  • 1. Data: 2009-08-26 14:33:14
    Temat: Budowa pod linią ŚN
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Witam,

    Czy można cokolwiek postawić pod linią średniego napięcia? Choćby
    budynek wolno stojący? Słyszałem, że niedawno coś zmieniło się w tej
    kwestii.

  • 2. Data: 2009-08-26 15:11:10
    Temat: Re: Budowa pod linią ŚN
    Od: "jubel" <s...@j...pl>

    czasem można. Nalezy wystaipic do zakladu energetycznego o warunki zabudowy
    pod ta linia, we wniosku trzeba okreslic co mialoby sie tam
    znalezc-dostaniesz odpowiedz czy i ew.jak mozna tam stawiac.

  • 3. Data: 2009-08-26 15:38:07
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "CUT_INZ" <C...@C...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy można cokolwiek postawić pod linią średniego napięcia? Choćby budynek
    > wolno stojący? Słyszałem, że niedawno coś zmieniło się w tej kwestii.

    Budować można, ale nie dla mieszkania powyzej zdaje się 8 godzin. Dodatkowo
    wprowadzane są strefy ochronne.

  • 4. Data: 2009-08-26 19:53:23
    Od: "Mr Jones" <s...@i...pl>

    ZAWSZE można było.
    Trzeba tylko zachować wymagania PN-E-05100-1/1998
    pozdr.
    Jones

  • 5. Data: 2009-08-27 19:56:43
    Od: "karlos" <k...@t...pl>

    > ZAWSZE można było.
    > Trzeba tylko zachować wymagania PN-E-05100-1/1998

    Z tym "ZAWSZE" to nie do konca prawda, jak jest uchwalony MPZP dla danego
    obszaru, okreslajacy pas techniczny dla linii bez mozliwosci zabudowy to nic
    nie pobudujesz.
    Po drugie normy obecnie nie sa obligatoryjne.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-08-27 20:08:42
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "karlos" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nic nie pobudujesz.
    > Po drugie normy obecnie nie sa obligatoryjne.

    To nie jest do końca tak. Ostatnio przerabiałem ten temat z pewną działką
    przez którą przebiega właśnie linia SN. Plan zagospodarowania przestrzennego
    określał linię zabudowy położoną dosyc blisko linii SN, ale wprowadzał
    strefę ochronną zdaje się 14 m od straju linii. I tak się składało, że na
    tej działce można było wybudować tylko budynki gospodarcze, bo mieszkalny
    wchodziłby w strefę ochronną.
    Ale by jeszcze namieszać dodam, że w Warszawie w Wilanowie stoi sobie hotel
    Mrówka przy ul. Drewny. A stoi on sobie dokładnie pod linią energetyczną.

  • 7. Data: 2009-08-27 21:31:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Boombastic" <b...@p...onet.pl> writes:

    > Ale by jeszcze namieszać dodam, że w Warszawie w Wilanowie stoi sobie
    > hotel Mrówka przy ul. Drewny. A stoi on sobie dokładnie pod linią
    > energetyczną.

    Wiecej jest takich domow. W Piasecznie, Zalesiu Dolnym czy Gołkowie,
    nie pamiętam dokładnie, ale gdzieś tam ludzie mieszkają pod solidną
    linią WN.

    MJ