionować
    a kierownik budowy powinien taką informację wpisać
    do dziennika budowy . Dlaczego lepiej dac pustaki szklane ?

  • 4. Data: 2009-08-26 17:14:04
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Sie, 19:07, "kacper" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > ;-)
    >
    > Rozumiem ,ze sąsiad nie może tego zakwestionować
    > a kierownik budowy powinien taką informację wpisać

    To jest ściana z luksfer, a nie okno. Ściany wolno Ci budować bliżej
    (3m).
    To jest ściana ognioodporna, więc przepisy odległościowe ppoż
    wymyślone dla "otworów okiennych" nie obowiazują.

    > do dziennika budowy . Dlaczego lepiej dac pustaki szklane ?

    Bo są dużo "cieplejsze".

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 5. Data: 2009-08-26 17:55:22
    Od: "kacper" <k...@w...pl>

    Dlaczego lepiej dac pustaki szklane ?

    Bo są dużo "cieplejsze".

    W necie zamiast pustaki szklane uzywane jest pojecie luksfery . Czym sie
    zatem roznia pustaki szklane od luksferow ? Gruboscią ? Innymi parametrami
    ? Ceną ?

  • 6. Data: 2009-08-26 18:07:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kacper" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W necie zamiast pustaki szklane uzywane jest pojecie luksfery . Czym sie
    > zatem roznia pustaki szklane od luksferow ? Gruboscią ? Innymi

    Krzemo piszac o luksferach mial pewnie na mysli takie popielniczki z lat
    komunizmu. Byla to jedna masa grubego obustronnie wkleslego jakby
    ryflowanego szkla o paskudnym zielonkawym kolorze. Dzisiejsze luksfery to
    takie sklejane jednostronnie wklesle popielniczki z cienszego szkla tworzace
    wewnatrz pustke, dla tego pustaki szklane.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-08-26 18:13:46
    Od: "kacper" <k...@w...pl>

    Rozumiem ,ze teraz są tylko pustaki szklane a nazwa luksfery to nazwa
    potoczna pustakow szklanych .
    W pracy .....mam taką scianę wewnętrzną z pustaków szklanych :-)

  • 8. Data: 2009-08-26 18:16:12
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Sie, 20:13, "kacper" <k...@w...pl> wrote:
    > Rozumiem ,ze teraz są tylko pustaki szklane a nazwa luksfery to nazwa
    > potoczna pustakow szklanych .
    > W pracy .....mam taką scianę wewnętrzną z pustaków szklanych :-)

    Luksfery dalej można kupić (w pojęciu klasycznym). To nie jest to samo
    choć jest to często mylone.
    ;-)

  • 9. Data: 2009-08-26 18:24:31
    Od: "kacper" <k...@w...pl>

    Luksfery dalej można kupić (w pojęciu klasycznym). To nie jest to samo
    choć jest to często mylone.
    ;-)

    Dziekuje za odpowiedzi . Wykorzystam informacje w nich zawarte .

  • 10. Data: 2009-08-28 16:32:40
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik kacper napisał:
> [...]
    > W nowym projekcie nie mam okna na tej scianie
    > ( bo przepisy mi na to nie pozwalają ) . Czy mogę

    Witaj
    Jeśli robisz rzeczywiście remont, to wydaje mi się, że okno może zostać
    takie jak było, bowiem remont jest IMHO odtworzeniem a nie budową czy
    przebudową.

    pzdr.
    rafał