  • 1. Data: 2009-11-28 17:09:42
    Temat: Problem typowo przedzimowy...
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Poradźcie jak dobrze zabezpieczyć ścianę 3W (nie dokończoną) na okres zimy?
    Jest to ściana fundamentowa i wyglada tak:
    Od zewnatrz -> [bloczek 14 cm][papa termozgrz.][styrodur 8 cm][bloczek 25
    cm]
    Raczej w tym roku zera już nie zrobimy a i tak by to nic nie zmieniło więc
    muszę to jakos zabezpieczyć zeby broń boże woda nie wdarła się między
    ścianki bo na dole nie mam "kraniku".
    Myslałem, zeby może dać pasek papy termozgrzewalnej ale mam obawy o
    styrodur, dostanie mu się podczas zgrzewania na bank. Drugi pomysł to pasek
    folii budowlanej, może bym ściane 25 cm wymurował o 1-2 bloczki ponad ta 14
    i włozył w fuge na odpowiedniej wysokosci pasek folii. Ale czy folii słońce
    nie rozpuści? Czy to dobry pomysł? A może jeszcze coś innego? Ściana 25
    bedzie oczywiście szła wyzej, a na tej 14 w przysżłości stanie cokolik z 6
    klinkieru. Hmm a może pape włozyc pod bloczki 25, nie zgrzewać i delikatnie
    wywinąc na zewnątrz tej 14 i tam ją przygrzac? Ale i tak jest problem z
    łączeniami. Nie mam konceptu...

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-11-29 08:32:55
    Temat: Re: Problem typowo przedzimowy...
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 28 Lis, 18:09, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:
    > Hmm a może pape włozyc pod bloczki 25, nie zgrzewać i delikatnie
    > wywinąc na zewnątrz tej 14 i tam ją przygrzac? Ale i tak jest problem z
> [...]

    Papa musi być szersza, aby swobodnie zwisała po obu stronach (okap).
    Ze zgrzewaniem nie ma problemu. podkładasz dechę lub bloczek i
    zgrzewasz. Można też bez zgrzewania, ale wtedy pod miejsce zakładu
    musisz coś podłożyć aby była górka. Cokolwiek zrobisz musisz to
    solidnie przymocować, wiatr potrafi zwiać nawet cegłówkę, jeżeli pod
    spodem jest papa (nie jeden poryw wiatru, tylko pracowicie przesuwa po
    milimetrze). Musi to być nieźle obciążone, albo dodatkowo zamocowane
    (np. w kilku miejscach takie H z desek założone na mur i obciążone,
    które dogina papę i przytrzymuje całość żeby się nie suwała na boki).

    Można też uszczelnić styrodur pianką żeby nic nawet przez przypadek
    nie naleciało, i jeżeli bloczki szczelinowe, tozakleić szczeliny w
    bloczkach od góry zaprawą tą którą się murowało, a jak BK to cieniutką
    warstewkę kleju, (jak bloczki ze zwykłego betonu to nic nie trzeba
    robić). i na to folia lub lepiej papa (folię podwiewa).

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-11-29 16:49:18
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    No właśnie co z pianką? Czy mozna ją swobodnie do styroduru uzywać, nie
    rozpuszcza go itp? Czy ta pianka może być bezpośrednio wystawiona na deszcz
    słońce i snieg czy tylko może być jako "rezerwa" pod właściwym nakryciem?
    Czy mozna czyms skutecznie przykleić folię do bloczka posmarowanego
    mazidłami do izolacji? Czy one nie wejda w jakąs reakcję? Może być włozył
    folie pod ostatnie 1-2 warstwy bloczka, wystające ponad ściankę osłonową i
    na niej kawałek folii spuścił nieco w dół na 5-10 cm i przykleił do ściany
    "czymś"... I tak samo skleił ew. łączenie folii.

    --
    Mariusz