  • 11. Data: 2016-09-30 08:39:16
    Temat: Re: Niska podłoga z ogrzewaniem podłogowym
    Od: MIKE99822 <m...@g...com>

    On Friday, September 30, 2016 at 8:29:36 AM UTC+2, r...@g...com wrote:
> [...]
    samopoziomującą, wtedy musiałbym dać chociaż symboliczną izolację, aby całe ciepło
    nie szło w płytę. Czy można wylewką samopoziomującą wylać tak, aby w niektórych
    miejscach miała 5mm ?

    > Ponoć tak.

    Jakie są koszta takiego ogrzewania elektrycznego?
    Obecnie w całym domu będę miał rury z woda jako ogrzewanie podłogowe zasilane piecem
    gaz. kondensacyjny z zam. kom. spalania. teraz może części pomieszczeń dam ogrzewanie
    elektryczne, ale wcześniej nie brałem pod uwagę takiego rozwiązania.

  • 12. Data: 2016-09-30 08:46:33
    Od: MIKE99822 <m...@g...com>

    On Friday, September 30, 2016 at 8:39:18 AM UTC+2, MIKE99822 wrote:
> [...]
    ogrzewanie elektryczne, ale wcześniej nie brałem pod uwagę takiego rozwiązania.

    Dodam jeszcze, że system z pierwszego posta kosztuje około 3500 na powierzchnie 48m2
    przy wysokości dobrego styropianu 2,5cm (koszt to styropian, rury AL-PE, blachy
    aluminiowe).

    Przy okazji powrócę do głównego pytania, czy warto, czy ktoś ma już takie rozwiązanie
    ?

  • 13. Data: 2016-09-30 17:05:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 30 września 2016 08:46:34 UTC+2 użytkownik MIKE99822 napisał:
> [...]
    aluminiowe).

    > Przy okazji powrócę do głównego pytania, czy warto, czy ktoś ma już takie

    ja takiego rozwiazania szukam - tyle ze takie wysokie ceny dla mnie są
    nieakceptowalne. Mam do ogrzania 100m2 na poddaszu, a nie chcę obciążać stropu.
    Jak cos wyczaisz ciekawego to pisz.

    b.

  • 14. Data: 2016-10-01 21:30:07
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 28 Sep 2016 14:17:45 -0700 (PDT), MIKE99822 napisał(a):

    > Przy powyższym rozwiązaniu podłoga wraz z ogrzewaniem podłogowym mogłaby
    > się zamknąć w 5cm (sama wylewka samopoziomująca to z 2 cm), bo przy
    > standardowym rozwiązaniu z wylewką min 5cm to byłoby więcej)

    A bardziej Ci zależy na ogrzewaniu podłogowym, czy wysokości pomieszczenia?
    Bo możesz zrobić ogrzewanie ścienne + najniższą możliwą posadzkę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2016-10-01 22:47:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.09.2016 o 17:05, Budyń pisze:
> [...]
    nieakceptowalne. Mam do ogrzania 100m2 na poddaszu, a nie chcę obciążać stropu.

    to zrób kaloryfery. a podłogówkę elektryczną, poto aby podłoga miała 20
    stopni, była przyjemna dla stóp, a kaloryfery grzały (jak to będize
    potrzebne) powietrze. samo ogrzewanie elektryczne w użytkowaniu będzie
    droższe od gazowego. nie wiem ile, ale bęzie droższe.
    Tyle że na strychu, to ja bym się niebał ucieczki ciepła w dół.
    oczywiście że takie zjawisko nie jest pożądane, ale lepiej w dół do
    pokoi, kuchni, niż do sąsiada albo gruntu.

    JDnak sam pomysł takiej podłogówki wodnej, w radiatorach z blachy głupi
    nie jest. Ale takie coś możesz sam zmajstrować. nawet sam styro, rury,
    styro i nato blacha. ja bym się pokusił o badania, jaka jest różnica w
    rozpowadzaniu ciepła blaszki częściowo zawiniętej wokół rury, ale od
    spodu, do samej blachy, (niezawiniętej) ale leżącej na rurze. mnie coś
    takeigo czeka, ale na małej powierzchni. jak zrobię- dam znać co wyszło.
    ale samo powyginanie blachy wokół rury - bułka z masłem, rowek w styro
    albo xpsie - gorącą rurą pół cala.

    ToMasz

  • 16. Data: 2016-10-02 00:03:09
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-10-01 o 22:47, ToMasz pisze:
> [...]
    > takeigo czeka, ale na małej powierzchni. jak zrobię- dam znać co wyszło.
    > ale samo powyginanie blachy wokół rury - bułka z masłem, rowek w styro

    Siłą rzeczy, taka owinięta blacha powinna przejąć więcej ciepła z rurki,
    bo mamy większą powierzchnię, na której zachodzi wymiana. Ale to teoria.
    Faktycznie ciekawe na ile w praktyce by to wyszło...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 17. Data: 2016-10-02 08:01:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 1 października 2016 22:47:14 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > >
    > to zrób kaloryfery. a podłogówkę elektryczną, poto aby podłoga miała 20
    > stopni, była przyjemna dla stóp, a kaloryfery grzały (jak to będize

    a co ty, kalfiory? nie ma mowy.
    Plan wstępny jest taki: do osb które lezy na legarach przymocuję rury ogrzewania
    podłogowego i zaleję jak zaprawą samopozomujacą gipsem jakims
    http://knauf.pl/produkty/knauf-fe-50-largo
    wyjdzie obciążenie stropu jakies 80kg/m2, pytanie czy da sie mniej.

    > styro i nato blacha. ja bym się pokusił o badania, jaka jest różnica w
    > rozpowadzaniu ciepła blaszki częściowo zawiniętej wokół rury, ale od

    cienka blacha przewodzi słabo, tak z 1mm powinna miec zeby dzialalo

    b.

  • 18. Data: 2016-10-02 08:40:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > a co ty, kalfiory? nie ma mowy.
    > Plan wstępny jest taki: do osb które lezy na legarach
    domyślam się że legary mają odpowiednią wytrzymałość i przenoszą ciężar
    mieszańców i mebli na ściany. na legary położysz płytę osb. jaką grubą?
    OSB ma rozporowadzać obciążenia mieszanców, mebli i... ogrzewania, czy
    też "wylewka" ma być jakoś samonośna?

    >przymocuję rury ogrzewania podłogowego i zaleję jak zaprawą samopozomujacą gipsem
    jakims
    a jak OSB przyjmie takie ilości wody? No bo jak na osb dasz folię, to
    już rurek pex do folii nie przymocujesz

    > http://knauf.pl/produkty/knauf-fe-50-largo
    > wyjdzie obciążenie stropu jakies 80kg/m2, pytanie czy da sie mniej.
    tak. wspominałem o tym, ale nie wprost. pociąć XPS na paski po
    15cm.przykleić do podłogi pasek, na dłogość całej ściany. 2cm przerwy i
    następny równoległy pasek. 2cm przerwy i następny pasek. w pozostawione
    przerwy wkładasz rurę pex. (sam dorób w XPSie zakręty pexa)

    > cienka blacha przewodzi słabo, tak z 1mm powinna miec zeby dzialalo

    to racja. ale im grubsza blacha tym mniej szans, na samodzielne
    wygięcie. czy ktoś się doczytał jaka gruba jest blacha w systemie z
    pierwszego postu?

    ToMasz

  • 19. Data: 2016-10-02 08:46:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 1 października 2016 22:47:14 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    >rowek w styro albo xpsie - gorącą rurą pół cala.

    Lutownica z odpowiednio wyprofilowanym grotem i powinno dać się łatwo wycinać rowki.

  • 20. Data: 2016-10-02 08:54:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 października 2016 08:40:22 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > też "wylewka" ma być jakoś samonośna?

    > a jak OSB przyjmie takie ilości wody? No bo jak na osb dasz folię, to

    sie cos wymyśli, moze folia+na to siatka stalowa zgrzewana a rurki do tej siatki
    mocowac.

> [...]
    > następny równoległy pasek. 2cm przerwy i następny pasek. w pozostawione
    > przerwy wkładasz rurę pex. (sam dorób w XPSie zakręty pexa)

    ale ja nie potrzebuję izolacji w dół

    b.