  • 1. Data: 2010-02-13 13:34:07
    Temat: Re: czy obcinac ta powierznie
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    bulba008 pisze:

    > Czy rezygnowac z tej powierzni np przesuwajac sciane o 20 cm do srodka
    > budynku, czy tak rzeczywiscie wychodzi okolo 3000zl/m2 (cyli
    > 10x3000=30000 dodatkowo) czy raczej nie i te 10m2 utopi sie w calosci
    > budowy.

    Jak na mój gust..., w ten sposób nie można :-))).

    Koszty budowy przed jej rozpoczęciem zawsze będą czymś abstrakcyjnym i
    niepoliczalnym w pewnym sensie :-). Dopiero 'w praniu' okazuje się ile
    co kosztuje, a na każdym w zasadzie etapie masz możliwość wyboru
    rozwiązanie droższego, czy tańszego - dotyczy to szczególnie prac
    wykończeniowych. W związku z tym sztywne szacowanie każdego metra
    dodatkowej powierzchni jako iloczyn ich ilości i jakiejś tam ceny za mkw
    - 3 tys [?], jest raczej nieporozumieniem :-). Ja bym nie liczył w ten
    sposób.

    Budowa to wydatek spory, ale rozłożony w czasie. Jak zaczniesz wykańczać
    dom, to stwierdzisz jaki standard wykończenia chcesz uzyskać i w ten
    sposób możesz z powodzeniem zniwelować te dodatkowe 10 metrów - jeżeli
    chodzi o koszty :-). Z czasem - gdyby okazało się, że przekroczyłbyś
    budżet i na to konto musiałeś zastosować tańsze rozwiązanie - możesz w
    razie przypływu gotówki przeprowadzić mały remont i wymienić tańsze
    elementy na droższe - na pewno nie będzie to kłopotliwe :-). Zresztą i
    tak w każdym domu/mieszkaniu po kilku latach z reguły wprowadza się
    jakieś zmiany w wystroju wnętrz :-), a to kosztuje.

    Ja też powiększyłem sobie nieco dom w stosunku do projektu pierwotnego -
    zrobiłem to na etapie adaptacji :-), ale nie przeraziło mnie te
    dodatkowe dwadzieścia, czy piętnaście metrów kwadratowych.

    pozdrawiam
    robercik-us