  • 1. Data: 2010-12-01 10:14:39
    Temat: obsypywanie domu zamarzniętą gliną - jakieś przeciwskazania?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam, mam dylemat bo nie zdążyłem obsypać piwnic przed mrozami i
    opadami śniegu. Dookoła domu straszy wykop aż do poziomu ław. Umawiałem
    się kilka razy z koparkowym i zawsze mu coś wypadało. Potem już było tak
    grząsko, że nie dawał rady. Czy teraz, gdy jest mrozik trochę odpuści
    można zasypywać czy lepiej wstrzymać się do wiosny, poczekać aż wszystko
    wyschnie i dopiero zasypywać?

    Murarze twierdzą, że jak teraz będę zasypywał zbryloną gliną, to zostaną
    pustki powietrzne i będzie to później siadało całymi latami. Trochę się
    tego obawiam, bo to co mówią wydaje mi się sensowne. Ale może nie mają
    racji?

    Spodziewam się, że ta pryzma gliny z wykopu nie jest zamarznięta na kość
    - pewnie tylko do jakiejś grubości. Może koparka powinna najpierw
    rozciągać materiał po placu, rozwalać wielkie bryły jeśli się zdarzą i
    dopiero potem spychać to do wykopu? Może da się to od razu ubijać jakimś
    skoczkiem?

    Poradźcie coś proszę.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-12-01 10:20:07
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik shaman napisał:
> [...]
    > rozciągać materiał po placu, rozwalać wielkie bryły jeśli się zdarzą i
    > dopiero potem spychać to do wykopu? Może da się to od razu ubijać jakimś

    Obsyp piaskiem

    pzdr.
    rafał

  • 3. Data: 2010-12-01 10:21:04
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    To musiałby drenaż zrobic. A jak obsypie gliną to drenaz niepotrzebny.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-12-01 10:23:40
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > materiał po placu, rozwalać wielkie bryły jeśli się zdarzą i dopiero potem
    > spychać to do wykopu? Może da się to od razu ubijać jakimś skoczkiem?

    Zasyp. Jeszcze n apryżmie nie zamarzło. O puski się nie martw. Uleży się
    szybciutko prz wiosennych deszczach.
    Lepiej zasypac niż oglądać jak mróz wysadza ci fundament a mrozy planują
    tego roku solidne.

    Marek

  • 5. Data: 2010-12-01 10:29:07
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 11:20, rrr pisze:

    > Obsyp piaskiem

    Nie mogę obsypać piaskiem bo zrobię sobie wannę. Dookoła czyściuteńka
    glina z domieszką kamieni do poziomu -4m (i pewnie niżej też). Nie robię
    drenażu bo brak możliwości odprowadzenia wody - nie ma kanalizacji ani
    żadnego rowu. Dlatego chcę się obsypać tym co wykopałem - sąsiedzi tak
    mają i to się sprawdza.

    Jutro ma być temperatura +/- 0C i słoneczko. Może by jednak spróbować?

    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2010-12-01 10:31:34
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To musiałby drenaż zrobic. A jak obsypie gliną to drenaz niepotrzebny.

    Co za problem zamówić żwir, w ciągu godziny mu przywiozą i rurę obsypie.
    Ja zakopywałem 25metrów drenażu w pierwsze śniegi 2007roku. Ręcznie kopałem
    i zakopywałem. Żyją.

    Marek

  • 7. Data: 2010-12-01 10:34:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co za problem zamówić żwir, w ciągu godziny mu przywiozą i rurę obsypie.
    > Ja zakopywałem 25metrów drenażu w pierwsze śniegi 2007roku. Ręcznie

    A gdzie odprowadzi wode z drenażu?

  • 8. Data: 2010-12-01 10:34:15
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Spodziewam się, że ta pryzma gliny z wykopu nie jest zamarznięta na kość -
    > pewnie tylko do jakiejś grubości.

    zasypuj koniecznie!! Zamarzniete jest na razie gdzies na 4-5cm. Będą jakies
    pustki -trudno. Ale jak tak zostawisz to zamrozisz ziemie również pod
    fundamentami a to grozi poważnymi kłopotami.

    b.

  • 9. Data: 2010-12-01 10:41:38
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > A gdzie odprowadzi wode z drenażu?

    Dopiero teraz napisał że nie ma gdzie odprowadzić. A czasem mozna zrobić
    jeszcze studnie chłonne.

    Marek

  • 10. Data: 2010-12-01 10:52:56
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 11:41, tarnus pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dopiero teraz napisał że nie ma gdzie odprowadzić. A czasem mozna zrobić
    > jeszcze studnie chłonne.
    >
    > Marek

    Można.. i być może kiedyś zrobię - ale w takim terenie będzie musiała
    mieć dużą powierzchnię, więc póki co chcę zrobić to co zrobili sąsiedzi.
    U nich się sprawdziło to może i u mnie się sprawdzi. Wszystko okaże się
    wiosną.

    PZDR
    Shaman