  • 1. Data: 2009-11-29 16:39:33
    Temat: Niesprawny kociol po odpaleniu, jak zrezygnowac?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Mam kociol gazowy ktory po uruchomieniu zawyza znacznie temp. CWU, gwarancja
    nie podbita i zadnego wpisu. Po miesiacu kociol nie odpalil i musze wezwac
    serwis. Wie ktos moze, czy w podobnych sytuacjach sa jakies praktyczne
    sposoby na podziekowanie za zakupiony towar?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-11-29 17:12:16
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > serwis. Wie ktos moze, czy w podobnych sytuacjach sa jakies praktyczne sposoby

    jedyna szansa to reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową przy zakupie
    konsumenckim i liczenie na brak odpowiedzi w terminie

  • 3. Data: 2009-11-29 17:25:22
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > musze wezwac serwis. Wie ktos moze, czy w podobnych sytuacjach sa jakies
    > praktyczne sposoby na podziekowanie za zakupiony towar?

    Dlaczego nie wezwałeś serwisanta do rozruchu zerowego ?

  • 4. Data: 2009-11-29 18:15:01
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Dlaczego nie reklamacja wadliwego towaru? Musza przyjąć.

    pozdrawiam
    Dy

  • 5. Data: 2009-11-29 18:46:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Dlaczego nie wezwałeś serwisanta do rozruchu zerowego ?

    Rozruch byl, ale rozrusznik zerowy nie ma serwisu gwarancyjnego.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-11-29 18:48:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > x2, czy jednak trochę mniej ?
    > I wg wskazań na wyświetlaczu, czy na zbiorniku ?

    Mniej wiecej razy dwa, na wyswietlaczu kotla i sterownika jest za wysoka w
    stosunku do rzeczywistej.

    > Ale pieczatkę od instalatora masz ?

    Nie mam, ale to nie problem bo to zaprzyjazniona firma.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-11-29 19:19:09
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego nie reklamacja wadliwego towaru? Musza przyjąć.

    Dlaczego niby ma odpowiadać producent lub sprzedawca za to, że kocioł został
    spierniczony przez niefachowy serwis, nie posiadający zarówno autoryzacji
    jak i stosownych uprawnień gazowych ?

  • 8. Data: 2009-11-29 19:31:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Dlaczego niby ma odpowiadać producent lub sprzedawca za to, że kocioł
    > został spierniczony przez niefachowy serwis, nie posiadający zarówno
    > autoryzacji jak i stosownych uprawnień gazowych ?

    Ale tam zaraz zakladasz kosmitow. Co za problem podlaczyc elektrycznie
    kociol gazowy? Jak ktos umie czytac to raczej problemu nie bedzie mial. Moj
    problem to akurat nie jakis tam gaz, a odczytywana temp. CWU w zasobniku
    gdzie podlacza sie tylko jeden czujnik z dwoma kabelkami w okreslone
    miejsce. Problem drugi, to blad kotla po miesiacu dzialania. Nie przez caly
    czas, ale jednak dzialal. Zrobiona byla analiza spalin, wszelkie pomiary i
    wszystko chodzilo dobrze. Wczoraj kociol nie odpalil, kod bledu to brak
    plomienia. Wplyw na to nawet podlaczajac co kolwiek ma sie raczej sredni
    skoro kociol pracowal wczesniej normalnie. O dziwo wlaczam kociol i slysze
    jakby gaz do palnika lecial po wlozeniu wtyczki do gniazdka, w koncu
    przestaje. Blad pokazuje sie zanim kociol przejdzie standardowa procedure
    odpowietrzania po kazdym wlozeniu wtyczki do gniazka, a zatem nawet nie
    probuje odpalic palnika. Ten shit po prostu zepsul sie od wiszenia na
    scianie. Strach pomyslec co bedzie pozniej. A ja chcialem to g.. zostawic na
    zime i nie zagladac co dzien.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-11-29 19:52:34
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > zepsul sie od wiszenia na scianie. Strach pomyslec co bedzie pozniej. A ja
    > chcialem to g.. zostawic na zime i nie zagladac co dzien.

    Maniek.
    Serwisanci kotłów są po to, żeby sprawdzić poprawność zainstalowania kotła,
    podłączyć automatykę, odpalić, wyregulować, ustawić sterownik, następnie
    potwierdzić poprawność podłączenia oraz poprawność pracy stawiając swój
    stempelek w karcie gwarancyjnej.
    Skoro nie dokonałeś prawidłowego uruchomienia kotła przez osobę do tego
    upoważnioną to sam sobie jesteś winień.
    Jest to normalna procedura, którą wymaga każdy producent kotła i tylko po
    spełnieniu takich warunków udziela gwarancji.
    Gdybyś to uczynił to teraz zadzwonił byś do serwisanta, a on musiał by
    przyjechać i doprowadzić kocioł do sprawność w ramach gwarancji lub wymienić
    go na nowy, gdyby się okazało, ze usuniecie usterki jest niemożliwe.

    Posłużę się tutaj jednym z przypadków, który mi się przytrafił, z resztą już
    opisywałem go na grupie.
    Zadzwonił do mnie klient i mówi "Mam elektryczną płytę grzewczą i potrzebuję
    żeby mi ktoś podstęplował kartę gwarancyjną z uprawnieniami, bo podłączył mi
    ją szwagier (czy wójek już nie pamiętam), który jest dobrym elektrykiem, ale
    jest już emerytem i nie ma obecnie uprawnień.
    Pojechałem, ale zanim podstęplowałem gwarancję postanowiłem sprawdzić płytę.
    Okazało się, że płyta jest uszkodzona. No i wszystko jasne, potrzebują
    ściągnąć serwis gwarancyjny, ale brakuje wpisu w karcie. Zajrzałem pod
    płytę, a tam się okazuje, że ich wielki fachura po prostu podłączył 3 fazy +
    PE , a płyta jest 2-fazowa. Zamiast podłączyć L1, L2, N i PE to fachura
    podłączył L1 na L1, L2 na L2, L3 na N oraz PE na PE. JAk się okazało płyta
    pochodziła 15 minut i szlag ją trafił. Płyta zamiast na 230V pracowała na
    400V - ot maleńka róznica.

  • 10. Data: 2009-11-29 19:54:18
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A może nie od wiszenia,
    > tylko od wilgoci w nieogrzewanym pomieszczeniu ?

    Ale to zamkniety kociol z kominem koncentrycznym. Jak ma miec wilgoc to
    tylko z zewnatrz. Zreszta czemu nieogrzewane pomieszczenie ma byc wilgotne?

    Pozdro.. TK