  • 1. Data: 2010-02-03 07:14:59
    Temat: zaniżanie wartości nieruchomości
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    Jesteśmy z żoną w trakcie zakupu działki ( od 4-ch m-cy).
    Podpisaliśmy umowę przedwstępną, zapłaciliśmy zaliczkę ( nie zadatek).
    Załatwiliśmy wszystkie dokumenty do kredytu i złożyliśmy wniosek (50%
    wartości).

    Wczoraj sprzedający oświadczył, że chce zaniżyć wartość u notariusza,
    ponieważ
    30% wzrostu wartości musi zapłacić gminie jeśli sprzedaje (od podziału
    minął 1 miesiąc).
    I tu zabił gwoździa...

    Wniosek o kredyt zawiera kwotę, którą realnie płacimy,
    oraz umowa przedwstępna zawiera tą samą kwotę ( bank ma xero umowy).
    Zaniżanie, wg. mnie to jawne oszustwo ( są na to dokumenty)

    Na jakiej podstawie notariusz w porozumieniu ze sprzedawcą może zaniżyć
    wartość (o33%!) nieruchomości.
    Kto za to odpowiada w przypadku spraw skarbowych.
    Kto wyznacza notariusza? ( według doktore gugle: minister sprawiedliwości
    ;p )

    Rozumiem, że ja z żoną płacimy mniejszy podatek od czynności
    cywilnoprawnych (2%) i za to odpowiadamy.
    Jest to śmieszka kwota, wolimy zapłacić zgodnie z przepisami.

    W jaki sposób "pokojowo" to załatwić.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-03 07:22:18
    Temat: Re: zaniżanie wartości nieruchomości
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Krzysztof L" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ponieważ
    > 30% wzrostu wartości musi zapłacić gminie jeśli sprzedaje (od podziału

    Trafiłeś na gównozjada jakich w naszym kraju nie brakuje.
    Ręce opadają normalnie. Współczuje szczerze.
    Ja na Twoim miejscu spokojnie acz stanowczo zasugerowałbym, że nie ma mowy o
    żdanym zaniżaniu wartości. Wiąże Was umowa i wszystko ma być tak jak zostało
    w niej ustalone.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2010-02-03 07:25:41
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof L <l...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > wartości).
    >
    > Wczoraj sprzedający oświadczył, że chce zaniżyć wartość u notariusza,

    No przecież zawsze możesz wynegocjowac niższa cenę dopóki nie załatwisz
    notariusza. Chyba sie bank nie obrazi.

    Wg. mnie idź do notariusza, zawrzyj umowę z niższą ceną. Koniec.

    Jak chcesz być/jesteś uczciwy, to się wycofaj lub zapłać sprzedającemu po
    podpisaniu umowy NOWĄ, NIŻSZĄ cenę... na pohybel oszustom.

    Pzdr,
    g-jaro

  • 4. Data: 2010-02-03 07:59:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ponieważ
    > 30% wzrostu wartości musi zapłacić gminie jeśli sprzedaje (od podziału

    To idz do notariusza spiszcie akt notarialny a sprzedajacemu zapłać taka
    kwote jaka bedzie w akcie;)))

    > wartość (o33%!) nieruchomości.

    Notariuszowi nic do ceny jaką ustalicie. On nic nie żanizy/zawyzy, on wpisze
    taka cene jaka mu podacie.

    > Kto wyznacza notariusza? ( według doktore gugle: minister sprawiedliwości
    > ;p )

    Notariusza mozesz sobie(a nawet powinieneś) wybrac sam

    > Rozumiem, że ja z żoną płacimy mniejszy podatek od czynności
    > cywilnoprawnych (2%) i za to odpowiadamy.
    > Jest to śmieszka kwota, wolimy zapłacić zgodnie z przepisami.

    Trzymac sie zapisów umowy przedwstępnej. Jeśli sprzedajacy sie wycofa to
    zwraca wam podwójna kwote zadatku.-jesli taki zapis w tej umowie był.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-02-03 08:07:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > No przecież zawsze możesz wynegocjowac niższa cenę dopóki nie załatwisz
    > notariusza.

    Hehe, po zaplacie za przedwstepna?

  • 6. Data: 2010-02-03 08:10:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > cywilnoprawnych (2%) i za to odpowiadamy.
    > Jest to śmieszka kwota, wolimy zapłacić zgodnie z przepisami.

    Powiedziec mu: w banku jest tyle i tyle, a ryzyko kombinowania jest dla
    Ciebie subiektywnie na poziomie nieakceptowalnym. Z subiektywnymi
    odczuciami, zwlaszcza dotyczacymi strachu/obaw, nie da sie dyskutowac.

  • 7. Data: 2010-02-03 09:32:13
    Od: WRonX <w...@-...wronx.net>

    Krzysztof L pisze:
    [CUT]
    > W jaki sposób "pokojowo" to załatwić.

    Pokojowo to musialbys rozmawiac z bankiem, ze aneks do umowy etc. Bank
    IMHO powinien pojsc na reke, bo:
    - w koncu bierzesz kredyt
    - po zanizeniu wartosci stosunek wyceny bankowej do wartosci kredytu
    bedzie jeszcze korzystniejszy (bank przeciez wysyla wlasnego czlowieka
    do wyceny?)

    Pamietaj jednak, ze przy probie zerwania przez sprzedajacego umowy
    (mozna do tego doprowadzic, bo to on zaczyna krecic i zmieniac warunki),
    nalezy Wam sie podwojna wartosc zadatku (wasze pieniadze i jeszcze
    drugie tyle), wiec moze warto pomyslec o niepokojowym rozwiazaniu, albo
    przynajmniej sugestii, ze "jesli tak, to my..." - moze zmieni zdanie? :)

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 8. Data: 2010-02-03 10:07:53
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    WRonX <w...@-...wronx.net> napisał(a):

> [...]
    > (mozna do tego doprowadzic, bo to on zaczyna krecic i zmieniac warunki),
    > nalezy Wam sie podwojna wartosc zadatku (wasze pieniadze i jeszcze

    Przeciez napisał "Podpisaliśmy umowę przedwstępną, zapłaciliśmy zaliczkę ( nie
    zadatek). " więc o podwójnej wartości nie ma mowy.

    Może się jedynie domagac zwrotu zaliczki.

    Pzdr,
    g-jaro

  • 9. Data: 2010-02-03 10:08:42
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Wed, 3 Feb 2010 08:14:59 +0100, Krzysztof L napisał(a):

> [...]
    > ponieważ
    > 30% wzrostu wartości musi zapłacić gminie jeśli sprzedaje (od podziału

    Sprzedający coś miesza. Czy działka jest objęta planem zagospodarowania
    przestrzennego? Albo ma wydane warunki zabudowy (nie sądzę, skoro podział
    był miesiąc temu).
    Domyślam się, że chodzi o rentę planistyczną, kóra jest ustalana w planie
    lub decyzji i w momencie gdy ktoś zbywa działkę, gmina wszczyna
    postępowanie w sprawie wyliczenia renty planistycznej. Podstawą do wyliczeń
    jest operat, który mówi o tym o ile wzrosła wartość danej działki. Cena
    zbycia nie ma tak wielkiego znaczenia, jak mniemam sądzi sprzedający.

    --
    ŁC
    Niczego nie obiecuję, ale słowa dotrzymam

  • 10. Data: 2010-02-03 10:35:10
    Od: WRonX <w...@-...wronx.net>

    j...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > Przeciez napisał "Podpisaliśmy umowę przedwstępną, zapłaciliśmy zaliczkę ( nie
    > zadatek). " więc o podwójnej wartości nie ma mowy.
    >
    > Może się jedynie domagac zwrotu zaliczki.

    Fucktycznie, niedopatrzenie moje. No to jedyne, co mozna dodatkowo
    wyniesc z tego ukladu to chyba doswiadczenie na przyszlosc :) Ale
    skorzystalbym tu z pomocy notariusza.

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]