  • 91. Data: 2014-09-30 21:08:04
    Temat: Re: Myszy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 30 Sep 2014 10:30:47 -0700 (PDT), Adam

    > Zajebiscie godne warunki zycia

    Lepsze niż te co ma w schronisku albo włócząc się po ulicach.

    > - byc razonym pradem

    ROTFL

    > za szczekniecie.

    Parafrazując wybitnego poetę grupowego: wiedzialem zawsze ze jestes
    kompletnym zjebem ale nie przypuszczalem ze az takim.

    Pytam po raz kolejny, za jakie SZCZEKNIĘCIE?! Piszemy o UJADANIU.
    Rozumiesz czy jednak za późno zmieniłeś okap na skośny?

    > Idz sie leczyc!

    Sam idź się przewietrzyć.

    > Pozatym belkotales cos o karceniu - karcenie mozna stosowac
    > dla wyjatkowo opornych - najbardziej skuteczna metoda to metoda
    > oparta na szkoleniu pozytywnym - nagradzasz wlasciwe zachowanie,
    > a nie karcisz niewlasciwe.

    Nie chrzań. Do każdego psa trzeba ZAWSZE przyłożyć mniej lub więcej siły.
    Nawet w tym swoim psim przedszkolu sam to zapewne robiłeś poprzez smycz,
    hipokryto. To nie jest człowiek, że można WYTŁUMACZYĆ na parę sposobów, bo
    nuż za którymś razem rozumie co się doń mówi. A i niektórym ludziom nie się
    nie przetłumaczy. Traktowanie psa jak człowieka, co sugerujesz, to
    najgłupsze co można robić.

    Więc wyjaśnij w końcu raz a dobrze jak "wytresować" ujadającego o 3 w nocy
    psa BEZ ZAMYKANIA GO W DOMU (tak jak ty to masz w zwyczaju robić).

    Wychodzisz do niego o 3 w nocy i... co robisz?

    > Przy karceniu conajwyzej spowodujesz ze pies bedzie sie ciebie
    > bal i nic wiecej. To nie ma nic wspolnego z wychowaniem.

    Nie wiem co ci się ubzdurało pod pojęciem karcenia, ale z pewnością
    standardowo zupełnie coś innego niż ja miałem na myśli. Nie, nie miałem na
    myśli bicia psa jak sugerujesz.

    Hint: http://sjp.pwn.pl/szukaj/karci%C4%87.html

    > Wlasnie takie psy najczesciej gryza wlascicieli.

    ROTFL

    > Po raz kolejny - nie znasz sie - nie wypowiadaj sie!

    Narazie to ty się znasz jedynie na swoim kanapowym psie i na niczym więcej.
    Daj swojemu psu WOLNOŚĆ na 3-4 miesiące letnich nocy (nie bój się, nie
    zmarźnie), zobaczymy jaki będziesz wtedy cwany i jaki twój pies po tych
    przebytych przedszkolach się okaże mądry i skory do współpracy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 92. Data: 2014-09-30 21:42:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Sep 2014 10:09:13 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    (...)

    Nie dziala.

    P.S. Wlacz zawijanie wierszy w czytniku.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 93. Data: 2014-09-30 21:49:38
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 94. Data: 2014-09-30 21:50:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 września 2014 21:42:23 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > P.S. Wlacz zawijanie wierszy w czytniku.
    Nie działa;)

  • 95. Data: 2014-09-30 22:35:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 września 2014 21:08:04 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > nuż za którymś razem rozumie co się doń mówi. A i niektórym ludziom nie się
    > nie przetłumaczy. Traktowanie psa jak człowieka, co sugerujesz, to

    Gdzie ja tak sugerowalem?
    Czlowieku - szkolenie metodami pozytywnymi jest najlepsza mozliwa droga
    szkolenia psa - uzywa go 99% szkoleniowcow i jest to na swiecie najlepszy
    sposob na wyszkolenie zdrowego psychicznie psa. Nie ma to *kompletnie*
    nic wspolnego z "traktowaniem psa jak czlowieka". Widac ze naprawde nie masz
    o tym zadnego, absolutnie *zadnego* pojecia.

    Co do twojego wczesniejszego "tak traktuje suka mlode" to poczytaj chocby
    ten artykul:

    http://ciekawe.onet.pl/pies/artykuly/za-kark-i-do-zi
    emi,1,4954978,artykul.html

    Jedyne co w ten sposob osiagniesz to psa z pokrzywiona psychika.

    --
    Adam Sz.

  • 96. Data: 2014-09-30 22:53:25
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-09-30 16:31, Uzytkownik pisze:

    > Środek, który kupiłem mumifikował myszy i nic się nie rozkładało. Przez
    > jakiś czas odnajdywałem suchutkie, nierozkładające się zwłoki w różnych
    > miejscach. Myślę, że wielu jeszcze nie odnalazłem, ale nic nie śmierdzi.
    > Środek ten był także reklamowany jako nieszkodliwy dla psów i kotów.

    Moje tez byly mumifikujace, ale mam wrazenie, ze to dziala w
    odpowiednich warunkach. Te w ubraniach takie jak widac nie sa. Ja po
    doswiadczeniach odradzam.

    Pozdro.. TK

  • 97. Data: 2014-09-30 23:04:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-09-30 20:44, Myjk pisze:

    > Ty dopuszczasz rażenie prądem tylko za to, że pies chcę sobie wyjść -- i
    > nie widzisz już w tym nic dziwnego, hipokryto.

    To nie hipokryzja tylko dbanie rowniez o wlasna de. Pilnowanie psa zeby
    nie wychodzil poza obreb posesji jest obowiazkiem wlasciciela, chocby po
    to zeby nie zrobil krzywdy komus innemu.

    > Ponieważ schroniska pękają w szwach. Może pies się przybłąkał i wcale go
    > ktoś nie brał tylko sobie zwyczajnie został. I nie, nie ma konieczności
    > wpuszczania takiego psa do domu i poświęcania mu niewiadomo ile czasu.

    Skoro daje mu zrec przez dluzszy czas to pies jest jego. Jak nie ma
    ochoty zajmowac sie psem to niech go nie karmi i zrobi z tym porzadek.

    > Są
    > narzędzia, skuteczne, które ucza same, nieszkodliwe, to się je
    > wykorzystuje. Lepsze takie wychowanie niż zostawienie samopas, albo oddanie
    > psa do schroniska do klatki 1,5m2. Jeśli tego nie pojmujesz, to już nie
    > moja wina.

    Masz racje, ale problem tu przedstawiony to ryczacy nocami pies. Rzecza
    oczywista jest, ze dla psa lepiej jak nie jest w schrnisku, ale jak
    widac dla sasiadow upierdliwy pies juz nie. Wiec albo jestesmy
    odpowiadzialni, albo nie.

    > Tak, ty byś pewnie odrazu uśpił -- po co ma się męczyć.

    Ja np. podrzucane przez debili na osiedle gdzie mieszkam co rok psy
    wysylalem niestety do schroniska. Inaczej mialbym sfore pod domem. Czy
    to dobre rozwiazanie nie wiem, ale nie ja ten swiat tworzylem i
    wszystkim czterolapom dobrze zrobic nie moge.

    Pozdro.. TK

  • 98. Data: 2014-09-30 23:12:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-09-30 17:37, Myjk pisze:

    > Coś Ci się znowu pozajączkowało. Pies nie jest od szczekania na złodzieja.

    Wiec jaki jest inny powod trzymania go poza domem noca?

    > Nie gadaj. Chcesz powiedzieć, że nie da się psa wychować tak by nie uciekał
    > -- nie korzystając z pastucha elektrycznego? Otóż da się, ale pochłonie to
    > kosmiczną ilość czasu najczęściej wtedy, gdy trzeba spać albo iść do pracy.

    Wcale nie. Czasem to natura wzywa i mozna sobie...
    Obroza w takim wypadku wcale nie jest zlym sposobem.

    > Bzdura. Ujadają te, co się akurat nudzą i nigdy wcześniej nie były za to
    > ujadanie sprowadzane do parteru.

    No tylko ze to nie jest cecha wrodzona psa. Normalnie czlowiek tego nie
    musi oduczac, wiec nie jest to normalne zachowanie psa.

    A wystarczy wpuscic do domu...

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2014-09-30 23:30:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-09-30 17:55, Myjk pisze:
    > Tue, 30 Sep 2014 15:54:41 +0200, Maniek4

    > Możesz mi wyjaśnić skąd założenie, że pies podwórkowy ma pełnić jakąś
    > funkcję poza tym że ma mieć godne warunki życia? Wam się poważnie coś
    > pozajączkowało...

    Nie wiem czy nam. Nie oceniam tego, ale jesli chodzi o mnie to nie
    jestem Matka Teresa z Kalkuty. Mam psa za ktorego zaplacilem i ktorego
    chce miec. Innych psow nie dokarmiam, bo uwazam, ze lezacy pod plotem
    miesiacami pies i dokarmiany przeze mnie nie jest zadnym wyjsciem.
    Kiedys podobny pies, ktorego dokarmialem polowal na kury w sasiedniej
    wsi. Tlumaczylem sie z dokarmiania dzielnicowemu i zaplacilem za
    zjedzone kury. W kontekscie obrozy jako pastucha uwazam, ze ma to sens.
    Za to prawnie nie ma czegos takiego jak tlumaczenie, ze psu daje sie
    tylko jesc. Karmisz psa, jest Twoj i bierzesz za to odpowiedzialnosc.
    Jak nie masz czasu to zglaszasz gminie problem.

    Pozdro.. TK

  • 100. Data: 2014-10-01 08:12:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 30 Sep 2014 23:04:17 +0200, Maniek4

    > To nie hipokryzja tylko dbanie rowniez o wlasna de. Pilnowanie psa zeby
    > nie wychodzil poza obreb posesji jest obowiazkiem wlasciciela, chocby po
    > to zeby nie zrobil krzywdy komus innemu.

    Czyli hipokryzja pełną gębą. Jak jest zagrożenie własnej de, to dopuszcza
    możliwość stosowania prądu. Ale jak tylko ujada nocami, a właściciel ma
    mocny sen względnie jest ignorantem, to już ma to w de że innym psy spać
    nie dają.

    > Skoro daje mu zrec przez dluzszy czas to pies jest jego. Jak nie ma
    > ochoty zajmowac sie psem to niech go nie karmi i zrobi z tym porzadek.

    Alternatywą jest oddanie go do schroniska, zostawienie i skazanie na śmierć
    głodową, albo skiełznięcie/uśpienie w schronisku (prawdopodobieństwo że
    znajdzie opiekuna dąży do zera). I wy twierdzicie, że to lepsze niż
    przygarnięcie i nauczenie go za pomocą istniejących pomocy w postaci
    pastucha elektronicznego działającego AUTOMATYCZNIE? Paranoja.

> [...]
    > oczywista jest, ze dla psa lepiej jak nie jest w schrnisku, ale jak
    > widac dla sasiadow upierdliwy pies juz nie. Wiec albo jestesmy

    Ależ właśnie o to chodzi. Obowiązkiem właściciela psa jest zadbać aby nie
    wyszedł za posesję i nie zrobił komuś krzywdy. Do czego większość tutaj
    dopuszcza zastosowanie elektrycznego pastucha. OBOWIĄZKIEM właściciela jest
    zachować ciszę nocną i można to zrealizować za pomocą pastucha, ale nagle
    się tu niektórym jakaś zapadka otwiera, że to nie humanitarne, bo zabrania
    psu "mówić", czyt. NAPIERDALAĆ w zasadzie jałowo po nocy.

> [...]
    > to dobre rozwiazanie nie wiem, ale nie ja ten swiat tworzylem i
    > wszystkim czterolapom dobrze zrobic nie moge.

    Ale ja nie twierdzę żw wszyscy mają przygarniać wszystkie psy jak leci, ale
    jeśli ktoś może sobie pozwolić na przygarnięcie choćby jednego psa, nie
    jest równoznaczne z tym, że ma go wpuszczać do domu, siedzieć po nocach i
    pilnować żeby nie uciekał czy żeby nie ujadał -- skoro są narzędzia które
    go tego oduczą.

    --
    Pozdor Myjk