  • 1. Data: 2020-08-24 11:14:28
    Temat: Moja woda
    Od: A S <a...@e...pl>

    "Moja woda" to rządowy program bardziej znany jako "5000 zl na oczko wodne".
    Czy ktoś mierzy się z tym i podzieli się praktycznymi uwagami?

    pozdr serd
    --
    A S

  • 2. Data: 2020-08-24 18:46:33
    Temat: Re: Moja woda
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-08-24 o 11:14, A S pisze:
    > "Moja woda" to rządowy program bardziej znany jako "5000 zl na oczko
    > wodne".
    > Czy ktoś mierzy się z tym i podzieli się praktycznymi uwagami?
    >
    > pozdr serd

    hmmm nieco koło tematu będzie:
    Czy ktoś (ja tak) przeliczył na podstawie danych (ja na razie z 5 lat w
    przedziale czasowym 1 dzień) opad jego częstotliwość i wielkość?

    Czy ktoś choć raz sprawdził ile wody potrzeba do podlewania? (to na
    razie największe koszty przy podlewaniu trawników itp.)

    Czy w związku z tym wiadomo jaki mamy dach i ile wody z danego okresu
    opadów jesteśmy w stanie zmagazynować?

    A ile czasu pada i jak często, i kiedy pada najwięcej, a czy w okresach
    suszy (tu wiadomo mówimy o czasie 2-3 tyg.) w którym nie pada a podlewać
    trzeba więcej bo przecież gorączka niemożebna to na jak długo starczy
    nam tego co udało się zmagazynować? (zmartwię Was nie starcza na 1
    tydzień suszy więc na dalsze podlewanie i tak muszę kupić wodę!)

    A co stanie się w okresie jesienno-wiosennym kiedy już nie podlewany bo
    nie ma potrzeby (jest przelew awaryjny? jest układ rozsączania?)

    A co z pompką, co z zanieczyszczeniami, kto pomyślał o prawidłowym
    wprowadzeniu wody w celu mieszania jej w zbiorniku żeby nie zagniwała!

    I pewnie jeszcze kilka innych pomniejszych problemów typu zasilanie... ;)
    W skrócie program jest ale nie przemyślany, a szkoda można by to było
    zrealizować ale nie na skalę mieszkańca a raczej Gminy/Powiatu, to było
    o wiele bardziej skuteczne. Inaczej kasa wypłynie, a woda jak to woda
    pod górkę nie bardzo.

    Robak

  • 3. Data: 2020-08-30 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A S a...@e...pl ...

    > "Moja woda" to rządowy program bardziej znany jako "5000 zl na
    > oczko wodne". Czy ktoś mierzy się z tym i podzieli się
    > praktycznymi uwagami?
    >
    > pozdr serd

    Tez bym chetnie poczytał bo w sumie jak daja dotacje to czemu sobie nie
    usprawnic podlewania za friko... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

  • 4. Data: 2020-08-30 21:17:58
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-08-30 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik A S a...@e...pl ...

    > Tez bym chetnie poczytał bo w sumie jak daja dotacje to czemu sobie nie
    > usprawnic podlewania za friko... :)

    Za te parę groszy dotacji załatwiają sobie prawo pierwokupu działki z domem.
    https://alebank.pl/uwaga-na-dzialki-z-oczkiem-wodnym
    -moze-byc-klopot-z-ich-sprzedaza/

  • 5. Data: 2020-08-30 21:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > Za te parę groszy dotacji załatwiają sobie prawo pierwokupu
> [...]

    Z oczkiem.
    A jak sobie zrobie zbiornik na deszczówke to chyba to nie jest oczko
    wodne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 6. Data: 2020-09-01 12:09:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.08.2020 17:59, Budzik wrote:
    > Tez bym chetnie poczytał bo w sumie jak daja dotacje to czemu sobie nie
    > usprawnic podlewania za friko...:)

    Dofinansowanie jest do 80% kwalifikowanych, a nie że zamówisz usługę za
    4000zł i dostaniesz za friko.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2020-09-01 12:10:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.08.2020 18:46, Sir_Robak wrote:
> [...]
    > zrealizować ale nie na skalę mieszkańca a raczej Gminy/Powiatu, to było
    > o wiele bardziej skuteczne. Inaczej kasa wypłynie, a woda jak to woda

    Podatek od deszczu z którym się właśnie pchają i stawkami jakie tam
    będą, chyba zaraz znacząco jednak zmienią kalkulację co do opłacalności
    zbierania wody ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2020-09-01 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Dofinansowanie jest do 80% kwalifikowanych, a nie że zamówisz
    > usługę za 4000zł i dostaniesz za friko.

    Rozumiem. Ale jak zrobie za 5kpln a dostane 4pln z powrotem a przy
    okazji bede miał cos pozytecznego to w sumie tez ok.
    Pytanie co w ramach tego mozna sobie na ogrodzie ogarnac? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 9. Data: 2020-09-01 21:40:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.09.2020 17:59, Budzik wrote:
    > Rozumiem. Ale jak zrobie za 5kpln a dostane 4pln z powrotem a przy
    > okazji bede miał cos pozytecznego to w sumie tez ok.
    > Pytanie co w ramach tego mozna sobie na ogrodzie ogarnac?:)

    Czyli za wkopanie zbiornika i podłączenie pompki zapłacisz 1000zł. Jak
    tej wody faktycznie brakuje albo zbiornik ma Ci się przydać i jest to
    warte 1000zł to można pomyśleć.

    Ewentualnie dla tych którzy uznają że się nie opłaca, rząd szykuje pomoc
    w zmianie decyzji za pomocą podatku od deszczu :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2020-09-11 18:15:54
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > Ewentualnie dla tych którzy uznają że się nie opłaca, rząd szykuje pomoc
    > w zmianie decyzji za pomocą podatku od deszczu :-)

    Dalej nie rozumiecie...
    Kwestii technicznych jest więcej jak jedna! - zakup zbiornika wielkości
    x czyli ~ 1,5-2 m3 ;).
    Mam zakopane rury fi 100 we włókninie i tak sobie rozsączam wodę -
    pozawala na to prawo wodne jako zwykłe korzystanie z wód.

    Robak