  • 1. Data: 2010-02-01 12:19:37
    Temat: Koszt "wylewki"
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W przyszłej łazience będą zrywane deski (dom z lat 50), robiona
    podłogówka i na to pójdzie wylewka. Pomieszczenia ma wymiary 2,5 x 3,5.
    Jakie są koszta takiej wylewki, jakie koszta robocizny i ile to musi
    schnąć aby było można się zabierać za glazurę?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-02-03 11:02:45
    Temat: Re: Koszt "wylewki"
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie są koszta takiej wylewki, jakie koszta robocizny i ile to musi
    > schnąć aby było można się zabierać za glazurę?

    Masz deski na podłodze? Jeżeli tak, to jest duże prawdopodobieństwo że masz
    lekki strop, tj konstrukcja z belek drewnianych wypełnionych polepą lub
    żużlem, lub żwirkiem z obydwu stron deskowany. Jeżeli tak jest i jest to
    jakieś piętro, to raczej zapomnij o wylewce, bo ci cała podłoga zleci pietro
    niżej.....
    Jeżeli jest inaczej, to wylewka _nad_podłogówką_ powinna mieć minimum 4-5
    cm grubości. Przy podłogówce musisisz miec wylewkę jastrychową z dodatkiem
    plastyfikatorów. Przejdz sie do marketu, odczytaj z worków gotowej mieszanki
    jastrychowej wydajność i przelicz sobie cenę z tego do pamiętam średnia
    wydajność worka 25 kg to 1m2 o grubości 2 do 2,5 cm. Więc na każdy metr
    kwadratowy powierzchni musisz mieć conajmniej dwa worki. Plastyfikator
    będzie kosztować od ok 2,5 zł za woreczek do kilkunastu złotych za
    plastyfikatory płynne. Ile ci ktoś policzy za zrobienie tego nie mam
    pojęcia.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-02-03 13:13:08
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Jackare pisze:
> [...]
    > lub żużlem, lub żwirkiem z obydwu stron deskowany. Jeżeli tak jest i
    > jest to jakieś piętro, to raczej zapomnij o wylewce, bo ci cała podłoga

    Cooo??? Czy mogę to sam w jakiś sposób sprawdzić bez zrywania podłogi?
    Dom był budowany w latach '50.

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-02-03 18:58:15
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    krzysiek wrote:

    > Cooo??? Czy mogę to sam w jakiś sposób sprawdzić bez zrywania podłogi?
    > Dom był budowany w latach '50.

    możesz wiercić
    albo przewiercić na wylot

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 5. Data: 2010-02-03 20:48:31
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Cooo??? Czy mogę to sam w jakiś sposób sprawdzić bez zrywania podłogi?
    > Dom był budowany w latach '50.

    Pooglądaj deski. Zobacz jak są mocowane. Jeżeli gwoździami lub wkrętami w
    regularnych rzędach to znacza że są przybijane do drewnianych legarów - duża
    szansa że jest drewniany strop.
    Jeżeli podłoga jest wklęsła na środku pomieszczenia też może to oznaczać
    miękki strop, choć w budynku z lat 50tych podłoga może się jeszcze trzymać
    prosto
    Przewierć jedną deskę. Jeżeli wiertło przejdzie przez deskę i trafi w pustkę
    lub coś miękkiego to znaczy że nie ma tam twardego stropu.
    Sprawdź od drugiej strony. Jeżeli możesz odbij nieco tynku na suficie (lub
    oddrap śrubokrętem czy przewierć wiertłem). Jeżeli pod tynkiem zobaczysz
    słomę i deski to masz miękki skrzynkowy strop.

    Taki strop jest w stanie wytrzymać silne punktowe obciążenie (np piece
    kaflowe) ale poczęstowanie go wylewką na całej powierzchni może spowodować
    jego zawalenie. Można na takich stropach kłaść kafelki na dużych
    powierzchniach (ja tak mam) ale stosuje się w tym celu zupełnie inne
    technologie nieobciążające legarów drewnianej konstrukcji
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2010-02-03 21:13:33
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Jackare pisze:
> [...]
    >>
    > Pooglądaj deski. Zobacz jak są mocowane. Jeżeli gwoździami lub wkrętami
    > w regularnych rzędach to znacza że są przybijane do drewnianych legarów

    wiem ze na podlogach byly kladzione jakies metalowe szyny i to bylo
    zalewane. Niestety tylko tyle wiem. W piwnicy sufit wyglada mi po prostu
    na beton.

    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-02-03 21:24:29
    Od: M <M...@w...pl>

    Jackare pisze:
> [...]
    >>
    > Pooglądaj deski. Zobacz jak są mocowane. Jeżeli gwoździami lub wkrętami
    > w regularnych rzędach to znacza że są przybijane do drewnianych legarów

    Legary niekoniecznie muszą być na betonowym stropie. Widziałem
    mieszkanie z lat 50. w którym był strop na stalowej konstrukcji (zapewne
    jakieś teowniki i beton), na tym warstwa gruzu, na tym legary, deski i
    parkiet.

    M.