  • 1. Data: 2010-12-01 08:47:09
    Temat: Nowy Dach i śnieg na strychu z pod gąsiorów
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    Witam!

    Czy to normalne, ze śnieg dostaję się pod gosiory w przypadku
    użycia zamiast taśmy plastykowych wkładów zakończonych "włoskami) jak w
    miotle?

    (czytałem w arch, ze tak się może dziać)

    http://tnij.org/sniegzpodgasiorow

    troche się zagotowałęm ,bo na centralke alarmowa poleciało mi
    mam nadzieje, ze wstanie po osuszeniu.

    Jak proponujecie to poprawić?

    dodać taśmę kominowa doklejajac ją do tych 'włosów'?
    może te plastyki powymieniać na taśmę aluminiową montowaną pod gąsiory, bo
    ołowianej nei widziałem
    a szkoda bo byłaby lepsza, tylko do kominów jest ołowiana a może się mylę?

    a może dać i taśmę a na nią te gąsiory?
    czy w morzy można zrobić taki zabieg?

    czasami wlatywała też woda przy wietrze mocnym, teraz już wiem jak się
    dostawała na stdych, nie było jej dużo ale była.

    Ale ten śnieg wczorajszy przebił wszystko, w zeszłym roku nie miałem śniegu
    na strychu.

    dziekuję za opinie i pomoc

    pozdrawiam
    A.T.

  • 2. Data: 2010-12-01 09:13:14
    Temat: Re: Nowy Dach i śnieg na strychu z pod gąsiorów
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "Tomemk" <S...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy to normalne, ze śnieg dostaję się pod gosiory w przypadku
    > użycia zamiast taśmy plastykowych wkładów zakończonych "włoskami) jak w
    > miotle?

    Powinno być zakryte folią paroprzepuszczalną lub jeżeli to poddasze bez
    ocieplenia i welny to nawet zwykła folia może być.

    Marek

  • 3. Data: 2010-12-01 09:48:47
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Tam musi byc dziura, jak jest deskowanie wycina sie szczeline na
    szczycie. Prawdopodobnie zostalo to wszystko niestarannie zamontowane
    (nie zachowane odleglosci). Ja tez mam ta plastikowa tasme z wlosami i
    nic mi nie nawiewa, lub nawiewa mikroskopijne ilosci ktorych nie widze.

    Co z tym teraz zrobic - najlepiej pokazac jakiemus wykonawcy. Doraznie
    mozna czyms zapchac/zakleic np folia paroprzep.

    S.

  • 4. Data: 2010-12-01 10:06:26
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Uzytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisal w wiadomosci
    > Tam musi byc dziura, jak jest deskowanie wycina sie szczeline na szczycie.
    Wcale nie. Wystarczy wywietrzniki w scianach szczytowych lub polaci dachowej
    kilka specjalnych z wywietrznikami.
    Pozostawianie dziury powoduje tylko problemy z wwiewaniem wody i sniegu i
    ulatwony dostep owadom na poddasze. Potem na poddaszu znajdujemy setki
    martwych much os i szerszeni.

    Marek

  • 5. Data: 2010-12-01 10:19:38
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Układać dachówki.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-12-01 14:07:05
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tomemk napisał:
    > Witam!
    >
    > Czy to normalne, ze śnieg dostaję się pod gosiory w przypadku
    > użycia zamiast taśmy plastykowych wkładów zakończonych "włoskami) jak w
    > miotle?

    Ja u siebie założyłem tzw taśmę kalenicową - dwie pofałdowane blachy
    połączone rodzajem tkaniny - to układali mi majstrzy przed założeniem
    gąsiorów.

    Teraz patrzę i... śniegu nie ma wewnątrz :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 7. Data: 2010-12-01 19:36:59
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tomemk" <S...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak proponujecie to poprawić?

    Podać nam adres zamieszkania oraz kody do alarmu - dziękujemy, choć już
    teraz tego nie potrzebujemy, aby się włamać :)
    Informujesz publicznie, że na strychu masz centralkę alarmową pokazując
    jeszcze zdjęcia, a na zdjęciach jego umieszczenie i chwalisz się, że
    mieszkasz w Opolu :)

    Po co Ci więc ten alarm ?
    Skoro umieściłeś go na strychu, gdzie najłatwiej jest się dostać wyjmująć
    kilka dachówek. Zapewne tam na strychu nie masz żadnej czujki, która w porę
    wykryłaby intruza, a z resztą na strychu czujka PIR to będą fałszywe alarmy.

  • 8. Data: 2010-12-02 10:57:32
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 01.12.2010 11:06, tarnus wrote:

> [...]
    > Pozostawianie dziury powoduje tylko problemy z wwiewaniem wody i sniegu
    > i ulatwony dostep owadom na poddasze. Potem na poddaszu znajdujemy setki

    byc moze sa rozne szkoly w mojej mowili, ze przy deskowaniu ma byc i
    szczelina i dachowki wentylacyjne.
    I nie mam tysiecy martwych much na strychu.
    S.