  • 231. Data: 2017-10-02 20:17:19
    Temat: Re: NTG O google maps tym razem
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2017 o 13:55 Kadar <o...@g...com> pisze:

> [...]
    > dałbym rady poruszać się po miastach. Trasa (autostrada) to nie problem
    > ale miasta to katastrofa. Po początkowych doświadczeniach kiedy to do
    > Hiszpanii GPS poprowadził mnie przez Czechy, Austrię i Szwajcarię
    > inaczej planuję. Przed każdą podróżą w Googlach sprawdzam trasę i
    > rozpisuję sobie główne drogi. Łącznie z tymi lokalnymi. Szczegolnie
    > skrzyżowania i zjazdy dobrze rozpracowuję. W ten sposób mam wszystko
    > policzone łącznie z czasem przejazdów. GPS służy mi ty;lko do korekty.
    > Używam wszystkich w trasie Google, Automapa, i samochodowy. Oczywiście

    Wielokrotnie GM w trasie z Wawy na południe Hiszpanii pchał mnie z PL
    przez Czechy, w Niemczech przez Szwajcarię. Proponuje takie "objazdy" bo
    widzi 20km korek na A9 w południowych Niemczech lub 30km korek na A7 we
    Francji. Nie uwzględnia jednak tego, że zanim dojadę do miejsca zatoru,
    ten już dawno się rozładuje. GM na długie trasy (powyżej 1000 - 1500km)
    zupełnie się nie nadaje. Z doświadczenia wiem, że w 99% przypadków lepiej
    jechać przez taki korek na autostradzie niż go objeżdżać, czasowo wyjdzie
    podobnie lub lepiej (bo zjazdy i wjazdy też są zakorkowane) a w korku
    można sobie odpocząć :-)
    Sporadycznie zdarzają się sytuacje, że autostrada stoi przez kilka godzin.
    Zazwyczaj jest kolizja (w obojętnym kierunku) i spowolnienie wynikające z
    dużego ruchu. Takie spowolnienie propaguje się czasami na kilkadziesiąt
    km ale się jedzie. Szukanie objazdów w takich sytuacjach zazwyczaj
    wychodzi czasowo zdecydowanie gorzej - sytuacja na węzłach zmienia się
    dynamicznie i nawigacje z trafikiem nie są miarodajne.
    Jak jadę w nowe miejsce obowiązkowo zawsze znam główne miasta i autostrady
    po trasie. Wielokrotnie taka wiedza mi się przydała.

    TG

  • 232. Data: 2017-10-02 21:20:48
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-10-01 o 22:20, Budyń pisze:

    > spisek korporacji jest taki zeby nas tak wkurwic zebysmy sie zgodzili placic
    abonament za softłer i hardłer nieupierdliwy, takie tam premium.
    > A jak juz wejdziemy w premium to i tak wcisną tam reklamy i inny shit :/

    Z rok temu konczyla mi sie umowa na jeden z numerow. Zadzwonil do mnie
    konsultant z propozycjami. Dla mojego dobra dodadza internetow wiecej i
    takie tam. Po operacji wyszlo by oczywiscie drozej. Poniewaz nie
    potrzebowalem wiecej, pan zaproponowal tjelewizje w ramach dodatkowych
    uslug. Mialbym wypierdziste filmy, seriale i to wszystko za jedyne iles
    tam. Spytalem, czy gdy juz sie zdecyduje to w ramach dodatkowych oplat
    nie beda emitowac reklam w trakcie filmow np. Oczywiscie, ze nie, bo cos
    tam. Pytam dalej, czy w takim razie chca mi wciskac w tej tjelewizji
    jeszcze wiecej reklam za ogladanie ktorych zupelnie przypadkiem ja
    zaplace w abonamencie? Odpowiedz: Yyy, no yyy...
    Przerwalem dalsza, trudna rozmowe i powiedzilem panu, ze wykupujac u
    nich transfer moge przy jego pomocy wykupic rowniez abonament na innym
    portalu, ktory wyemituje mi to co chce, kiedy chce i bez reklam. A czas
    tradycyjnych telewizji dla mnie po malu niestety juz przemija. Choc tego
    tak naprawde nie jestem taki pewny, widzac jaki trynd jest w kinach,
    zanim zacznie sie film.
    Na swiecie juz sa umowy, w ktorych producent zobowiazuje sie do
    utrzymywania infrastruktury za stala oplate zamiast sprzedazy
    poszczegolnych elementow jak np. zarowki. Niestety do tego to dazy. To
    samo jest z CAD'ami. Niby zawsze masz najnowsza wersje. Ale czy to cos
    wnosi?

    Pozdro.. TK

  • 233. Data: 2017-10-02 21:35:34
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-10-01 o 23:37, Adam Sz. pisze:

    > Czekaj, jeszcze raz.. Obsługiwać Youtuba w Operze? :-))
    > Nie rób jaj.

    Ty nie pamietasz jak w Unix trzeba bylo palcowac. :-)
    Dla mnie to tak jak bym sie z tym urodzil. Ale nie o to chodzi.
    Czasem jest wygodniej korzystac z jednej przegladarki na kilku otwartych
    stronach. Dedykowane aplikacje powoduja, ze musisz ustawiac sie do
    kazdej z nich indywidualnie. Zeby cos znalezc trzeba wcisna lupe zeby
    wswietlil sie pasek dialogowy. Na stronie tego nie masz. Kazda z grubsza
    ma taka sama obsluge. Mowa np. o YT, bo nawet jak wybiore ja z
    zapisanych stron to obsluga nadal kuleje. Ale mniejsza o przyzwyczajenia
    i wygode. Ta aktualizacja zostala totalnie spitolona. Dzialalo dobrze a
    dziala zle. Gdzie tu postep? Wystarczylo nic nie robic a wielu nie
    zmuszaloby sie do nauki obslugi Mozilli.

    > Na onet wchodzisz wpisująć w googlu: onet.pl ? ;)

    Nie wchodze na te goowna od paru lat. Na te okolicznosc korzystam z RSS
    Sonego zreszta. Ale w sumie masz racje. Wole w przegladarke na kolejnej
    stronie wpisac www.allegro.pl, zamiast wracac do ekranu glownego i
    uruchamiac natywa. Tym bardziej, ze po wpisaniu pieciu znakow pojawiaja
    sie jednoznaczna sugestia, wiec to nie meczy zbytnio.

    Pozdro.. TK

  • 234. Data: 2017-10-02 21:51:32
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-10-02 o 11:20, Adam Sz. pisze:

    > Wiem. I tacy najczęściej marudzą podobnie do Manka. A wystarczy użyć
    > poprawnego narzędzia. Jak pisałem - w 99% przypadków problemem nie jest
    > technologia, urządzenie, czy soft, tylko użytkownik. Jakbyś próbował
    > dziure wywiercić śrubokrętem to też byłby problem - i nie byłby to zły,
    > niedobry, nowoczesny śrubokręt tylko złe / źle użyte narzędzie ;)

    No co Ty pitolisz?
    Przegladarka sluzy do przegladania. Mozna na niej niemal caly internet
    przejrzec. Jest tam nawet numer telefonu do dyrektora internetu
    pseudonim Waclaw. Od zawsze w ten sposob sie to robilo. to narzedzie
    uniwersalne i dostepne wszedzie dla kazdego. Dzieki wyszukiwarce moge
    podejrzec co chce bez instalowania kolejnych aplikacji z ktorych byc
    moze nigdy wiecej nie skorzystam, wiec nie musze ich miec. Uwazam tym
    samym, ze w ten sposob korzystaja wlasnie swiadomi uzytkownicy a nie
    dziadki ze strychu. Konkretne aplikacje sa dla swiadomych uzytkownikow,
    ktorzy korzystaja z czegos czesto/stale i widza sens ich posiadania.
    Inaczej szkoda miejsca na ekranie. Wtedy raz od wielkiego dzwona radzisz
    sobie przegladarka, albo jest Ci tak po prostu wygodniej. Inna sprawa,
    ze czesc dzisiejszej mlodziezy nie potrafi czegos zrobic bez konkretnych
    narzedzi, ale to juz coraz mniej mnie dziwi. Problemem staje sie nawet
    prawidlowe sformulowanie wlasciwego zapytania w wyszukiwarce a co
    dopiero uniwersalne narzedzia.

    Pozdro.. TK

  • 235. Data: 2017-10-02 22:25:09
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-10-01 o 23:14, Pete pisze:

    > Bo? :)
    >
    > Ja tak sobie mysle ze bedziemy przełom wieków miło wspominac - nowe
    > programy są coraz bardziej wkurzające.
    >
    > Stary piernik jesteś i nie ogarniasz :P

    > To się tylko Pana zdaje.
    >
    > Do d... z takim postępem.
    >
    > Wykop se Pan ziemiankę i czekaj na kostuchę :P ;)

    Nic tylko czekac jak nam klime w samochodach na abonament zrobia.

    Pozdro.. TK

  • 236. Data: 2018-01-09 13:39:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 września 2017 12:35:24 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Cóż, nie mam ŻADNEGO interesu żeby pisać, jakie to GM jest fajne, a jeżdzę
    > z nim od dobrych 5 lat i używam tylko GM, bardzo często (nawet wtedy jak
    > jadę po raz pięćsetny w to samo miejsce żeby sprawdzić czy czasem nie
    > było wypadku i nie ma szybszej trasy) i NIGDY nie miałem takich problemów,
    > więc trudno mnie będzie przekonać :-)

    https://www.spidersweb.pl/2018/01/naviexpert-google-
    maps-nawigacja.html

  • 237. Data: 2018-01-09 17:39:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 stycznia 2018 13:39:22 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > https://www.spidersweb.pl/2018/01/naviexpert-google-
    maps-nawigacja.html

    I ktoś tu ponoć miał być odporny na marketing :D
    Spidersweb napisze, że gówno ładnie pachnie, jak im za to zapłacisz :)
    Artykuł sponsorowany ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 238. Data: 2018-01-10 08:41:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 stycznia 2018 17:39:25 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > I ktoś tu ponoć miał być odporny na marketing :D

    Problem w tym że ja nawigacje sporadycznie używam
    Gogle maps kilkakrotnie chwaliłeś to kilkanaście razy użyłem
    Używałem w terenach które znam i prowadziło w wielu przypadkach beznadziejnie.
    Raz użyłem w terenie którego nie znałem- Niemcy, kierunek Lubeka i wyprowadziło mnie
    w pole. Dobrze że miałem wtedy pożyczoną od sąsiada jakąś tradycyjna nawigacje to
    odpaliłem i dojechałem tam gdzie miałem Ale to ze 2 lata temu wiec może coś się
    zmieniło od tego czasu.
    Gdybym tych terenów nie znał to może bym i pochwalił bo skąd miałbym wiedzieć ze
    można lepszą trasę znaleźć

    > Spidersweb napisze, że gówno ładnie pachnie, jak im za to zapłacisz :)
    Pewnie tak
    > Artykuł sponsorowany ;)

    Ale to ze gm nie ma ostrzegania o radarach i przekroczeniach prędkości to chyba fakt
    nie marketing
    Ale mniejsza o to- temat zapodałem bo na pl.misc.samochody co jakiś czas jest watek o
    GM vs inne nawigacje i jednak tego GM użytkownicy nie chwalą. za bardzo. A to raczej
    nie sponsorowane wypowiedzi
    Zasubskrybuj pl.misc.samochody sam poczytasz

  • 239. Data: 2018-01-10 11:00:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 08:41:49 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ale to ze gm nie ma ostrzegania o radarach i przekroczeniach prędkości to chyba
    fakt nie marketing

    Do tego odpala się yanosika nad GM i masz komplet bieżących informacji
    o tym co dzieje się na drodze.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.