  • 1. Data: 2013-01-21 15:55:35
    Temat: Filtr mechaniczny do wody - jest sens ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Na wiosnę będzie mnie czekało nowe podłączenie wody
    do domu. I tak się zastanawiam jakby przy okazji zamontować
    taki prosty mechaniczny filtr do wody (znalazłem za około 200zł).

    Wody trochę idzie bo podłączenie na dwa domy + ogródek. Ostatnio
    jak czyściłem sitko z kranu kuchennego to trochę się tego przez 2 lata
    nazbierało.
    Z tego co na szybko doczytałem to taki filtr nie wymaga jakiejś
    skomplikowanej obsługi ani wydatków eksploatacyjnych więc może
    warto te 200zł wyłożyć i zyskać na wymianie sitek i wkładów do kranów.

  • 2. Data: 2013-01-21 16:39:07
    Temat: Re: Filtr mechaniczny do wody - jest sens ?
    Od: Art <d...@d...pl>

    W dniu 2013-01-21 15:55, Radek D pisze:
> [...]
    > skomplikowanej obsługi ani wydatków eksploatacyjnych więc może
    > warto te 200zł wyłożyć i zyskać na wymianie sitek i wkładów do kranów.

    Z pewnością warto. Oszczędzisz sobie nerwów z czyszczeniem perlatorów na
    wylewkach baterii.
    Są też filtry do wody z reduktorem ciśnienia, masz wtedy załatwione dwa
    tematy w jednym ustrojstwie
    Ja mam coś takiego + manometr wkręcony na obudowie /jest tam miejsce/
    http://fotki.bluewater.x14.eu/var/albums/HONEYWELL/1
    -i-honeywell-filtr-drobnosiatkowy-z-oplukiwaniem-sam
    oczyszczacy-z-regulatorem-cisnienia-fk06-1aa.jpg

  • 3. Data: 2013-01-21 17:48:40
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 15:55:35 UTC+1 użytkownik Radek D napisał:
> [...]
    >
    > skomplikowanej obsługi ani wydatków eksploatacyjnych więc może
    >
    > warto te 200zł wyłożyć i zyskać na wymianie sitek i wkładów do kranów.

    ja bym się wstrzymał. Zrobił bym kawałek instalacji żeby można było bezboleśnie
    zamontować filtr, jak by się okazało że z nowego podłączenie będzie bardziej
    zanieczyszczona woda. Jeśli już coś montować to reduktor. Czasami w wodociągach
    dziwne ciśnienia są. Kilkanaście lat temu w Łodzi był spory pożar. Żeby straż miała
    więcej wody to podnieśli w tamtym rejonie ciśnienie wody w wodociągu. W efekcie były
    pozalewane mieszkania bo coś nie wytrzymało. Mam reduktor ustawiony na 1,5 atmosfery.
    Chwalę sobie bo każde odkręcenie kranu jest przewidywalne.

  • 4. Data: 2013-01-21 19:25:18
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skomplikowanej obsługi ani wydatków eksploatacyjnych więc może
    > warto te 200zł wyłożyć i zyskać na wymianie sitek i wkładów do kranów.

    Ja mam takie coś na wejściu
    http://www.sklep-aquafilter.pl/p227,fhmb12-mechanicz
    ny-filtr-osadnikowy-z-manometrem-i-gwintem-1-2-cala.
    html

    Już 2 awarie miałem gdzie kamyki leciały instalacją.
    Wystarczyło otworzyć zawór na dole i się przepłukało. U sąsiadki zabita rura
    na wodomierzu, kamienie poszły też dalej i zawalone dojście do ogrzewacza
    przepływowego gazowego oraz syf w bateriach.

    Duży filtr do wody pitnej mam puszczony tylko na kuchnię.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2013-01-21 21:54:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Radek D wrote:
> [...]
    > skomplikowanej obsługi ani wydatków eksploatacyjnych więc może
    > warto te 200zł wyłożyć i zyskać na wymianie sitek i wkładów do kranów.

    jako standard...

    proponuje zawsze montaż filtru mechanicznego wstecznego płukania oraz
    reduktora ciśnienia.

    wystarczy głupia awaria wodociągów i masz w rurach pełno syfu, bez filtracji
    masz to wszystko w rurach i w sitkach. dodam ze zaworki w spłuczkach po
    prostu kochają taki syf w wodzie.

  • 6. Data: 2013-01-22 11:20:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Radek D" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Na wiosnę będzie mnie czekało nowe podłączenie wody
    do domu. I tak się zastanawiam jakby przy okazji zamontować
    taki prosty mechaniczny filtr do wody (znalazłem za około 200zł).

    Jeśli tylko masz możliwość (miejsce) to montuj. I jak nie masz to dołóż
    jeszcze reduktor ciśnienia, albo kup filtr połączony z reduktorem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-01-22 12:04:08
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    > Jeśli tylko masz możliwość (miejsce) to montuj. I jak nie masz to dołóż
    > jeszcze reduktor ciśnienia, albo kup filtr połączony z reduktorem.

    I elektrozawór.

  • 8. Data: 2013-01-22 12:12:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    > I elektrozawór.

    Myślałem kiedyś o czymś takim: elektrozawór z czujnikiem przepływu - odcina
    wodę jeśli wypływ w ciągu 30 minut jest większy niż zadana wartość. Nie
    wiem, czy takie coś istniej czy trzeba by samemu dłubać, ale jest do
    zrobienia.

    Zalania się nie boję bo wszędzie mam kratki, ale wody jednak szkoda, a
    zamykać za każdym razem jak się wyjeżdża z domu to mi się nie chce.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2013-01-22 12:20:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 12:12:51 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > wodę jeśli wypływ w ciągu 30 minut jest większy niż zadana wartość. Nie
    >
    > wiem, czy takie coś istniej czy trzeba by samemu dłubać, ale jest do

    Do zrobienia pewnie jest ale uzytkowo bez sensu.
    Ja np mam potężną wanne- nie mierzyłem ale pewnie ze 100 litrów spokojnie do niej
    wchodzi więc przepływ bym musiał na te 120 litrów ustawić na proponowanym przez
    ciebie urządzeniu.
    A ja wezyk peknie przy kiblu czy bateri to te 120 litrów juz i tak potęznych strat
    narobi więc to urządzenie mnie przed niczym by nie uchroniło.

    > Zalania się nie boję bo wszędzie mam kratki,

    W kuchni też?

    >ale wody jednak szkoda, a
    >
    > zamykać za każdym razem jak się wyjeżdża z domu to mi się nie chce.

    Na dłuzsze wyjazdy zamykam zawór za wodomierzem i tyle.
    Elektrozawór niewiele tu da. Mnusiałby byc połączony z czujnikami, w każdym
    pomieszczeniu gdzie jest doprowadzona woda odpowiedni czujnik zalania itp. Dodatkowe
    kable, komplikacja, gra niewarta swieczki moim zdaniem.

  • 10. Data: 2013-01-22 13:03:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 12:20:38 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Elektrozawór niewiele tu da. Mnusiałby byc połączony z czujnikami, w każdym
    pomieszczeniu gdzie jest doprowadzona woda odpowiedni czujnik zalania itp. Dodatkowe
    kable, komplikacja, gra niewarta swieczki moim zdaniem.

    W lazience kratka, w kuchni bateria przyscienna, do kibelkow (zabudowane geberity)
    doprowadzona woda zaciskanym PEXem na stale - i problemu z zalaniem nie ma :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.