  • 11. Data: 2018-02-23 15:47:29
    Temat: Re: Mostki termiczne a brak pionowej spoiny
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Są cegły (np. termoton), które mają specjalny profil boczny, wg.
    > producenta nie trzeba (a nawet nie należy) używać spoiny pionowej by
    > nie tworzyć mostków. Ale jakie to ma praktyczne znaczenie, skoro co
    > warstwa i tak są spoiny poziome?
    To ja może od innej strony: spoina pozioma jest po to, żeby siła rozkładała się równo
    na całą powierzchnię cegły( czy czegobądż).Oraz wskutek tarcia trzyma mur w kupie.
    Spoina pionowa tylko uszczelnia.Są tam jakieś specjalne uszczelki , które by
    zapobiegały przepuszczaniu powietrza?Bo w klasycznych materiałach to właśnie
    zaprawa robi za uszczelkę.Budyń podał Ci powierzchnię spoin, policz procentowo.
    Spytaj producenta, jak to się dzieje.Odnoszę wrażenie, że na tej grupie nie ma
    takiego fachowca.Ale może się mylę. Chętnie poczytam.
    Pozdro.abomito

  • 12. Data: 2018-02-24 15:31:54
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > tworzyć mostków. Ale jakie to ma praktyczne znaczenie, skoro co warstwa i

    Ale jak zacznei ci wiać przez te niespoinowane profile boczne, to będziesz
    miał miał i tak mostek termiczny.

  • 13. Data: 2018-02-25 15:20:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Feb 2018 15:31:54 +0100, "Bob Budowniczy"
    <P...@x...wp.pl> wrote:
    > Ale jak zacznei ci wiać przez te niespoinowane profile boczne, to
    > będziesz
    > miał miał i tak mostek termiczny.

    Wniosek? :)

    --