  • 21. Data: 2010-09-13 05:24:38
    Temat: Re: Muszki owocówki.
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Jest prosty sposób: nie trzymać na wierzchu owoców, przejrzałych lub
    przekrojonych pomidorów, otwartego piwa, soku, kompotu itp. itd.
    U mnie owoce są pod szczelnym kloszem, a słoje, gdzie zasypuję cukrem jeżyny
    zawiązane są folią i owocówek nie ma. Ganianie z odkurzaczem, lampy UV i
    chemia nie dały skutecznego rezultatu.
    Jacek

  • 22. Data: 2010-09-13 06:20:13
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jacek" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > jeżyny zawiązane są folią i owocówek nie ma. Ganianie z odkurzaczem, lampy
    > UV i chemia nie dały skutecznego rezultatu.

    Hm, obwiązanie szyjki balonu też nie daje efektu - aromaty działają na
    zmysły, nie tylko muszki.

  • 23. Data: 2010-09-13 06:52:53
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To oczywiste, ale pisałem o winie...

    Nie będę nawet próbował przekonywać, ze jest inaczej. Ty smakoszu win z
    kartonu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 24. Data: 2010-09-13 07:04:36
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie będę nawet próbował przekonywać, ze jest inaczej. Ty smakoszu win z
    > kartonu.

    Masz rację - jak żwykle - wypiłem karton kartoników 1 litrowych, od
    Aldiego gdy otworzyły się możliwości wyjazdy na wycieczki do Berlina. Było
    znośne. Podobnie kupowałem piwo przywożeone. Ciekawe - Królewskie w tym
    czasie stało się dobrym piwem. Gdy rząd położył zaporę na mrówczy handel -
    znowu się popsuło.
    Nie mniej, moim ulubionym jest Tokay Szamorodni, Malaga i Porto z
    południa. Innych tych perfumowanych nie lubię.

  • 25. Data: 2010-09-13 08:14:54
    Od: "Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl>

    Użytkownik "Czesuaw P." napisał w wiadomości: >

    > co można dobrego zrobic z tych muszek owocówek?
    >
    > Nazbierałem ich już kilka kilogramów, a po mieszkaniu latają ich miliony.
    >
    > Suszę część i trzymam w przewiewnych woreczkach, a część rozrabiam w
    wodzie,
    > powatsł gęsty sos muchowy, prawie powidła.
    >
    > Jaką dobrą potrawę poleca pan z tych owadów? Coś szybkiego?
    >

    > --
    > Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

    Skoro masz wiekszą ilość "suszu" to zrób sobie z nich skręta.
    Może ci pierdolec puści?

    P.

  • 26. Data: 2010-09-13 08:23:13
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl> wrote in message

    > wodzie,

    > Skoro masz wiekszą ilość "suszu" to zrób sobie z nich skręta.
    > Może ci pierdolec puści?
    >
    > P.

    A co będzi jak mu nie stanie? Będzie miał do ciebie pretensje o złudne
    nadzieje.

  • 27. Data: 2010-09-13 09:53:01
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w
    > Dokładnie. Na muszki owocowe działa najprostsza rzecz - nie zostawiać
    > resztek oraz nieprzykrytych owoców. Po prostu SPRZĄTAĆ.

    O tej porze roku trzymam mrowie owoców w domu, nie mogę trzymać ich
    wszystkich w lodówce.
    Nie dam rady 5 razy dziennie wynosić śmieci - zawsze w kubełku coś znajdą.
    Nie mogę trzymać zamkniętych wszystkich okien - jak wieczorem zgarniam
    odkurzaczem owocówki z szyby - lgną do zachodzącego słońca:-) - to pełno
    siedzi ich na szybie z drugiej strony zamkniętego okna.
    Te france nie lęgną się na moich owocach, tylko wlatują w dużej ilości
    oknami.
    Nie jestem fleją.

    EWa

  • 28. Data: 2010-09-13 10:03:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 11:53:01 +0200, Ero Walensdorf napisał(a):

> [...]
    > siedzi ich na szybie z drugiej strony zamkniętego okna.
    > Te france nie lęgną się na moich owocach, tylko wlatują w dużej ilości

    Nie wlatują, tylko się lęgną w postępie geometrycznym. Trzeba przykrywac
    owoce sciereczkami itp, a resztki wyrzucać do szczelnych pojemników -
    niestety, zawsze się znajdzie w nich jakaś szpara miedzy pokrywką a
    brzegiem pojemnika.

  • 29. Data: 2010-09-13 11:09:55
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał
    > Nie wlatują, tylko się lęgną w postępie geometrycznym.

    Wlatują, wlatują.
    Zaobserwowałem je po drugiej stronie szyb okiennych, jak krążą i przysiadają
    od zewnątrz na zamkniętych oknach.
    Lęgną się w dużych ilościach na spadłych owocach w ogrodach, itp.

    EWa

  • 30. Data: 2010-09-13 12:48:06
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> wrote in message

> [...]
    > siedzi ich na szybie z drugiej strony zamkniętego okna.
    > Te france nie lęgną się na moich owocach, tylko wlatują w dużej ilości

    To też doradziłem ci siatkę i lampę. Posłuchaj co ci starsi mówią. Do
    niedawna robiłem piwo domowe. Wyobraż sobie 10 fermentorów 30 litrowych w
    małej kuchni i te roje muszek...