  • 1. Data: 2013-04-15 09:23:26
    Temat: Myjka wysokociśnieniowa parametry
    Od: Kris <k...@g...com>

    Wiosna nadeszła, myjke czas kupić.,
    Zastosowanie rzekłbym standardowe:
    2 auta, 100m2 kostki, 30m2 płytek na tarasie, raz na kilka lat elewacja pewnie.
    Jak tak przeglądam myjki to widze głównie 32 parametry: cisnmienie , wydajnośc i moc
    Chciałem kupic tą:

    http://pl-pl.forum.ibood.com/15192-kompaktowa_myjka_
    cisnieniowa_nilfisk_z_5_letnia_gwarancja/
    ale przegapiłem bo oferta jednodniowa;))

    Pytanko do osób które używaja myjek do domowych zastosowań- myjki z jakimi
    parametrami szukać?
    Może jakies konkretne modele?
    Na co zwracać uwage?

  • 2. Data: 2013-04-15 09:59:50
    Temat: Re: Myjka wysokociśnieniowa parametry
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-15 09:23, Kris pisze:
    > Pytanko do osób które używaja myjek do domowych zastosowań- myjki z jakimi
    parametrami szukać?
    > Może jakies konkretne modele?
    > Na co zwracać uwage?
    Jak nie chcesz wydać więcej, jak 1000 zł to patrz na okres gwarancji i
    na wyposażenie.
    Z opisu wynika, że 5 lat gwarancji to bardzo dobry okres, a wyposażenie
    w dyszę Tornado (na oko podobna do karcherowego T-Racera) i wąż dren to
    też ładny zestaw.
    Z parametrów najważniejsza jest moc, ale ja tam zbytnio Chińczykom nie
    wierzę w ich Waty.
    Jacek

  • 3. Data: 2013-04-15 12:27:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 09:59:50 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Z parametrów najważniejsza jest moc, ale ja tam zbytnio Chińczykom nie
    > wierzę w ich Waty.

    Ale nifilsk to chyba b. porzadna marka? Kiedys szukalem odkurzacza przemyslowego
    (zeby go wrzucic zamiast centralnego) to wszyscy bardzo chwalili ta marke. Outletowe
    odkurzacze nifilska w idealnym stanie z automatycznym czyszczeniem filtra mozna kupic
    za ~1,5k (nowe 3-4k :) i caly czas chodzi mi ten pomysl po glowie ;) Za niewiele
    wiecej mozna kupic dwuturbinowe (2 x 2kW np.) - to musi byc wiatr w rurze ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-04-15 12:49:38
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 15 Kwi, 09:23, Kris <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > ale przegapiłem bo oferta jednodniowa;))
    >
    > Pytanko do osób które używaja myjek do domowych zastosowań- myjki z jakimi

    I te auta to z błota myjesz czy z takiego "zwykłego drogowego" brudu?
    Bo myjka ci syfu sprawnie nie zmyje bez odpowiedniej chemii.
    Szybciej jest normalnie gąbką auto umyć.
    No chyba że na karoserii jest masa błocka to rzeczywiscie myjka sie
    może przydać.

    Ja miałem myjkę Black&decker 1900 pwms czy jakos tak. Szmelc jakich
    mało. Niby pompa aluminiowa ale padła po jakichś 30h pracy (raczej
    mniej niz te 30h ale dokładnie nie liczyłem). Nie polecam.
    I tym samym stwierdzam że nawet aluminiowa pompa to lipa i wybieranie
    myjki pod tym kątem też nie jest dobre.

  • 5. Data: 2013-04-15 13:02:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 12:27:41 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Ale nifilsk to chyba b. porzadna marka?

    Przegapiłem ta oferta na ibood bo bym kupił za te niecałe 400zł. Sporo akcesorii
    dodatkowych i 5 lat gwarancji. Ale było mineło;((
    Nilfisk faktycznie ma dobre opinie, macałem ich myjki w markecie JULA i sprawiaja
    wrażenie solidnych.
    W obi jest promocja na karchera, w Lidlu za 444 tez jest myjka z dobrymi opiniami w
    sieci, casto jakiegoś Black Deckera promuje.
    W zaprzyjaznionej hurtowni proponuja Karchera- następce 5.55 w cenie ok 1000zł
    "Jak żyć Panie Premierze"
    Co wybrac?
    Czy akcesoria typu t-racer, patio claner spełniaja swoja rolę(mycie kostki, tarasu
    itp) czy jednak nie warto za nie przsepłacać?
    Budowa tego prosta jak budowa cepa a ok 200zł kosztuja.
    Warto?

  • 6. Data: 2013-04-15 13:51:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 13:02:49 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    itp) czy jednak nie warto za nie przsepłacać?

    > Budowa tego prosta jak budowa cepa a ok 200zł kosztuja.

    Ja mam karchera k 7.91 MD z t-racerem i bardzo go sobie chwale - fajnie sie nim myje
    powierzchnie plaskie (w tym np. bramy garazowe). Elewacje to ja splukuje ze 2-3 razy
    w roku jak nie czesciej :-)

    Dysza obrotowa zrywa lakier jak ten jest gdzies napoczety ;)

    Najbardziej to mnie wkurza brak bebna na waz wysokocisnieniowy - jest dlugi i
    cholernie niewygodnie sie go zwija :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-04-15 14:40:43
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-15 13:51, Adam pisze:
    > Ja mam karchera k 7.91 MD z t-racerem i bardzo go sobie chwale - fajnie sie nim
    myje powierzchnie plaskie (w tym np. bramy garazowe). Elewacje to ja splukuje ze 2-3
    razy w roku jak nie czesciej :-)

    Ja mam K 7.85 z bębnem do zwijania węża - fajna rzecz i z T-Racerem,
    którego dodawali gratis w promocji. T-Racer nie myje aż tak silnie, jak
    sama lanca, ale ma swoje zalety. Przede wszystkim to nie pryska na boki
    (no - trochę tylko pryska) i myje się szerokimi pasami, więc wyraźnie
    widać postęp.
    Co do mycia samochodów, to nie ma szans na umycie na połysk, nawet przy
    użyciu pianownicy, ale fajnie się myje rowery i wszelkie zakamarki,
    których normalnie się nie da porządnie domyć.
    Dodatkowo, jak ktoś ma większą działkę, to myjka fajnie działa jako
    opryskiwacz - raje radę z wyższymi drzewami i wszelkimi krzakami.
    Jacek

  • 8. Data: 2013-04-15 15:26:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 14:40:43 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Co do mycia samochodów, to nie ma szans na umycie na połysk, nawet przy
    > użyciu pianownicy, ale fajnie się myje rowery i wszelkie zakamarki,

    Pewnie, ze nie - ja uzywam karchera przy myciu samochodu zeby splukac grubszy brud /
    bloto na karoserii + we wszystkich zakamarkach (okolice nadkoli etc) i napienic
    detergentem, potem szybkie szorowanko gabka i plukanie karcherem :)

    > Dodatkowo, jak ktoś ma większą działkę, to myjka fajnie działa jako
    > opryskiwacz - raje radę z wyższymi drzewami i wszelkimi krzakami.

    He, tego patentu jeszcze nie stosowalem ale to chyba trzeba mocno uwazac bo zamiast
    oprysku mozna ja zamienic latwo w pile :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-04-15 15:37:41
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-15 15:26, Adam pisze:
    > He, tego patentu jeszcze nie stosowalem ale to chyba trzeba mocno uwazac bo zamiast
    oprysku mozna ja zamienic latwo w pile :D
    > pozdr.

    Wpadłem na ten pomysł kilka lat temu podczas oprysku działki przeciw
    komarom. Naprawdę fajnie i wydajnie to działa. Oczywiście nie należy
    zbytnio dyszy zbliżać do roślin, bo je uszkodzi mechanicznie. Do tego
    najlepszy jest "kombajn" w składzie: wózek, mała myjka z baniakiem na
    roztwór chemii (jakieś 20-40 litrów) plus ewentualnie jeszcze agregat
    prądotwórczy zamiast kabla.
    Jacek

  • 10. Data: 2013-04-15 16:10:45
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >tarasu itp) czy jednak nie warto za nie przsepłacać?
    >Budowa tego prosta jak budowa cepa a ok 200zł kosztuja.

    Kris, ja Ci powiem przyjacielska i niepopularna prawde, bo i tak zaraz mnie
    tu zjedza uzytkownicy super, ale to super myjek z marketu.
    Generalnie do mycia bezdotykowego samochodu to nie znajdziesz myjki ponizej
    tysiaca zyli. Myjka K 5.55 jest dobra myjka i jak na moj gust to jest model
    od jakiego wogole powinienes zaczac rozwazania. Co jest wazne? Na pudelku
    jak to na pudelku, najwazniejszy parametr to cisnienie, jak ilosc milionow w
    matrycy aparatow fotograficznych - w pewnych wartosciach niemal zupelnie
    pomijalne. Cisnienie owszem jest wazne, ale tak samo wazna jest wydajnosc -
    ilosc wody w czasie. Cisnienie moze byc duze, a strumien bedzie srednicy
    lebka od szpilki, no i pytanie, czy tym da sie umyc skutecznie samochod bez
    pozostawiania smug? Wydajnosc to szeroki strumien o cisnieniu takim samym w
    calej jego szerokosci i tym da sie umyc samochod nie tylko z blota. Niestety
    parametry z pudelka tanich myjek jakos nie chca pokrywac sie z
    rzeczywistoscia. Osobiscie odradzam do celow jakie przedstawiles kupno
    taniej myjki. Prawda jest przykra niestety - dobry sprzet kosztuje. Nawet
    myjka jaka podaje Adam to nie to samo co myjka tej samej firmy o tych samych
    parametrach z profesjonalnej serii HD. Lance, dysze, weze to zupelnie co
    innego, a wszelkiego rodzaju dodatki jak t-racery o ile nie zalezy komus na
    ograniczeniu chlapania to dodatki do amatorskiego sprzetu, bo dobra myjka
    zrobi to samo dwa razy szybciej najzwyklejsza lanca. Watpie tez zebys
    potrzebowal rury do czyszczenia rury kanalizacyjnej. Podstawa to lanca z
    szerokim strumieniem i ew. dysza rotacyjna do myciakostki, zabrudzonej
    posadzki itp. Cienki strumien poza zabawa pisania na drewnianym plocie i
    "krojeniem" ziemi w praktyce przydaje sie bardzo rzadko.

    Pozdro.. TK