  • 11. Data: 2015-07-06 14:58:30
    Temat: Re: Naświetlacz/reflektor halogen vs. LED
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-07-06 o 14:43, Adam Sz. pisze:

    > Ja mam w sumie 4 takie halogeny po 500W. Przypuszczam, ze problemy biora
    > sie z przegrzania. W halogenie przed domem, ktory uruchamia sie na fotokomorke
    > nie pamietam kiedy musialem wymienic zarnik. A on swieci sie chyba sumarycznie
    > najdluzej i najczesciej wlacza/wylacza. Ale wlacza sie tylko na ~20 sekund,
    > wiec nie zdarzy sie za mocno nagrzac :) Za to halogeny przed tarasem jak juz
    > odpalam - to zwykle na minimum 15-20 minut (w nocy jak puszczam psa na siku
    > :P i te padaja najczesciej.

    Jest LEDowy 100 W, który niby ma 9000 lumenów, czyli powinien
    rzeczywiście podobnie do halogenu 500 W śmiecić. No ale to już 149 zł, a
    nie np. 29 za halogen :(
    Chyba kupię zwykłe halogeny i tyle ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 12. Data: 2015-07-06 15:44:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > 2 z tych lamp będą oświetlały "podjazd" gdzie czasem chciałbym mieć
    > możliwość pomajstrowania czegoś przy samochodzie, jak już będzie ciemniej.

    No to rzeczywiście lepiej więcej światła.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2015-07-06 16:21:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 lipca 2015 12:36:17 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
    > Te LEDowe co patrzyłem to barwą zimną białą świecą ponoć. To też mi
    > swoją drogą średnio odpowiada, bo wolę ciepłą.
    > Są też takie 150 W LEDy i nawet chyba więcej, ale one kosztują już
    > jakieś chore pieniądze po 300-500 zł za lampę.
    Oprócz halogenów i ledów są jeszcze świetlówki. Popatrz może w tym kierunku.

  • 14. Data: 2015-07-06 16:24:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 lipca 2015 14:06:04 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Ja jeszcze w poprzednim domu jak mi się znudziło wspinanie na drabinę
    > wymienianie żarników 500W co kilka miesięcy wymieniłem je na 150W. I w tej
    > konfiguracji (duża obudowa + żarnik 150W) problem wymiany żarników zniknął -
    > zaczęły żyć po kilka lat. Oczywiście zrobiło się też ciemniej - ale nie na
    > tyle bo to miało istotne znaczenie - do czytania książek 500W to też było za
    > mało, a aby się nie potknąć 150W wystarczało.
    Tu zgoda. U mnie jak 500W się przepalił to włożyłem tymczasowo żarnik 200W(bo taki
    miałem akurat) Tymczasowo jest do dzisiaj bo daje wystarczającą ilośc światła;)
    Przy samochodzie będziesz pewnie grzebał sporadycznie więc na ten czas można dostawić
    jakies dodatkowe oświetlenie.

  • 15. Data: 2015-07-06 16:31:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-07-06 16:21, Kris wrote:
    > Oprócz halogenów i ledów są jeszcze świetlówki. Popatrz może w tym kierunku.

    Oj chyba nie!

    Hint: efekt stroboskopowy ...

    Piotrek

  • 16. Data: 2015-07-06 16:47:57
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Kżyho wrote:

    > Jest LEDowy 100 W, który niby ma 9000 lumenów, czyli powinien
    > rzeczywiście podobnie do halogenu 500 W śmiecić. No ale to już 149
> [...]

    jeśli to ma chodzić dłuższy czas ( nie na czujniku ruchu tylko cały
    wieczór ) to bym się wcale nie ładował w halogany
    stosowałem metalohalogeny na budowie i porównawczo 400W metalohalogen
    daje więcej światła niż 1000w halogen

  • 17. Data: 2015-07-06 18:49:20
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

> [...]

    > możliwość pomajstrowania czegoś przy samochodzie, jak już będzie
    > ciemniej. Więc zależałoby mi na dosyć dobrym oświetleniu.

    To chyba lepiej coś przenośnego kupić do oświetlania przestrzeni do
    majstrowania, bo jak już inni zauważyli - 1x 500W nie wystarczy. A jako
    "rozjaśniacz ciemności" do chodzenia dać LED

  • 18. Data: 2015-07-06 21:14:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-06 o 12:24, Kżyho pisze:
    > Potrzebuję zakupić 3 naświetlacze/reflektory oświetlające mi teren koło
    > domu.
    > Pierwotnie planowałem tradycyjny 500 W halogen. Ale widzę sporo takich
    > LEDowych 50 W w cenie 50-80 zł, rzekomo odpowiedników tych 500 W halogenów.
    > Czy ktoś używał tego? Świeci to rzeczywiście podobnie mocno jak wersja
    > tradycyjna? Deklarują tam niby 4300-4500 lumenów.
    Z moich doświadczeń z LEDami wyciągam taki wniosek, że dużo zależy od
    firmy. Chińczykowi nie przeszkadza na bumboxie zasilanym z baterii
    zapisać 300W PMPO, co jest niemożliwe fizycznie, to i na LEDach piszą co
    popadnie.
    Mam kilka reflektorków 5,5W Panasonic i kilka noname. Różnica jest mniej
    więcej dwukrotna i do tego Panasonic ma przyjemniejsze światło.
    Naświetlacz LED 20W kupiłem do garażu, jako odpowiednik 150W, ale
    szacuję go na max 100W, przy czym jest to barwa biała zimna. Człowiek w
    takim świetle wygląda, jak umrzyk.
    Jacek

  • 19. Data: 2015-07-06 22:46:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dla jasności. Jest taki parametr jak PMPO. Wzmacniacz zasilany z baterii bez problemu
    może mieć 300W PMPO. PMPO nie ma nic wspólnego z mocą wyjściową wzmacniacza. To
    parametr opisujący zasilanie wzmacniacza.

  • 20. Data: 2015-07-06 23:16:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Dla jasności. Jest taki parametr jak PMPO. Wzmacniacz zasilany z baterii bez
    problemu może mieć 300W PMPO.
    PMPO (ang. peak music power output)
    Jak cokolwiek zasilane z 9V (6xR20) może mieć na obciążeniu 4 omów
    więcej, niż 20W?
    Jacek