  • 1. Data: 2013-01-22 14:19:35
    Temat: Chory to kraj;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://www.rynekinfrastruktury.pl/artykul/52/1/pozna
    n-gddkia-organizuje-przetarg-na-przeniesienie-siedli
    ska-slimakow.html
    http://m.poznan.gazeta.pl/poznan/1,106517,13194231.h
    tml

    Chory to kraj gdzie jakis 2-3mm ślimak blokuje budowe autostrady
    W powyższych artykułach pisza o 14tys euro-, przed chwila w radiu mówili że całkowity
    koszt to może być jednak nawet pół miliona złotych bo trzeba kupić dla ślimaków 0,6ha
    ziemi i je tam przenieść razem z gruntem.
    http://www.gadu-gadu.pl/kaczka-z-jajami-wstrzymala-b
    udowe-autostrady/140
    Tu z natomiast piszą o 40mln Euro przez kaczkę z 9 jajami.

  • 2. Data: 2013-01-22 15:47:43
    Temat: Re: Chory to kraj;)
    Od: k...@g...com

    jasne. Masz rację, najlepiej zabetonujmy wszystko. Żadnym pojebanym ekologiem nie
    jestem. Ale jak coś sobie żyje to ma prawo żyć nawet jak by autostrada miała nie
    powstać. Ty to ze wsi musisz być. Na wsi jak pies stary to zajebać łopatą go trzeba,
    pożytku z niego nie ma żadnego bo nie szczeka.

  • 3. Data: 2013-01-22 20:38:09
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 15:47:43 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    powstać. Ty to ze wsi musisz być. Na wsi jak pies stary to zajebać łopatą go trzeba,
    pożytku z niego nie ma żadnego bo nie szczeka.

    czemu 1 kaczkę i ślimaki ratujemy? czemu nie ratujemy pająków i dżdżownic?

  • 4. Data: 2013-01-22 21:02:57
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 20:38:09 UTC+1 użytkownik r...@g...com
    napisał:

> [...]
    pożytku z niego nie ma żadnego bo nie szczeka.

    > czemu 1 kaczkę i ślimaki ratujemy? czemu nie ratujemy pająków i dżdżownic?

    Dlaczego mnie o to pytasz? Dlatego że prawdę napisałem a Ty się z nią nie zgadzasz?
    To twój problem a nie mój. Też łopatą zajebiesz psa jak przestanie szczekać?

  • 5. Data: 2013-01-22 21:18:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 22 Jan 2013 12:02:57 -0800 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > Dlaczego mnie o to pytasz? Dlatego że prawdę napisałem a Ty się z nią
    > nie zgadzasz? To twój problem a nie mój. Też łopatą zajebiesz psa jak
    > przestanie szczekać?

    wiesz ile owadów dziennie zabijasz samym oddychaniem i chodzeniem?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2013-01-23 00:12:38
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 21:18:52 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Wybierz sobie w wyborach takich co obiecają że zabetonują wszystko. Ja będę głosował
    za takimi co obiecają że wprowadzą kary za zabijanie kretów. Lotny jesteś jak płyta
    chodnikowa z tymi owadami. Za to ilu miliardom bakterii daję przeżyć w dobrobycie. Ja
    bym zarzucił że jem mięso i mi jakoś zwierzątek nie szkoda, bo jem mięso.

  • 7. Data: 2013-01-23 09:23:37
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 22.01.2013 15:47, k...@g...com pisze:
> [...]
    powstać. Ty to ze wsi musisz być. Na wsi jak pies stary to zajebać łopatą go trzeba,
    pożytku z niego nie ma żadnego bo nie szczeka.

    Nie irytuj się tak. Widzisz choroba nie polega na tym, że trzeba ślimaka
    chronić ale na sposobie. Natura bez naszej pomocy poradziła by sobie i
    albo wyginą ślimaki, albo się przeniosą. Już nie jeden gatunek nie
    istnieje i nic si nie dzieje - tak wygląda ewolucja.

    Za to sprytni "przedsiębiorcy" wysyłają swoich "ekologów" oni coś
    znajdują ogłaszane są przetargi i szwagry, synowie, ciotki, sąsiedzi je
    wygrywają. Potem się okazuje, że coś co mógł chłop łopatą zrobić za piwo
    kosztuje wagon piwa. Bo trzeba nie łopatą, a atestowaną łopatką i nie w
    gumofilcach, a w specjalistycznych sandałach...

    W polskich tatrach jest pewien gatunek motyla który potrzebuje
    skoszonej, zjedzonej, spalonej łąki by się rozmnażać. Ale wg. ekologów
    palić nie wolno, kosić nie, a baranów nie ma. I co motyl wyginie.
    Krety, nornice, i pewnie wiele innych zwierząt kopią tunele i niszczą
    roślinność czasem niszczą inne gatunki chronione - to co im wolno nam
    nie? w czym one są lepsze od nas?

    Najlepiej naturze nie pomagać ona poradzi sobie sama.

    Ariusz

  • 8. Data: 2013-01-23 11:08:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 22 Jan 2013 15:12:38 -0800 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > Wybierz sobie w wyborach takich co obiecają że zabetonują wszystko.

    weź może jakieś pigułki bo od czarno-białego obrazu swiata zwariujesz.

  • 9. Data: 2013-01-23 11:22:10
    Od: "quent" <x...@x...com>

    oglegroups.com...
    > Chory to kraj gdzie jakis 2-3mm ślimak blokuje budowe autostrady

    Ale ta głupota przyszła z Brukseli.
    Dopóki będziemy pod okupacją głupców dopóty tak to będzie wyglądać.

  • 10. Data: 2013-01-23 11:57:26
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Kris pisze:
> [...]
    udowe-autostrady/140
    > Tu z natomiast piszą o 40mln Euro przez kaczkę z 9 jajami.

    inny przykład: A1 miała iść przez gaj olchowy (przerywana linia), orlica
    założyła gniazdo więc idzie bokiem nad moczarami po estakadzie
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/ssc/a1.sojki-piatek
    .jpg

    Już działki były wykupione na pierwotny przebieg :)

    Co do ochrony środowiska, to się zastanawiam czy środki na OŚ są
    optymalnie gospodarowane. Tutaj trzeba będzie wydać 0.5MPLN na ochronę
    jednego gatunku, a może lepiej byłoby wydać połowę tej kwoty w zupełnie
    innym miejscu na ochronę kilku gatunków?

    Tylko gorzej jeśli te środki byłyby przesunięte na nowe Jeepy V8 dla
    "strażników środowiska".

    bajcik