  • 1. Data: 2009-11-28 23:32:51
    Temat: taram pam pam (fanfary) odpalilem kotlownie!
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    No czesc :)

    Niestety fotek nie ma bo oczywiscie wysiadly baterie, moze jutro sie
    uda.. :)

    Odpalilem dzisiaj kotlownie.. Narazie jest bufor 1000l, kominek z
    plaszczem w ukladzie otwartym (ze sterownikiem ktory steruje
    przepustnica na dolocie powietrza), podpiety do bufora przez
    wymiennik, no i podlogowka z mieszaczem (sterownik stalotemperaturowy
    sterujacy zaworem trojdrogowym). Calosc wyglada pieknie no ale
    najwazniejsze, ze dziala. Poszlo prawie "z kopyta".

    Maly zonk mialem tylko wczoraj - lutowalem ostatnie rurki, a ze
    zawzialem sie i powiedzialem, ze "dzisiaj" odpale, to sie troche
    pospieszylem i z kilkunastu lutow na miedzi przygotowanych i robionych
    "ciagiem" zapomnialem o jednym! No i napelnilem sobie pieknie cale
    1000l woda (3h!) a tu zaczyna sobie kapac :) Pech chcial, ze na rurce,
    ktora szla do bufora... z samego dolu, a to byla zlaczka do zaworu -
    wiec zaworu zamknac "niet" (nie z tej cholera strony byl co trzeba ;-)
    No i pierwsza w nocy, spac sie chce, a tu wizja wykapania 1000l do
    kotlowni przed oczami. Spust mam, a jakze.. Ale kanaliza jeszcze
    niepociagnieta do kotlowni, spust zakonczony 3/4' GW a ja ani nypla
    ani kranika coby w to podpiac weza i wypuscic na zewnatrz.. Szybki
    przeglad zlaczek i udalo sie na szybko cos zlutowac do drugiego
    dolnego wyjscia zbiornika i wyprowadzic na zewnatrz. 3h wypuszczania i
    o 4 rano mozna przystapic do zakonczenia prac ;D Zeszla godzina, o
    piatej polozylem sie spac.

    Przygody musza byc! Bedzie co wnukom przy TYM kominku opowiadac :) Ale
    satysfakcja, nawet o piatej nad ranem, z wykonanej roboty - BEZCENNA!

    Dzisiaj ok 19 napalilismy pierwszy raz w kominku - po 3h palenia
    (niecale 4-5 polan) w buforze mam 16st C (bylo 8) ale wszystko
    "pozeraja" wyziebione podlogi i mury, na biezaco pedzone na poki co
    najwyzszym biegu pompy :) Sterownik kominka dziala pieknie - przy
    ustalonej temp. pomalu przymyka przepustnice tak, ze temperatura da
    sie sterowac z histereza praktycznie 2st C.

    Mysle, ze jutro "doloze do pieca" i sprobuje rozgrzac bufor do
    wyzszych temperatur, szczegolnie ze na podlogi poki co bedzie szlo max
    20 st C (+2C wiecej co dzien - wygrzewanko;)

    Maniek -> poniewaz jeszcze nie mieszkam, bede sobie mogl pozwolic na
    probe z wylaczeniem ogrzewania i obserwowania spadkow temperatur. To
    jak tylko wygrzeje podlogowke -mysle ze ok tygodnia, moze poltorej.
    Pierzynke mury juz maja cala (styropianowa) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2009-11-29 09:10:27
    Temat: Re: taram pam pam (fanfary) odpalilem kotlownie!
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

    > Pierzynke mury juz maja cala (styropianowa) :)
    > pozdr.

    suszysz dom który jest juz ocieplony?
    przeciez to ocieplenie to bez sensu...
    nie mogles poczekac?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk
    www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Lodzi

  • 3. Data: 2009-11-29 09:46:34
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > suszysz dom który jest juz ocieplony?
    > przeciez to ocieplenie to bez sensu...
    > nie mogles poczekac?

    Ja tez suszylem ocieplony dom, ocieplenie mialo sens, moglem poczekac - ale
    to bez sensu. Schnie normalnie ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2009-11-29 09:53:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisal w wiadomosci

    > Ja tez suszylem ocieplony dom, ocieplenie mialo sens, moglem poczekac -
    > ale to bez sensu. Schnie normalnie ;)

    Ja ocieplalem jeszcze przed wylaniem posadzek i robienien tynkow (cemntowo
    wapienne)..
    Porzadne wietrzenie i problrmow nie bylo zadnych.
    Zreszta ile tej wilgoci przechodzi przez 24cm sciane?

    Kris

  • 5. Data: 2009-11-29 10:20:36
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Kris wrote:

    > Ja ocieplalem jeszcze przed wylaniem posadzek i robienien tynkow
    > (cemntowo wapienne)..
    > Porzadne wietrzenie i problrmow nie bylo zadnych.
    > Zreszta ile tej wilgoci przechodzi przez 24cm sciane?

    i co - te wylewki w listopadzie robiles lacznie z wietrzeniem?

    luz - kazdy robi jak chce
    dla mnie sens ma izolowanie domu po 1-2 latach mieszkania
    powatrzam to wszystkim znajomym - Ci co nie sluchaja maja teraz atak
    alergii, astmy, i ogólnie problemy z górnymi drogami oddechowymi

    ostatnio dowiedzialem sie nawet, ze dom w tradycyjnej technologii zaczyna
    budowac sie w kwietniu - a wprowadza sie w listopadzie "na gotowo" z
    podlogami :]
    kazdy robi jak chce

  • 6. Data: 2009-11-29 10:21:58
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Lis, 10:10, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

    > suszysz dom który jest juz ocieplony?
    > przeciez to ocieplenie to bez sensu...
    > nie mogles poczekac?

    Po co - w przyszlym tyg odpalam wentylacje z reku - pochodzi miesiac
    na najwyzszym biegu to bedzie sucho jak nie wiem gdzie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-11-29 10:27:13
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Aha - dodam jeszcze, ze bez ocieplenia zuzylbym ~50 tys kWh na
    ogrzanie przez ten sezon.. Z pierzynka ok 19 tys kWh :) Jest roznica!
    Z ociepleniem zdarzylem doslownie na ostatni moment - jutro fachmani
    koncza klasc druga warstewke kleju, za tydzien moga byc juz pierwsze
    nocne przymrozki :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-11-29 10:55:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > i co - te wylewki w listopadzie robiles lacznie z wietrzeniem?

    Tynki w drugiej polowie lutego a wylewki w drugiej polowie marca

> [...]
    > ostatnio dowiedzialem sie nawet, ze dom w tradycyjnej technologii zaczyna
    > budowac sie w kwietniu - a wprowadza sie w listopadzie "na gotowo" z

    Ja tak prawie mialem- zaczelem budowac w pazdzierniku i w nastepnym roku w
    licu juz mieszkalem.

    Kris

  • 9. Data: 2009-11-29 10:56:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    .googlegroups.com...
    >Z ociepleniem zdarzylem doslownie na ostatni moment - jutro fachmani
    >koncza klasc druga warstewke kleju, za tydzien moga byc juz pierwsze
    >nocne przymrozki :-)

    Bedziesz to gruntowal przed zima czy dopiero wiosna?

    Kris

  • 10. Data: 2009-11-29 11:08:42
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    z.googlegroups.com...
> [...]

    Cos kiepsko u Ciebie ta woda leci.
    Latem napelnialem kilka razy basen 3000litrów.
    Zajmowalo to troche ponad 4 godz. Waz ogrodowy 1/2cala
    ;))

    Kris