  • 31. Data: 2012-10-27 19:07:02
    Temat: Re: Ocieplanie fundamentow
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    On 15/10/2012 11:27, Ergie wrote:

    > Fundament sięga pewnie metr w dół. Czyli masz dwa razy jeden metr styku
    > z gruntem plus powierzchnia ławy. Ocieplić jak rozumiem chcesz tylko od
    > zewnątrz więc ocieplisz tak z 1/3 powierzchni. Przez pozostałe 2/3 ten
    > beton i tak będzie ciągnął zimno i wilgoć więc jeśli chodzi o różnice w
    > kosztach ogrzewania będą po takim zabiegu pomijalne.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale sugerujesz ze fundament bedzie ciagnal
    zimno od wewnatrz? A skad to zimno tam sie wezmie? Musi przejsc pod
    fundamentem, czyli tak jak wyliczyles jakies 3m. Ziemia grubosci 3m
    izoluje calkiem ok, imho.

  • 32. Data: 2012-10-31 13:24:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lucky" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > zimno od wewnatrz? A skad to zimno tam sie wezmie? Musi przejsc pod
    > fundamentem, czyli tak jak wyliczyles jakies 3m. Ziemia grubosci 3m

    Ziemia na głębokości metra ma jakieś 5-8 stopni. Niezależnie od tego czy to
    jest pod budynkiem czy na zewnątrz. Fundament nie ciągnie zimna z zewnątrz
    ale od dołu. Po prostu ziemia otulająca fundament cała jest zimna a nie
    tylko od zewnątrz.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2012-10-31 20:35:38
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Maniek4 wrote:

    > Nie ma szans zeby papa dachowa na lepiku skruszala w scianie.

    Potwierdzam, kiedyś widziałem, jak w bloku z wielkiej płyty się
    fachowcy dokuli do warstwy papy. Na pierwszy rzut oka stan był idealny.

    Pozdrawiam, Piotr