eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domMoc kotła wpisana do sterownika większa niż moc rzeczywista - jakie mogą być tego efekty? › Moc kotła wpisana do sterownika większa niż moc rzeczywista - jakie mogą być tego efekty?
    Newsgroups: pl.rec.dom
    From: JDX <j...@o...pl>
    Subject: Moc kotła wpisana do sterownika większa niż moc rzeczywista - jakie mogą
    być tego efekty?
    Date: Sat, 10 Dec 2016 17:57:47 +0100

    84 letniej sąsiadce mojej matki zamontowano kocioł 12 kW z podajnikiem i
    sterownikiem RM-32 firmy Timel (o taki:
    http://allegro.pl/kociol-kotly-piece-piec-z-podajnik
    iem-12kw-eurokot-i5647246081.html),
    a mnie w związku z tym przypadł zaszczyt doktoryzowania się w tym
    temacie. Instalator chyba jest dobrym hydraulikiem, wygląda na to, że
    czujnikologię i kablologię też wykonał dobrze (pracowicie sprawdzałem z
    instrukcją sterownika w reku), ale na temat działania zaworu 4-drogowego
    z siłownikiem i konfiguracji sterownika to chyba wie mniej ode mnie. :-)
    W każdym razie dzisiaj z pewnym przerażeniem odkryłem, że na tabliczce
    znamionowej kotła jest 12 kW, a w sterowniku jako moc kotła jest podane
    25 kW. Jakie mogą być tego efekty? Dodam, że temperatura w
    pomieszczeniach jest OK, a spalanie od początku października wynosi
    jakieś 100 kg (4 worki) ekogroszku na tydzień.