  • 1. Data: 2013-01-21 08:41:30
    Temat: Montaż okien - ciepły
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Ano właśnie. Dostawca okien uświadomił nie, że jest coś takiego jak
    ciepły montaż przy użyciu taśm f-my Soudal.
    Wszystko fajnie, ale odjechałem cenowo jak zobaczyłem ofertę. Ciepły
    wychodzi 3,4 raza drożej, niż tradycyjny (na kotwach i pianie). Podobno
    taśmy do tego montażu są bardzo drogie (to zaraz sprawdzę).

    Pytanie, co takiego jest w tym montażu, że cena wzrasta tak mocno. jakaś
    super technologia i zjawiska dla których warto, czy po prostu ściema?
    Z opisu jaki mi przedstawiono wiem, że okno osadzane jest tak samo,
    jedynie z obu strony piany naklejane są odpowiednie taśmy (zapewne
    trzeba wyrównać ściany w okół futryny, aby było do czego przykleić taśmy).

    Ktoś coś wie więcej? Jakieś doświadczenia?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2013-01-21 09:08:00
    Temat: Re: Montaż okien - ciepły
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2013 08:41:30 +0100, Irek N. napisał(a):

    > Ktoś coś wie więcej? Jakieś doświadczenia?

    Montowałem okna w miekszaniu - 3 pokoje + kuchnia.
    Ciepły montaż kosztował extra +600 do ceny.

    --
    Franc

  • 3. Data: 2013-01-21 09:17:11
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 21.01.2013 08:41, Irek N. wrote:
    > Ktoś coś wie więcej? Jakieś doświadczenia?

    Z tego co mi wmawiano, to normalnie idzie sama pianka rozporowa i
    poziomuje się okno. Dodatkowo jest więcej zabawy w jakieś taśmy i folie
    paro-przepuszczalne.
    Tutaj znalazłem jakiś pokazowy.

    http://www.youtube.com/watch?v=qyX85XV8LSs

    Sam się zastanawiam nad dopłatą do ciepłego montażu.
    GreDi

  • 4. Data: 2013-01-21 09:36:35
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Franc pisze:

    > Montowałem okna w miekszaniu - 3 pokoje + kuchnia.
    > Ciepły montaż kosztował extra +600 do ceny.

    +600 na jakiej kwocie?
    U mnie jest to 2200 kontra 7500, więc zastanawiam się co kosztuje
    dodatkowe 5500.

    Irek.N.

  • 5. Data: 2013-01-21 09:38:37
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Tutaj znalazłem jakiś pokazowy.
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=qyX85XV8LSs
    >
    > Sam się zastanawiam nad dopłatą do ciepłego montażu.

    THX, mocno pomocny film :)
    Z grubsza tak to sobie wyobrażałem, jedynie nie wiedziałem że taśmę klei
    się do wewnętrznej strony zewnętrznej wręgi ramy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2013-01-21 09:39:59
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 21.01.2013 08:41, Irek N. pisze:
> [...]
    > trzeba wyrównać ściany w okół futryny, aby było do czego przykleić taśmy).
    >
    > Ktoś coś wie więcej? Jakieś doświadczenia?

    Na forum muratora jest bardzo pokaźny wątek o montażu w warstwie
    ocieplenia. Tam jest przeprowadzona dogłębna analiza problemu. Bo to czy
    montaż się nazywa ciepły, nie oznacza że będzie to zrobione dobrze.
    Jeżeli chcesz za to płacić to warto dopilnować aby to zrobili do
    porządku, a jest co spieprzyć. Nawet jak nie montujesz w warstwie
    ocieplenia to i tak warto przeczytać. Problemy tam poruszane są ważne
    też dla klasycznego montażu.

    Ja się zastanawiam czy aby z tego powodu nie zamontować sobie okien
    samemu. Taśma może i droga jest, ale cena za usługę oderwana od
    rzeczywistości. Nie wiem czy bym nie zaryzykował gwarancji( z której
    pewnie i tak nie skorzystam) i sobie okien samemu nie zamontował. Wiedzy
    tajemnej nie ma, ino trza dobrze się oczytać i robotę wykonać rzetelnie
    i solidnie. Przypuszczam że robiąc dla siebie mogę zrobić to lepiej niż
    ekipa z łapanki która "robi jak zawsze" bo przecież oni większej wypłaty
    za taki montaż nie dostaną, ino ich szef zgarnie więcej kasy.
    Ewentualnie można ugadać się z ekipą na fuchę i ich przypilnować.
    O tu jest ten wątek:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?162002-mon
    taz-w-warstwie-ocieplenia-jak-to-zrobic-dobrze

  • 7. Data: 2013-01-21 09:53:34
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Jan 21, 9:36 am, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:

    > +600 na jakiej kwocie?
    > U mnie jest to 2200 kontra 7500, więc zastanawiam się co kosztuje
    > dodatkowe 5500.

    No to mocne zdzierstwo - u mnie było to coś 2000 vs 4000 (też dużo,
    ale na Boga - 5000 dopłaty?!) Chyba że wliczali ci do tego otynkowanie
    wszystkich otworów okiennych, bo często takie mają wymaganie firmy
    montażowe.

    ZIB, u mnie był finalnie montaż zwykły - i gość od termowizji mówił,
    że bardzo przyzwoicie; mostek na styku okno-ściana był minimalny.

    mucher

  • 8. Data: 2013-01-21 10:24:10
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2013 09:36:35 +0100, Irek N. napisał(a):

    > +600 na jakiej kwocie?
    > U mnie jest to 2200 kontra 7500, więc zastanawiam się co kosztuje
    > dodatkowe 5500.

    Same okna + montaż wynosiłu ok. 5500 brutto
    Dodatkowo było właśnie + 600 za ciepły montaż.

    Materiały zastosowane to były taśmy GREENTEQ.

    --
    Franc

  • 9. Data: 2013-01-21 10:37:41
    Od: "Rafał" <elkacper(USUNTO)@interia.eu>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
[...]

    Ja miałem ok 2000-2500 dopłaty za ciepły montaż wszystkich okien w domu
    ale ostatecznie za dodatkową uprzejmość z mojej strony (pomogłem im w pewnej
    sprawie)
    ciepły montaż był gratis.
    Także może podnosić cenę ale nie o 5 tys dla okien za 2 tys. !!!!!!!!
    U mnie okna były za chyba 14 tys. i montaż miałby być za 2500.

    Rafał

  • 10. Data: 2013-01-21 10:52:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 09:36:35 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:
    > U mnie jest to 2200 kontra 7500, więc zastanawiam się co kosztuje
    >
    > dodatkowe 5500.

    Ja kazda nowość tak i to kosztuje. A czy warto?
    Nie wim ile masz u sibie okien i jakie ogrzewanie itp ale wydaje mi się że jak
    zamontujesz "tradycyjnie" to te zaoszczędzone 5500zł starczy na pokrycie "strat" przy
    tradycyjnym montazu na najbliższe kilkadziesiat lat;)
    Ktoś tu pisał że w mieszkaniu 3 pokojowym dopłacił 2000zł- przecież to nie ma szans
    się zwrócic w rozsądnym czasie. Ile na oghrzewaniu dzięki tym taśmą Franc
    zaoszczędzi?- 10zł miesiecznie? Ile może byc strat przy montazu drdyzyjnym? I zresztą
    podstawowe pytanie gdzie i skad te straty jak dobrze wszystko opiankowane i zrobione?
    Wygląda mi to wszytstko na sprytny marketing i kreowanie potrzeb przez producenta
    tych taśm;)
    Popytaj może lepiej ile by kosztował montaż w warstwie ocieplenia- to ma moim zdaniem
    większy sens.
    I przy okazji sprawdz oferte Drutexu- jakby nie było najwiekszy producent okien w
    Europie chyba, a ostatnio ostro promuja swój nowy produkt:
    http://www.drutex.pl/pl/aktualnosci/aktualno%C5%9Bci
    -2013/drutex-wprowadza-na-rynek-nowe-okno-energooszc
    zedne-iglo-energy.html
    Nie wiem jak teraz cenowo ich oferta wygląda ale jak ja zamawiałem w 2008 roku to
    lepszej nie znalazłem(pomijając firmy garażowe). Tylko nie sugeruj się cenami
    katalogowymi jeśli takie gdzieś znajdziesz- u lokalnego dystrybutora spokojnie spory
    rabat uzyskasz.
    Ja mam już chyba od 10 lat ich okna w mieszkaniu, szwagier od 6 lat w domu i ja od 5
    lat u siebie w domu. Problemów żadnych nie odnotowano.
    I dla ścisłości- nie jestem w żaden sposób zwiazany z taą firma a chwalę ich produkty
    bo po prostu u mnie się sprawdziły.