  • 11. Data: 2017-04-24 00:01:21
    Temat: Re: "Miód na oczy Kogutka" - Klęska żywiołowa
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nie musisz podkreslac ze stara kamienica. To nie dziala, przynajmniej na mnie.
    Sadzisz ze jak inni czytaja zamiast kamienica stara zagrzybiona kamienica to jakis
    orgazm maja ze mi dojebales? W lodzi niedawno byla awaria pradu. Jedna czwarta miasta
    bez pradu, w tym srodmiescie. W trzy godziny naprawili. Szpitale prad mialy bo one
    raczej wazne sa. Tramwaje nie jezdzily. Ale i nie blokowaly skrzyzowan bo w tramwaju
    sa akumulatory powalajace na przejechanie ze stu metrow jak pradu w sieci nie ma.
    Trzy godziny bez pradu a nie tydzien jak na wsi cos sie spierdoli. Woda byla bo albo
    tam gdzie wodociagi bylo zasilanie albo odpalili generatory.

    Bzdury piszesz.
    Jak nie ma prądu to w blokowiskach nie ma prądu, nie ma wody lub jest
    ona tylko na niższych kondygnacjach i nie ma ogrzewania i w mieszkaniach
    zimno, bo nawet kominka nie można mieć, a za piecyk gazowy to mogą
    dopierdolić taką karę, że się nie pozbierasz.
    Niestety w blokowiskach muszą pracować dodatkowe pompy, które podniosą
    ciśnienie wody, aby była ona dostępna na wyższych kondygnacjach.
    CO z sieci także nie będzie działać, bo w blokowiskach są wymiennikownie
    z wymiennikami oraz z pompami. SZR to rzadkość.
    Wielu mieszkańców blokowisk nawet nie ma normalnego balkonu, aby na nim
    ustawić agregat prądotwórczy, a UPS-em z akumulatorem samochodowym się
    nie ogrzeje.
    Co zaś się tyczy awarii na wsi i w mieście. Wczoraj rozmawiałem z
    kolegą, który mieszka w mieście. U mnie prądu nie było całą noc i w
    dzień do godziny 15.00 O gdz. 15.00 uruchomili, ale później od godziny
    18.00 do 21.00 znów nie było. Czyli mniej niż jedną dobę. Natomiast u
    kolegi z miasta nie było prądu ponad 2 dni, a kilka lat wcześniej przez
    prawie tydzień. W wielu blokowiskach także nie było prądu przez ok. 2 dni.
    We własnym domu można odpalić kominek lub piec węglowy jak ktoś ma.
    Można odpalić kocioł gazowy używając UPS-a czy też niewielkiego
    agregatu, a najtańszym kosztem jest zakup przetwornicy samochodowej za
    100-150zł. Po podłączeniu do akumulatora samochodowego można zasilać
    oświetlenie i automatykę kotła.

    > Jak bys napisal ze jak wojna to w miescie, zwlaszcza duzym, dupa zbita. Z tym sie
    zgadzam. Ale jak wojna to ci za miastem tez lekko nie maja bo zaraz sie ktos trafi co
    bedzie chcial cos im zabrac. Na dodatek ten (ci) co bedzie chcial zabrac bedzie
    lepiej przygotowany. Tak z trzy lata po skonczeniu wojny w Jugoslawii bylem tam z
    miesiac. Ale nie w jednym miejscu tylko jezdzilem po podzielonej bylej Jugoslawi. Juz
    bylo bezpiecznie. Miasta zwlaszcza duze podniosly sie szybko. Nie widzialem zniszczen
    spowodowanych wojna. Domy ze sladami po broni widzialem. Naprawione budynki co rog
    byl odstrzelony tez widzialem. Za to na wioskach gdzie byly walki spalone, zniszczone
    domy staly. Prowizorycznie naprawione, widac bylo ze ludzie w czesci domow mieszkaja.
    Byly i takie ze kupka gruzu i z tego gruzu postawiony slams. Jak jest wojna to
    ubezpieczenia nie dzalaja. Duzych miast sie broni a wiosek i terenow podmiejskich
    nie. Po wojnie, kleskach zywiolowych cala kasa jaka dysponuje rzad idzie na odbudowe
    miast, w pierwszej kolejnosci duzych. A jak jest wojna to teraz w duzych miastach
    latwiej o pomoc humanitarna bo blizej. To co za miastami raczej sie nie liczy.

    Pierd....sz głupoty.
    Jakie miałeś zniszczenia na wsiach, a jakie w miastach podczas II WŚ?
    W miastach mało co pozostało, wszędzie prawie tylko same zgliszcza.
    Nie porównuj byłej Jugosławi, gdzie sąsiad sąsiada zarzynał, a tym
    chętniej to robił im bardziej był zacofany i tuman (czytaj ze wsi).
    W Polsce raczej na wojnę bratobójczą nie licz, bo u nasz społeczeństwo
    jest bardziej jednorodne i zawsze się jednoczy w obliczu najeźdźcy.
    Ponadto obecnie Polska wieś nie jest już tak zacofana jak kilkadziesiąt
    lat temu.

  • 12. Data: 2017-04-24 00:03:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 00:01, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > agregatu, a najtańszym kosztem jest zakup przetwornicy samochodowej za
    > 100-150zł. Po podłączeniu do akumulatora samochodowego można zasilać

    P.S. Zapomniałem jeszcze dodać, że w blokowiskach przy zaniku zasilania
    ludzie muszą zapierdalać po schodach, bo windy nie działają.

  • 13. Data: 2017-04-24 03:05:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To po co pisac o zagrzybionej kamienicy i dawac jako przyklad negatywny wiezowce z
    wielkiej plyty. Awaria o ktorej napisalem z wyjatkiem czasow dwudziestego stopnia
    zasilania byla jedynym w moim zyciu tak dlugim bo trwajacym ze trzy godziny brakiem
    pradu. Nke mieszkam w bloku tylko w kamienicy. Wiecej mam w mieszkaniu kanalow
    wentylacyjnych i kominowych niz jest w przecietnym domu jednorodzinnym. W sytuacji
    kryzysowej moge rozebrac sciane i z cegiel zbudowac prymitywny piec. Palic zeby
    zarcie ugotowac moge meblami, deskami z podlogi i belkami. Jak jest jakas sytuacja
    nadzwyczajna to kazdy najpierw mysli o sobie i swoich bliskich a nie o tym ze ktos ma
    zle bo na jedenaste pietro wchodzi po schodach. Jak jest wojna to agrersor stara sie
    nie zniszczyc duzych miast bo chce je przejac w dobrym stanie. Niemcy jak na poczatku
    wojny wygrywali to duzych miast specjalnie nie niszczyli jesli nie musieli. Za to
    wszystko co bylo male i stalo na lini frontu skazane bylo na unicestwienie. Wlacz
    telewizor i poogladaj relacje z Syrii. Pokazuja miasto w ktorym nie ma calego
    budynku. A ulicami chodza ludzie i nie wygladaja zeby glodowali. Widac ze gadaja
    przez telefony. Wioski w Syrii jak atakuje panstwo islamskie nikt nie broni ani o nia
    nie walczy. Jak jest dobrze to jest dobrze ale jak sie zaczyna dookola pierdolic to
    latwiej zyc w duzym miescie. W niemczech wieksze problemy z uchodzcami maja w malych
    miastach pomimo ze zamachy byly na razie w duzych. Pokazywali w tv reportaz
    opowiadajacy o zyciu ludzi mieszkajacych niedaleko dzungli. Oni tam wszyscy w domkach
    mieszkaja. Chcialbys przez 24 godziny na dobe sie bac? W miescie jak sie robi
    rozpierducha to do akcji wkraczaja robokopy i pacyfikuja. Wyobraz sobie hipotetyczna
    sytuacje ze masz czternastoletnia corke, mieszkasz na terenach nazwijmy je
    podmiejskimi, zmienila sie wladza na przyjazna dla imigrantow i 3 kilometry od domu
    jest dziki oboz imigrantow a w nim 1000 mlodego chlopa. W duzych miastach takich
    obozow legalnych i nielegalnych nie bedzie. Jak by przyszli to nie masz sie czym
    bronic.

  • 14. Data: 2017-04-24 09:18:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 03:05:14 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:

    >Jak jest wojna to agrersor stara sie nie zniszczyc duzych miast bo chce je przejac w
    dobrym stanie.

    http://static.prsa.pl/images/7a1fd258-0ddf-4205-886d
    -4db212c4b17a.jpg

    Faktycznie - miasto funkiel nowka sztuka nieuzywana :D

    Ale pierdolisz kogutek. Zobacz na koree pln. - myslisz ze bardziej
    zagrozeni sa ludzie mieszkajacy w Seulu czy we wsiach 100km dalej? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2017-04-24 09:57:07
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 09:18:48 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    >
    > Ale pierdolisz kogutek. Zobacz na koree pln. - myslisz ze bardziej
    > zagrozeni sa ludzie mieszkajacy w Seulu czy we wsiach 100km dalej? :-)

    On ma racje.
    Jak niemce szli przez polske w 39r to nie posylali nalotów dywanowych przodem mimo ze
    mogli.
    Warszawy tez nie zrównali jak wchodzili.
    Dopiero jak sie cofali to grabili co sie dało.

    We francji, holandii, norwegii, danii to samo.

    Fote co wrzuciles to schyłkowy okres wojny. No i zrównanych miast bylo pare, nie całe
    niemcy.

    Wyjątkami sa wojny na bliskim wschodzie bo tam trzeba ropy a nie przemysłu którego
    tam nie ma. Więc rozwalenie miast tam jest nieistotne. Kontroluje się je tylko po to
    aby wróg nie miał się gdzie zaprowiantowac na kolejne starcie...

  • 16. Data: 2017-04-24 10:00:48
    Od: s...@g...com

> [...]
    >
    > Ale pierdolisz kogutek. Zobacz na koree pln. - myslisz ze bardziej
    > zagrozeni sa ludzie mieszkajacy w Seulu czy we wsiach 100km dalej? :-)

    A i jeszcze.
    Nie znalazlem na szybko ale jak poszperasz to znajdziesz mapy celów natoskich i
    sowieckich. Takie do ataków nuklearnych.

    Tam cele sa konkretne, lotniska, garnizony wojskowe itp.

    Bydgoszcz np. dostala bombe tylko z powodu lotniska, torun nie dostal nic.

  • 17. Data: 2017-04-24 10:32:37
    Od: s...@g...com

> [...]
    >
    > Ale pierdolisz kogutek. Zobacz na koree pln. - myslisz ze bardziej
    > zagrozeni sa ludzie mieszkajacy w Seulu czy we wsiach 100km dalej? :-)

    O znalazlem:
    https://futureoflife.org/background/us-nuclear-targe
    ts/#nukemap

    Zoomujesz, klikasz robisz detonate.
    Zrob analize ile tej naszej europy mialo byc zniszczone i ile z tego to bezmyslne
    niszczenie czegokolwiek.

    A ze czasem jakos ktos wymyslil garnizon w duzym miescie to trudno, ale to nie
    zmienia optyki..

  • 18. Data: 2017-04-24 10:34:13
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 10:00:49 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

> [...]
    >
    > Tam cele sa konkretne, lotniska, garnizony wojskowe itp.
    >
    > Bydgoszcz np. dostala bombe tylko z powodu lotniska, torun nie dostal nic.

    Poprawka, torun dostal mniejsza :)
    Ale katowice nie dostały. :)

  • 19. Data: 2017-04-24 13:48:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-24 o 10:32, s...@g...com pisze:

    > O znalazlem:
    > https://futureoflife.org/background/us-nuclear-targe
    ts/#nukemap

    Akurat Łódź jest na tej mapie.;)

  • 20. Data: 2017-04-24 14:22:49
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-04-19 o 17:59, Uzytkownik pisze:
    > A jak u Was?

    Wielkopolska. W sobotę pochmurno, z przelotnymi deszczami, dość silnym
    zimnym wiatrem.
    W niedzielę trochę cieplej, nadal dość silny, nieprzyjemny wiatr,
    przelotne opady na zmianę z praktycznie błękitnym niebem i słońcem.

    Pzdr

    --
    /__/_* /