  • 11. Data: 2009-12-20 14:16:15
    Temat: Re: Mokre plamy na plytach g-k - dylematy techniczne
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:hgiekj$i2p$1@opal.futuro.pl...

    > "Kudlaty" <p...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > Metalowe profile sa duktami dla powietrza, zimnego. Nie zostaly
    > zabezpieczone. Pamietasz moje zdjecia termowizyjne z widoczymi profilami w
    > suficie? Tak wlasnie byly pasy wilgoci.

    Wifdać Nie potrafisz interpretowac prawidłowo wyników z termowizji.
    Nie masz racji. Ja mam profile wypełnione paskami wełny i pomimo to je widac
    termowizją ale że je widać wynika z czego innego.
    Blacha na profile jest ocynkowana, srebrna. Nie pochłania promieniowania
    cieplnego wręcz je odbija (jest odwrotnocią idealnej czerni). Oszukuje to
    kamerę która widzi ja nawet za płytą GK. Tak naprawdę to widzisz profil
    tylko dlatego że odbija promieniowanie z pomieszczenia z powrotem.
    Na dowód tego wez sobie kamerę termowizyjną i oglądnij np. kondensator
    elektrolityczny zasilacza. Obudowa kondensatora powleczona plastikiem będzie
    widoczna w kamerze termowizyjnej na. czerwono ale goły aluminiowy wierzch
    będzie czarny pomimo że cały kondensator ma jednolitą temperaturę.

    Marek