  • 1. Data: 2010-02-02 07:43:21
    Temat: hałas generowany przez baterie
    Od: "Art" <s...@o...pl>

    Będąc ostatnio w Castoramie szukałem baterii pod prysznic i umywalkowych do
    małego pensjonatu, miła pani polecała baterie firmy FERRO. Oprócz argumentów
    typu - ceramiczny mieszacz wymieniła cichą pracę tych baterii /chodzi o
    przepływ wody/. Teraz jestem sam na urlopie i mam w aneksie kuchennym
    zlewozmywak z CHOLERNIE głośną baterią. Dopiero teraz zauważyłem ten
    problem, zawsze sądziłem, że przepływająca przez baterię woda wydaje mniej
    więcej podobny hałas okazuje sie, że róznice moga być kolosalne. Nie trudno
    wyobrazić sobie uruchomienie takiej baterii powiedzmy o 02.00 w nocy i efekt
    pobudki jaki może wywołać taka bateria :-) Baterie Ferro są tańsze mniej
    więcej o 100 zł od Grohe czy Hansgrohe.

    Macie jakies doświadczenia w tym temacie? jakie baterie pracują cicho? Warto
    też chyba zainstalować filtr wody przed budynkiem aby uniknąć zanieczyszczeń
    wylewek baterii i ewentualnego przedwczesnego zuzycia mieszaczy baterii?

  • 2. Data: 2010-02-02 08:40:36
    Temat: Re: hałas generowany przez baterie
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Macie jakies doświadczenia w tym temacie? jakie baterie pracują cicho?
    > Warto

    Tak. Te najtańsze hałasują. Oras umywalkowa za 400zł jest bezgłośna.

    > też chyba zainstalować filtr wody przed budynkiem aby uniknąć
    > zanieczyszczeń

    Za podgrzewaczem c.w.u. przede wszystkim.

    ________MAT_______

  • 3. Data: 2010-02-02 10:16:17
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Tak. Te najtańsze hałasują. Oras umywalkowa za 400zł jest bezgłośna.

    to nie reguła, ja mam za 19,90 z marketu, kupiłem na czas budowy i na
    razie została, ładna, bez udziwnień, nie psuje się i nie hałasuje, a
    jest już prawie 2 lata :-)
    ale kupując drogą pewnie można reklamować jeśli akustycznie jest
    niedopracowana, w końcu płaci się za komfort użytkowania :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-02-02 10:26:06
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Tak. Te najtańsze hałasują. Oras umywalkowa za 400zł jest bezgłośna.

    Nie jest to zadna regula ze najtansze halasuja. U mnie na 3 baterie halasuje
    ta srednia za 90zl.
    Ferro "reklamowane" w poscie autora topicu (ponizej 200zł) oraz bateria za
    45zl w gospodarczym zlewie nie halasuje.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 5. Data: 2010-02-02 11:19:22
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > wylewek baterii i ewentualnego przedwczesnego zuzycia mieszaczy baterii?

    Nawijasz od samego początku makaron na uszy. Dla mnie to co napisałeś to ukryta
    forma reklamy.

  • 6. Data: 2010-02-02 14:09:21
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-02-02 11:26, Kane pisze:

    > Nie jest to zadna regula ze najtansze halasuja.

    Oczywiście, że są wyjątki od reguł. Art pytał się o własne doświadczenia
    a nie o opinię wyroczni. Moje doświadczenie oparte jest na na kilkunastu
    urządzeniach z trzech mieszkań.
    Jak w mieszkaniu jest małe ciśnienie wody, to żadna bateria nie będzie
    hałasowała.

    ________MAT_______

  • 7. Data: 2010-02-02 15:01:56
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Jak w mieszkaniu jest małe ciśnienie wody, to żadna bateria nie będzie
    > hałasowała.

    Z tym się nie zgodzę :P
    U mnie jest niskie ciśnie około 3 barów na wejściu (do baterii około 10
    metrów) i taka bateria kuchenna z wylewką wyciąganą (słuchawka) i ona
    potrafi tak piszczeć.
    Właściwie piszczy cały czas.
    A przestaje piszczeć jak jest wysokie ciśnienie :)

    Pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2010-02-02 20:05:14
    Od: "Art" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Z tym się nie zgodzę :P
    > U mnie jest niskie ci?nie około 3 barów na wej?ciu (do baterii około 10
    > metrów) i taka bateria kuchenna z wylewk? wyci?gan? (słuchawka) i ona
    > potrafi tak piszczeć.
    > Wła?ciwie piszczy cały czas.
    > A przestaje piszczeć jak jest wysokie ci?nienie :)

    Cos w tym jest! Ta hałasująca bateria zaczna pracować ciszej na pełnym
    otwarciu.

  • 9. Data: 2010-02-02 20:05:54
    Od: "Art" <s...@o...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > Nawijasz od samego początku makaron na uszy. Dla mnie to co napisałeś to
    > ukryta
    > forma reklamy.

    Nie da się sensownie rozmawiać na ten temat bez wymienienia nazwy firmy.

  • 10. Data: 2010-02-03 08:32:50
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Art" <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > zanieczyszczeń
    > wylewek baterii i ewentualnego przedwczesnego zuzycia mieszaczy baterii?

    Moje doświadczenia z bateriami nie są duże, ale obserwując teściów i
    rodziców oraz baterie w moim mieszkaniu, doszedłem do wniosku, że na tym nie
    warto oszczędzać i kupować wynalazki z castoramy.

    --
    Bartek