  • 11. Data: 2010-12-01 11:13:47
    Temat: Re: obsypywanie domu zamarzniętą gliną - jakieś przeciwskazania?
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kris napisał:
    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To musiałby drenaż zrobic. A jak obsypie gliną to drenaz niepotrzebny.

    A to pardą :) zapomniałem, że może nie mieć /chcieć mieć drenażu jak ma
    glinę.

    pozdrawiam
    rafał

  • 12. Data: 2010-12-01 11:18:45
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 11:34, Budyń pisze:
    > Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > zasypuj koniecznie!! Zamarzniete jest na razie gdzies na 4-5cm. Będą
    > jakies pustki -trudno. Ale jak tak zostawisz to zamrozisz ziemie również
    > pod fundamentami a to grozi poważnymi kłopotami.

    Na ile prawdopodobne są te kłopoty? Obok mam budowę, która już drugi rok
    zostaje na zimę z odsłoniętym wykopem. Wprawdzie tym razem tylko połowa
    wykopu, jest odsłonięta, ale ostatniej zimy całe piwnice tak stały (w
    dodatku bez stropu) i właściciel w ogóle się tym nie przejmował. Wiosną
    zrobił mu się basen, potem wyschło i niczego nie wysadziło. W tym
    sezonie ocieplił ściany piwnic, zrobił strop i obsypał połowę.

    PZDR
    Shaman

  • 13. Data: 2010-12-01 11:43:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Na ile prawdopodobne są te kłopoty?

    Cholera wie :-) Jak ci zamarznie ziemia pod ławami zwłaszcza nierównomiernie
    to będą pracować. Pękną? Po to ławy są kopie sie ponizesz zamarzania zeby
    tam siedziały. Mnie mój kierownik mocno straszył i kazał zasypywać. Tornada
    pytaj - cos juz sie dawno nie odzywał tu :)

    b.

  • 14. Data: 2010-12-01 12:42:16
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 12:43, Budyń pisze:
> [...]
    > ponizesz zamarzania zeby tam siedziały. Mnie mój kierownik mocno
    > straszył i kazał zasypywać. Tornada pytaj - cos juz sie dawno nie

    Liczyłem na wypowiedź Tornada, ale milczy. Zresztą nie dziwię się. Po
    tym, co ostatnio tu usłyszał od kilku grupowiczów, pewnie nie ma
    najmniejszego zamiaru udzielać się tak jak dotychczas. A szkoda. Może
    się tu teraz wypowiedzą specjaliści od krytyki innych: Marek Dyjor,
    janusz_kk1, zbigi..

    PZDR
    Shaman

  • 15. Data: 2010-12-01 13:18:06
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > PZDR
    > Shaman

    Nie chcesz robic drenazu a co zrobisz z woda jesli przesiaknie przez
    gline i zacznie podchodzic ci pod fundamenty? Wtedy dopiero zrobisz
    sobie wanne.
    Mamy chyba identyczne grunty i zamierzam zdecydowanie robic opaske i
    studnie. Niekoniecznie chlonne bo nie ma gdzie to wszystko sie
    wchlonac ale na tyle duze, zeby zebralo to co przesiaknie.

    KADAR

  • 16. Data: 2010-12-01 13:27:09
    Temat: Re: obsypywanie domu zamarznieta glina - jakies przeciwskazania?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
    > Nie chcesz robic drenazu a co zrobisz z woda jesli przesiaknie przez
    > gline i zacznie podchodzic ci pod fundamenty? Wtedy dopiero zrobisz
    > sobie wanne.

    Woda nie przesiaknie przez gline.

    > Mamy chyba identyczne grunty i zamierzam zdecydowanie robic opaske i
    > studnie. Niekoniecznie chlonne bo nie ma gdzie to wszystko sie
    > wchlonac ale na tyle duze, zeby zebralo to co przesiaknie.

    Niepotrzebny wydatek

    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-12-01 13:50:51
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 14:27, Kris pisze:

    > Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > Woda nie przesiaknie przez gline.

    Tego akurat nie jestem tak na 100% pewien. To przecież nie jest czysta
    tłuściuteńka glinka do wyrobów ceramiki. Zawiera kamienie i różne
    wtrącenia. A raczej nie obawiam się, żeby woda miała uplastycznić glinę
    pod fundamentem. Badania gruntowe robiłem wiosną po roztopach i pod
    ziemią było sucho. A z wodą napływową jakoś sobie poradzę. Działka ma
    stały spadek i jeśli wodzie trochę pomogę to przeleci mi przez działkę
    nie nasączając zbytnio gruntu. Jeśli jednak będzie grząsko wtedy na
    pewnej głębokości puszczę jednak rury drenarskie i zakopię kilka
    baniaków 1m3.

    > Niepotrzebny wydatek

    Na razie też uważam, że niepotrzebny. A jak okaże się, że jednak
    potrzebny to ryzykuję w zasadzie tylko kosztem kilku godzin pracy koparki.

    PZDR
    Shaman

  • 18. Data: 2010-12-01 14:42:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    shaman wrote:

> [...]
    > najmniejszego zamiaru udzielać się tak jak dotychczas. A szkoda. Może
    > się tu teraz wypowiedzą specjaliści od krytyki innych: Marek Dyjor,

    a może sie zapytaj kierownika budowy :)

    a zasypanie fundamentów zbryloną zmarzniętą gliną to bardzo głupi pomysł,
    zostawienie odkrytych ław na zimie na gruncie wysadzonym może spowodować
    problemy.

    fundamenty zaizolować i zasypać piaskiem ubijanym warstwami wtedy nic nie
    bezie osiadać.

  • 19. Data: 2010-12-01 14:53:05
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 15:42, Marek Dyjor pisze:

    > a może sie zapytaj kierownika budowy :)
    w moim przypadku to niezbyt rozsądny pomysł

> [...]
    > spowodować problemy.
    >

    > fundamenty zaizolować i zasypać piaskiem ubijanym warstwami wtedy nic

    czytałeś wątek? Piasek odpada.

    PZDR
    Shaman

  • 20. Data: 2010-12-01 14:58:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kadar wrote:

    > Nie chcesz robic drenazu a co zrobisz z woda jesli przesiaknie przez
    > gline i zacznie podchodzic ci pod fundamenty? Wtedy dopiero zrobisz
    > sobie wanne.

    i co ona tam bedzie robic? czy sugerujesz ze pod fundamentami nie ma gruntu
    rodzimego tylko jest jakas pustka która moze wypelnic woda?

    a co ci w ogóle przeszkadza woda na glebokosci metra? drenaz trzeba robic
    jak jest wysoki!!!! poziom wód gruntowych, taki ze moze podchodzic pod
    chudziaka, albo wchodzic do piwnicy.
    Tylko wtedy lepiej zrezygnowac z piwnicy.

    generalnie jak budujemy dom bez piwnicy, to w terenie mokrym lepiej go
    podniesc wyzej niz robic nisko i drenaz. Niestety ale wielu ludzi nie lapie
    tego prostego efektu.

    Mam wrazenie ze pojawila sie jakas paranoja izolacyjna, ludzie laduja forse
    w ciezkie izolacje poziome pionowe, nawet slyszelem o takich co izoluja
    fundamnety od srodka :)