  • 1. Data: 2010-02-02 11:53:08
    Temat: Najpierw tynki czy wylewki?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Sorki za moze zbyt oczywiste pytanie
    ale byłem pewnien, że najpierw tynki a poźniej wylewki
    a tak przeglądam ogłoszenia i widze na jednym z zdjęc,
    że jest na odwrót

    http://photos02.allegroimg.pl/photos/128x96/905/41/2
    1/905412152_7

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-02 11:59:09
    Temat: Re: Najpierw tynki czy wylewki?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Amir pisze:
    > Sorki za moze zbyt oczywiste pytanie
    > ale byłem pewnien, że najpierw tynki a poźniej wylewki
    > a tak przeglądam ogłoszenia i widze na jednym z zdjęc,
> [...]
    Może to wylewka w garażu albo innym pomieszczeniu gdzie na ścianę będą
    szły płytki, może i pokoje, a na ściany pójdą płyty gipsowe???

    Ariusz

  • 3. Data: 2010-02-02 12:20:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Sorki za moze zbyt oczywiste pytanie
    > ale byłem pewnien, że najpierw tynki a poźniej wylewki
    > a tak przeglądam ogłoszenia i widze na jednym z zdjęc,
> [...]
    Są różne szkoły. Można najpierw wylewki a pózniej tynki tylko trzeba dobrze
    zabezpieczyc wylewki.
    Niektórzy tak robią

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-02-02 12:28:13
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Są różne szkoły. Można najpierw wylewki a pózniej tynki tylko trzeba
    > dobrze zabezpieczyc wylewki.

    a sa jakies zalety takiej metody?

    pzdr
    Darek

  • 5. Data: 2010-02-02 12:32:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a sa jakies zalety takiej metody?

    .
    Jeden z argumentów które słyszałem to taki że na tynki wychodzi mniej
    materiału .
    To pewnie fakt bo wylewka obniza wysokość sciany.
    Drugi argument to taki ze just ew. petle od podłogówki i nne instalacje sa
    zalane w posadzce i mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia.
    Ja u siebie robiłem najpierw tynki a pózniej wylewki ale znam conajmniej
    kilka osób co robiły odwrotnie

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-02-02 15:39:31
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    > Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > .
    > Jeden z argumentów które słyszałem to taki że na tynki wychodzi mniej
    > materiału .

    No niby prawda, ale trzeba dokładnie wykonać połączenie ściany z wylewką aby
    nie było problemów z listwami podłogowymi. Gdy najpierw robimy ściany, to
    tynkarze nie muszą się aż tak starać.
    Gdy najpierw robimy tynki to po tynkach wpuszczamy instalatorów od wody i
    CO, a potem instalacje przykrywa wylewka.

    Pozdr.
    Druid29

  • 7. Data: 2010-02-02 18:14:16
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    > Gdy najpierw robimy tynki to po tynkach wpuszczamy instalatorów od wody i
    > CO, a potem instalacje przykrywa wylewka.

    dobrze jest tez położyc styropian pod wylewką :P
    u mnie styropian z wylewką zabrał 18cm z wysokosci scian. więc
    troche mniej tynkowania by było.
    jednak jestem za wersją 1 tynki ,2 wylewki ponieważ kładąc styro i
    lejąc wylewkę wszystkie dolne nierównosci zostają przykryte.
    pozdr. fenzyyy

  • 8. Data: 2010-02-02 19:41:32
    Od: M <M...@w...pl>

    kris pisze:

> [...]
    > materiału .
    > To pewnie fakt bo wylewka obniza wysokość sciany.

    Nawet jak nie ma wylewki to tynków nie robi się do samego końca.
    Tynkarze nie liczą ostatnich 10-15cm (trzeba to uzgodnić przed).

    > Drugi argument to taki ze just ew. petle od podłogówki i nne instalacje
    > sa zalane w posadzce i mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia.

    Pętle podłogówki kładzie się PO tynkach i nie ma problemu.

    > Ja u siebie robiłem najpierw tynki a pózniej wylewki ale znam conajmniej
    > kilka osób co robiły odwrotnie

    Można, chociaż akurat te argumenty mnie nie przekonują :-)

    M.

  • 9. Data: 2010-02-02 20:49:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Można, chociaż akurat te argumenty mnie nie przekonują :-)

    To same problemy. Czyszczenie posadzki i problem z wyprowadzeniem tynkow
    przy posadzce. Trudniej bedzie zachowac rowna powierzchnie. Jak tynki juz sa
    to posadzka "przykrywa" te wszystie farfocle na dole sciany.
    Moja opcja to taka: elektryka, tynki, hydraulika, posadzka.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-02-02 21:09:11
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Moja opcja to taka: elektryka, tynki, hydraulika, posadzka.

    Ale chyba przed elektryką i tynkami przyzwoicie byłoby mieć okna...? :-)
    i drzwi zewnętrzne.
    A kiedy drzwi wewnętrzne? czy już po wylewkach?, bo w końcu trzeba mieć
    punkt odniesienia w postaci wylewek dla wysokości ich osadzenia :-).
    No i... ocieplenie poddasza - kiedy? czy równolegle z robotami na dole,
    czy może jak już wszyscy fachowcy sobie pójdą...?

    pozdr.
    robercik-us