  • 191. Data: 2014-10-02 22:02:13
    Temat: Re: Myszy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 Oct 2014 12:39:50 -0700 (PDT), Adam

    > Czyli dodatkowo wprowadza *niekonsekwencje*.
    >Raz razi pradem, raz nie.

    W takim razie ty też wprowadzasz niekonsekwencję przy swojej tresurze, bo
    raz go ciągniesz za szyję, a raz nie. Pojmij raz na zawsze, obroża
    wprowadza "siłową" KOREKTĘ ZACHOWANIA tylko jak pies przekracza pewną
    granicę, tak samo jak ty ciągniesz za smycz powodując *SIŁOWĄ* KOREKTĘ
    zachowania gdy pies przekracza wyznaczoną przez ciebie granicę, a wcześniej
    nie reaguje na komendę głosową. Hipokryto.

    > Pies zwyczajnie zglupieje.

    Śmiem twierdzić po tej dyskusji, że psy są mądrzejsze od ciebie.
    Więc się nad nimi tak nie użalaj, bo z pewnością szybciej pojmą o co biega.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 192. Data: 2014-10-02 22:10:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-02 22:02, Myjk wrote:
    > Śmiem twierdzić po tej dyskusji, że psy są mądrzejsze od ciebie.
    > Więc się nad nimi tak nie użalaj, bo z pewnością szybciej pojmą o co biega.

    OMG! Że też Wam się chce tak strzępić klawiaturę ...

    Piotrek

  • 193. Data: 2014-10-02 22:12:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 02 Oct 2014 22:10:44 +0200, Piotrek

    > OMG! Że też Wam się chce tak strzępić klawiaturę ...

    W końcu to grupa dyskusyjna! :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 194. Data: 2014-10-02 22:16:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 Oct 2014 12:08:09 -0700 (PDT), Adam

    > W szkoleniu pozytywnym NIE stosujemy kar cielesnych.

    Stosujesz KARĘ CIELESNĄ pod postacią SZARPANIA ZA SMYCZ, hipokryto
    zafajdany.

    > Uwierz, ze to dziala i to jest obecnie na calym
    > swiecie stosowana najlepsza metoda szkolenia.

    Ameryki nie odkryłeś.

    > Powtorze - tutaj NIE stosujemy kar.

    Stosujecie, hipokryto, stymulację cielesną. Że ty sobie to nazywasz
    delikatnie korektą smyczą przez *obróżkę* żeby się lepiej poczuć, nic nie
    zmienia.

    > Ale wracajac do sytuacji -> michas (myjk) chce zakladac
    > ujadajacemu psu na noc obroze. I to jest chore.

    Chore to jest to, że się mądralujesz i zgrywasz mistrza od tresury psów, a
    nie nie potrafisz od dwóch dni podać rozwiązania, lamerze. Nie potrafisz,
    bo nie ma rozwiązania na psa, który nie wykazuje nieporządanych zachowań
    przy tobie -- a to dosyć pospolite w przypadku UJADANIA. To nie jest
    człowiek że mu na analogii wytłumaczysz. Musisz podjąć BEZPOŚREDNIĄ
    KOREKTĘ, więc wyjaśnij jak to zrobić, skoro NIE MA CIĘ koło psa, a jak
    jesteś to problem nie występuje!

    > I caly czas o tym pisze/piszemy - nie o samej obrozy
    > ale sposobie jej wykorzystania (zalozyc i isc spac).

    Ty to akurat piszesz o tym, co ci się najlepiej wydaje, konfabulujesz i
    wmawiasz -- i to pewnie na podstawie swoich wcześniejszych doświadczeń,
    które doprowadziły twojego młodego psa do stanu agresywnego bydlaka, w
    wyniku czego musiałeś SIĘ zapisać na tresurę psów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 195. Data: 2014-10-02 22:33:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 października 2014 22:16:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    Tak w ogole to wydaje mi sie ze rozmawiamy o psie sasiada uzytkownika,
    wiec nie wiem skad masz takie informacje ze on ujada TYLKO o 3 w nocy :D

    Rady dalem milion razy - specjalista :) Chyba nie sadzisz ze da sie postawic
    diagnoze i proste rozwiazanie przez internet nie widzac psa i nie probujac
    najpierw zrozumiec zrodla problemu. Chociaz, dla ciebie pies to chodzaca
    kupa miesa ktora nie mysli i nie ma uczuc i na kazdym mozna zastosowac te
    same metody.

    Otoz - nie :D

    Ale zeby to zrozumiec trzeba miec cos wiecej niz gowno w czaszce.

    --
    Adam Sz.

  • 196. Data: 2014-10-02 22:50:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 Oct 2014 13:33:49 -0700 (PDT), Adam

    > Ale zeby to zrozumiec trzeba miec cos wiecej niz gowno w czaszce.

    Toteż nic dziwnego że sobie agresywnego psa odchowałeś i musiałeś się
    zgłosić do specjalisty, bo sobie sam poradzić nie mogłeś, lamerze.

    Mam nadzieję, że dziecka się nie dorobisz -- bo jak sobie z prostym jak
    konstrukcja cepa PSEM poradzić sam nie potrafiłeś, to wychowasz kolejną
    mameję. A tu już nie będzie smyczki i obrożki żeby się wspomóc siłowo,
    Adasiu. Dorośnij w końcu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 197. Data: 2014-10-02 23:16:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 października 2014 22:50:16 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Toteż nic dziwnego że sobie agresywnego psa odchowałeś i musiałeś się
    > zgłosić do specjalisty, bo sobie sam poradzić nie mogłeś, lamerze.

    Lawa tez uzywa czesto tego slowa "lamer" - pasujecie do siebie jak ulal :-)
    (szach mat! gorszego wyzwiska na mnie nie wymyslisz :D

    --
    Adam Sz.

  • 198. Data: 2014-10-02 23:46:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-10-02 21:08, Adam pisze:

    > Zaprzeczyles wlasnie milionom wytresowanych w ten sposob psom. Poczytaj czym
    > jest szkolenie pozytywne, cytuje przyklad:

    Ja nie zaprzeczam wytresowanym psom. Twierdzę, że nie da się wyuczyć psa
    stosując tylko i wyłącznie nagradzanie.
    Pisząc o metodzie, która ma na celu tylko i wyłącznie nagradzanie za
    dobre zachowanie i nienagradzanie za złe zachowanie, piszesz pierdoły.
    Niestety korekcja psa szarpiąc go smyczą, czy podnosząc głos lub też zła
    mina jest karceniem, któremu ty zaprzeczasz.

    > "DLACZEGO SZKOLENIE POZYTYWNE?
    > 1. Szkolenie pozytywne w odróżnieniu od tzw. tradycyjnego (opartego na technikach
    > awersyjnych - zadawaniu psu dyskomfortu, a nawet bólu) bazuje na wzmacnianiu
    > pozytywnych zachowań przy pomocy nagród, a wygaszaniu zachowań niepożądanych
    > poprzez brak nagród."

    I znów piszesz pierdoły, bo w taki sposób nie wyszkolisz psa.
    Pies musi wiedzieć, kiedy akceptujesz dane zachowania, za które
    nagradzasz, a które karcisz.

    > W szkoleniu pozytywnym NIE stosujemy kar cielesnych. Uwierz, ze to dziala i
    > to jest obecnie na calym swiecie stosowana najlepsza metoda szkolenia.

    Kolejna bzdura.

    > http://www.azorres.pl/index.php?sec=46
    > http://www.czterylapy.info/
    >
    > Powtorze - tutaj NIE stosujemy kar. Nie masz tez racji jakoby suka uzywala
    > zebow, czy robila "zejscie do parteru" w stosunku do mlodych. Widziales kiedys
    > taka sytuacje?

    Tak. Ale nie tylko chodziło mi o suki lecz w ogóle o takie zachowanie
    psów, które walczą o dominację.

    > Na pewno nie - bo psy tak nie robia. Suka moze pchnac pyskiem
    > mlodego, ew. warknac - na pewno nie sprowadzi go do parteru. Jedyne do czego
    > uzywa zebow to do zlapania za kark i przeniesienia mlodego w inne miejsce.

    Jesteś w błędzie.
    To o czym piszesz dotyczy tylko bardzo młodych szczeniąt. Później, kiedy
    podrosną i zaczyna się walka o dominację, czasami dochodzi do takich
    sytuacji, że suka, młodego lub młode między sobą łapią się za gardło czy
    kark i sprowadzaja do parteru lub pozycji leżącej z odsłoniętym
    podbrzuszem, która oznacza pełną uległość. Psy podporządkowane często
    później na sam warkot psa dominującego okazują uległość schodząc do
    parteru (na ugiętych łapach z podkulonym ogonem) lub wręcz się kładą na
    ziemi.
    Bardzo dobrze można zauważyć takie zachowania u dorastających psów
    podczas zabawy, kiedy to psy właśnie się uczą zachowań dominacji i
    uległości.
    Psy dorosłe z reguły już mają ustaloną hierarchię między sobą, dlatego
    rzadko dochodzi do takich starć.

    > Tu zgoda - chociaz ja uwazam ze jak juz wlasciciel jest obok to naprawde sa
    > inne, lepsze metody zeby psa skorygowac. Trener mojego psa wystarczy ze na
    > niego popatrzyl, a jak LEKKO podniosl glos to moj pies sie chowal za
    > moimi nogami :-) Pies doskonale odczytuje reakcje i mimike twarzy wlasciciela
    > - w wielu przypadkach nie trzeba geby otwierac zeby pies wiedzial co ma robic.

    Ale tu opisujesz skutek tresury, a nie tresurę.
    Aby były możliwe takie reakcje to pies musi czuć respekt i wiedzieć kto
    jaką pełni rolę.
    Jeżeli jest to pies, który się wychowywał w Twojej obecności i od samego
    początku dawałeś mu wyraźne sygnały, że jesteś dominantem to ułożenie
    psa jest dość proste. Sprawy się komplikują jak do Ciebie trafia pies ze
    swoimi manierami lub starszy np. ze schroniska.
    Dam ci przykład. Pies mojego brata przebywał jakiś czas (ok. 2 lat) w
    moim domu, pod opieką mojej mamy. Niestety próbował sobie mnie
    podporządkować, tak z resztą jak podporządkował mojego brata. Po prostu
    pies się rozkładał na fotelu czy kanapie, a brat siadał gdzieś indziej,
    bo pies na niego warczał jak próbował psa wygonić z fotela czy kanapy. U
    mnie była krótka piłka - wypad stąd i ręką pokazywałem, że ma zejść. Ale
    ponieważ byłem zawsze stanowczy do skutku to tylko powarczał na mnie i
    choć leniwie schodził, ociągając się z tym, ale schodził. Cały czas ze
    mną walczył o dominację. Któregoś razu jednak mu odbiło, chwycił mnie
    zębami za rękę. Od razu dostał strzał drugą ręką w pysk, aż go zaćmiło,
    dzięki czemu udało mi się uwolnić rękę. Pies nawet nie zdążył zareagować
    jak już leżał na podłodze z zaciśniętymi moimi dłońmi na jego karku i
    szyi, przyduszony w pozycji parterowej. Puściłem go dopiero jak przestał
    warczeć i się bronić oraz okazał mi uległość, kładąc się na podłodze.
    Powoli zacząłem odpuszczać, każąc mu nadal leżeć i okazywać uległość
    podniesionym głosem. Fakt, faktem, że się spociłem przy tym wszystkim
    okropnie, bo jednak był to kawał silnego psa wielkości owczarka
    niemieckiego, ale od tego czasu pies już wiedział co ma robić.
    Pozwoliłem mu wstać dopiero jak sam się rozsiadłem na fotelu. Po czym
    przywołałem go do siebie, aby pogłaskać i mu okazać, że już się nie
    gniewam i już jest OK i już jesteśmy przyjaciółmi. Pies po tej jednej,
    jedynej akcji zrozumiał o co mi chodziło. Zrozumiał natychmiast. Jak
    tylko wchodziłem do pomieszczenia, pies natychmiast schodził z fotela
    czy kanapy i nawet nie próbował wchodzić przy mojej obecności, nawet jak
    mój brat był u mnie to pies grzecznie siedział czy leżał na podłodze.
    Pies słuchał się tylko mnie i tylko na moje polecenia reagował. Brat
    musiał z nim zawsze walczyć i się szarpać.
    Jak więc widzisz, niestety czasami trzeba użyć przemocy, aby psa
    podporządkować, a następnie później wyszkolić.
    Z samym nagradzaniem trzeba bardzo ostrożnie, bo są psy, które w pewnym
    momencie będą chciały zdominować i wielu właścicieli psów nawet tego nie
    zauważy, że to jednak pies już nim rządzi, a nie on psem.

    > Ale wracajac do sytuacji -> michas (myjk) chce zakladac ujadajacemu psu na noc
    > obroze. I to jest chore. I caly czas o tym pisze/piszemy - nie o samej obrozy
    > ale sposobie jej wykorzystania (zalozyc i isc spac).

    Ja też tego nie pochwalam. Tyle, że Ty założyłeś jedną, jedyną funkcję
    takiej obroży, a tak naprawdę funkcja uciszania psa w obroży
    elektronicznej/elektryczej to rzadkość. Większość modeli to obroże z
    pilotem, które zastępują tradycyjną smycz oraz obroże współpracujące z
    pętlą indukcyjną, która ogranicza obszar przebywania psa.

  • 199. Data: 2014-10-03 00:00:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 października 2014 23:46:50 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Ja też tego nie pochwalam. Tyle, że Ty założyłeś jedną, jedyną funkcję
    > takiej obroży, a tak naprawdę funkcja uciszania psa w obroży
    > elektronicznej/elektryczej to rzadkość.

    Ale ten idiota tylko o takiej funkcji pisze w zastosowaniu dla tego
    swojego wyimaginowanego psa ujadajacego tylko o 3 w nocy :-) Zreszta
    wielokrotnie powtorzyl ze obroze chcialby zastosowac wlasnie po to zeby
    oduczyc w ten sposob psa ujadania (zakladajac mu ja na czas nieobecnosci
    wlascicieli - bo przeciez jak wlasciciel jest obecny to mozna zastosowac
    inne metody).

    A ja mysle ze ten pies ma duze problemy - pewnie brak kontaktu, wiezi z
    wlascicielem, zabawy. Pies niewyzyty psychicznie bedzie sie tak zachowywal.

    Moj pies po treningu (2h) przez dwa dni jak kloda tak byl wykonczony :D
    Pies zmeczony (zabawa, treningiem) to pies szczesliwy. Taki pies nie ma checi
    ujadac o 3 w nocy. No ale zawsze mozna pojsc na latwizne i zalozyc mu
    obrozke... :)

    --
    Adam Sz.

  • 200. Data: 2014-10-03 07:48:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-10-03 00:00, Adam pisze:

    > Ale ten idiota

    Dlaczego od razu idiota?

> [...]
    > oduczyc w ten sposob psa ujadania (zakladajac mu ja na czas nieobecnosci
    > wlascicieli - bo przeciez jak wlasciciel jest obecny to mozna zastosowac

    Tylko te inne metody w tym przypadku nie działają.
    Problem polega na tym, że jest to pies podwórkowy. W obecności
    właścicieli jest spokojny. Problem jest, kiedy właściciele są w pracy
    lub kiedy śpią. Wtedy pies reaguje na każdy ruch dookoła, każde
    szczeknięcie innego psa na wsi, nawet gdzieś daleko.
    Z jednej strony jest to prawidłowa, naturalna reakcja - pies broni
    swojego terytorium.

> [...]
    > ujadac o 3 w nocy. No ale zawsze mozna pojsc na latwizne i zalozyc mu

    Ten pies zaś potrafi cały dzień biegać wzdłuż ogrodzenia i obszczekiwać
    każdą osobę i każdy przejeżdżający samochód. Takie całodzienne bieganie
    nie jest w stanie go zmęczyć.
    Niestety ruch tu jest dość duży, bo jest sklep, jest przystanek
    autobusowy i jest początek drogi, którą dojeżdżają ludzie samochodami
    oraz ciężarówkami do kilkunastu firm, mieszczących się na tej ulicy.
    Co ciekawsze, brama może być otwarta na oścież, a pies nie wychodzi poza
    obręb podwórka. Ujada zza płotu. Jak już się znajdzie poza swoim
    podwórkiem to nie szczeka na ludzi, ani na samochody. Ale jak się ktoś
    zbliży to ucieka na podwórko, skąd zaczyna ujadać.
    Jak więc widać szczeka, aby oznajmić, że jest tu najważniejszy i to jest
    jego terytorium, a bieś jest bardzo bojaźliwy.
    Właściciele są bardzo rodzinni i jak są w domu to się bawią z psem,
    zwłaszcza dzieciaki. Jak jest ciepło to większość wolnego dnia spędzają
    na podwórku, gdzie jedzą posiłki.
    Kiedy pies jest w towarzystwie właścicieli, pies już nie reaguje na te
    wszystkie bodźce zewnętrzne, ale kiedy oni kładą się spać to pies
    wychodzi na podwórko i potrafi ujadać przez pół nocy, albo od 4 rano
    robi pobudkę. Kiedy ktoś wyjdzie do psa, aby go uciszyć, pies jest
    spokojny. Z resztą tak jak pisałem wcześniej - w obecności domowników
    pies jest spokojny. Osoba położy się spać, znów zaczyna się ujadanie.