  • 11. Data: 2012-01-24 06:56:20
    Temat: Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Dokładnie tak jest.
    Zreszta pisałem o tym już na grupie, że ekscytowanie się oszczędnościami
    przyniesie tylko wzmożony wzrost cen dla wyrównania spadku obrotu gazu.
    I tak ad mortem defecatem.
    Jedynym wyjściem jest przesuwanie się w kierunku rezygnacji ze
    scentralizowanych żródeł.
    Ja np. zrezygnowałem z gazu w mieście do celów bytowych.
    O jednego dostawcę mniej. Opłaty stałe od jednego monopolisty wyeliminowane.
    Bez wątpienia najwłaściwszym jest ograniczanie zapotrzebowania budynku na
    ciepło co nie znaczy ,że dla odmiany nalezy nabijać kasę producentom
    styropianu, wełny etc. bo tam też jest zmowa cenowa (o czym było głośno
    swego czasu).
    Im więcej niezależności (od państwa) tym lepiej.
    W przypadku Polski i tak wszakże nie zabezpieczy to przed wprowadzeniem
    podatku od nie zużywania gazu.
    Brak zużycia bowiem oznacza dochód nie zużywającego...

  • 12. Data: 2012-01-24 09:51:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    .

    > Masz zwykły kominek, DGP, płaszcz wodny...?

    Zwykły, bez rozprowadzania ciepła.
    http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view_zzycia/id,11161
    /Itemid,43/
    Ten wkład wypatrzyłem kiedyś na targach w Poznaniu i mi się spodobał z
    uwagi na satynową klamkę oraz gałki szybra i popielnika.
    Wykonany z żeliwa szarego 200. Kosztował mnie "aż" 1420zł w wersji z
    dolotem powietrza z zewnątrz oraz szybą pirolityczną.
    Sprawność 62% ale ją podniosłem przez zastosowanie radiatora na przewodzie
    dymowym. Kominkarze twierdzą że taki radiator podnosi sprawność całości o
    kilka-kilkanaście procent. W Sklepie w którym sprzedawane sę drogi kominki
    norweskie kupowałem uszczelniacz to zapytałem z ciekawości co sądzi
    sprzedawca o takich radiatorach w prostych kominkach. Facet powiedział że
    taki wkład po zastosowaniu radiatora będzie miał jakieś 72-75% i przyznał że
    to daje wynik jak jego drogich kominków po 5-7tys.
    Radiator kupiłem za 89zł i zastępuje fragmentem rury spalinowej. Gdybym go
    nie kupił, musiałbym kupić pro prostu rurę prostą za 50zł.
    Więc dopłata za radiator wyniosła mnie 39zł.

    Marek

  • 13. Data: 2012-01-24 09:58:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > kominek można kupić z VAT 8% z montażem. Za za sam montaż zapłaciłem 200zł
    > z materiałem, czyli wniesienie, ustawienie (on ma własne nogi) i
    > podłączenie rurą i kolanem 45* do komina. Zaoszczędziłem przy tym 15%
    > VATu.

    Ależ kominek mogę odliczyć od podatku. PKWiU jest odpowiednie. Więc także
    oszdzędzam.

    > Przy okazji kupiłem wełnę na obudowę,

    Kupiłeś drogi kominek a zaoszczędziłeś na najważniejszym materiale
    izolacyjnym.
    Ja Kominek obudowałem płytami silca.

    > turbinę BAN-AN3, sterownik, rury spiro, anemostaty, taśmy i wszystko co
    > było potrzebne do zbudowania kominka i DGP. Z VATem 7% :)

    A to akurat u mnie to jest zbędne. Ciepło rozchodzi się idealnie
    grawitacyjnie.

    Marek

  • 14. Data: 2012-01-24 10:01:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    >W przypadku
    > masowego przejścia na świetlówki kompaktowe monopoliści zaczęli mniej
    > zarabiać
    > i podnieśli ceny prądu żeby wyrównać straty.

    Bredzisz. Oświetlenie gospodarstw domowych to malutki promil w zyskach
    energetyków.

    > Czytam dane przedstawione przez
    > Adama. Widzę że pompa ciepłą ma sens. Dokąd jest mało popularna daje spore
    > oszczędności. Pod warunkiem że cena pompy ich nie zje.

    Czytaj czytaj... Ja też czytałem... tu i tam i sprzedałem moją kompletną
    sprężarkę na alledrogo.
    Nie każdemu pompa ciepła tak jak nie każdemu gaz czy ekogroszek czy solary.
    Wszystko indywidualnie należy traktować i liczyć opłacalność.

    Marek

  • 15. Data: 2012-01-24 15:13:58
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    (...)
    > Kominek rozgrzewa niemal cały dom. Ciepło idealnie rozprzasza się po całym
    > budynku. W salonie termometr oddalony o jakieś 2,5m od kominka podczas
    > palenia wskazuje 26-28stC, w wejściu do kuchni (częściowo otwartej) wisi
    > sterownik pokojowy kotła gazowego który wskazuje najczęściej 22-23stC,
    > czasem 24stC. W sypialni na górze termometr wskazuje 20-21stC. Kocioł CO w
    > czasie gdy palimy wogóle się nei załącza.

    Masz podłogówkę czy kaloryfery?

  • 16. Data: 2012-01-24 16:58:47
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jfmhrm$2j7$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    > (...)
    >
    > Masz podłogówkę czy kaloryfery?

    I to i to. Na parterze podłogówka w korytarzu, kuchni, oraz w WC. Na górze
    tylko w łazience ale jest też w niej drabinka. Reszta pomieszczeń to
    grzejniki.

    Marek

  • 17. Data: 2012-01-24 17:03:54
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A oni się boją że aż w portki robią.

    Małego faka bo akurat w mroźne dni, kiedy ludzie palą na potęge i w sieci są
    duże spadki ciśnienia, podnoszą je sztucznie poprzez pompowanie azotu.
    Ja tego azotu kupię wtedy mniej bo mniej korzystam z rury gazowej.
    A tak swoją drogą to żebyś wiedział że robią. Jak podniosą za dużo to się
    ludzie skierują w stronę innych żródeł i kto im wtedy da papu?
    Mam znajomego w gazowni i wiem jakie tam są realia. Tepsa kiedyś też
    wydawało się że jest monopolistą nie do zajebania. Wszystko wymaga tylko
    czasu.

    Marek

  • 18. Data: 2012-01-24 20:26:13
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Ależ kominek mogę odliczyć od podatku. PKWiU jest odpowiednie. Więc także
    > oszdzędzam.

    Oczywiście, że można - własnie dlatego tak tanio to kupiłem. Ale jeśli kupisz
    bez usługi, to możesz odliczyć sam wkład. Rury, wełna, wentylatory, anemostaty
    itd. już chyba nie podlegają zwrotowi ;)

    > Kupiłeś drogi kominek a zaoszczędziłeś na najważniejszym materiale
    > izolacyjnym.
    > Ja Kominek obudowałem płytami silca.

    Marku, ja mam wełny 8cm wokół wkładu. W środku temperatura często przekracza
    100* (skala w sterowniku się kończy na 99) a obudowa jest zimna jak pozostałe
    ściany w domu. Rozważałem również płyty krzemianowo-wapienne, ale to
    kosztowałoby majątek...

    > A to akurat u mnie to jest zbędne. Ciepło rozchodzi się idealnie
    > grawitacyjnie.

    U mnie się nie rozejdzie. Poza tym, temperatura takiego powietrza jest bardzo
    wysoka. U mojej ciotki gorące powietrze z kominka zdeformowało szafkę łazienkową
    z PCV. Przy wymuszonym obiegu temperatura nie przekracza 40 stopni. Ponadto przy
    wymuszonym obiegu można anemostaty zamontować w suficie. Przy grawitacyjnym
    umieszcza się je blisko podłogi, a wówczas łatwo o oparzenie.

    --
    Bartek

  • 19. Data: 2012-01-25 08:26:21
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > I to i to. Na parterze podłogówka w korytarzu, kuchni, oraz w WC. Na górze
    > tylko w łazience ale jest też w niej drabinka. Reszta pomieszczeń to
    > grzejniki.

    Jak współdziała ogrzewanie podłogowe z kominkiem? Zakładam, że mam we
    wszystkich pomieszczeniach stałą temperaturę powiedzmy 20 stopni. Napalę w
    kominku - mam gwałtowny wzrost temperatury, szczególnie w pomieszczeniu
    gdzie stoi kominek. Nawet jeśli ogrzewanie podłogowe zareaguje i zmniejszy
    temepraturę wody, to i tak musi minąć kilka dni aby to odniosło skutek (ze
    względu na dużą bezwładność podłogówki). Tak więc przypuszczam, że
    jednorazowe napalenie w kominku nie da absolutnie żadnych oszczędności
    energii. Chyba, żeby palić przez dłuższy okres codziennie...

    Mam na myśli zwykły kominek, bez płaszczy, bez dystrybucji powietrza itd.

  • 20. Data: 2012-01-25 09:02:43
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > temepraturę wody, to i tak musi minąć kilka dni aby to odniosło skutek (ze
    > względu na dużą bezwładność podłogówki).

    To nie ma znaczenia. Po pierwsze, podłogówki u mnie jest mało, po drugie
    wtedy gdy podłogówka traci ciepło przyjmują ją ściany i sufit z kominka i na
    odwrót.

    > Tak więc przypuszczam, że jednorazowe napalenie w kominku nie da
    > absolutnie żadnych oszczędności energii. Chyba, żeby palić przez dłuższy
    > okres codziennie...

    Jesteś w błędzie. Nie zauważasz że w całości liczy się bilans energetyczny.
    Nie ma czegos takiego jak ty uważasz. Nawet załączenie telewizora zmienia
    bilans energetyczny i powoduje że o tyle mniej gazu się zużyje ile ciepła
    ten TV wytworzy.

    Marek