  • 1. Data: 2009-04-29 09:17:43
    Temat: Ocieplenie fundamentu
    Od: "Jankos" <b...@g...pl>

    Witam
    Mam pytanie:

    Czy ocieplenie ścian fundamentu z bloczków w budynku bez
    podpiwniczenia styropianem mającym w nazwie "Elewacyjny" EPS70
    jest rozwiązaniem do przyjęcia.

    Pozdrawiam
    JK

  • 2. Data: 2009-04-29 09:51:38
    Temat: Re: Ocieplenie fundamentu
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 29 Kwi, 11:17, "Jankos" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy ocieplenie ścian fundamentu z bloczków w budynku bez
    > podpiwniczenia styropianem mającym w nazwie "Elewacyjny" EPS70

    Do przyjęcia jest nawet nieocieplanie fundamentu ale jak juz to
    najlepiej XPS niestety cena powala. Ja zastosowałem styro podłogowy a
    nie elewacyjny ale coraz czesciej mysle ze chyba trzeba bylo
    zainwestowac w xps.
    Moze poloze jeszcze druga cienka warstwe z xps, zobaczymy.

    Styropian elewacyjny moze byc zbyt miekki i moze sie zbyt latwo poddac
    nasickowi ziemi co moze spowodowac pekanie warstwy zabezpieczajacej
    (siatka, klej, dysperbit lub podobne) i przedostwanie sie wilgoci do
    styropianu ktory jak sie coraz czescie okazuje jednak nasiaka woda. W
    takim przypadku izolacyjnosc takiej warstwy drastycznie spada.

    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2009-04-29 10:01:20
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    Jankos pisze:
> [...]
    >
    > Czy ocieplenie ścian fundamentu z bloczków w budynku bez
    > podpiwniczenia styropianem mającym w nazwie "Elewacyjny" EPS70

    A dlaczego chcesz izolować z zewnątrz skoro nie masz piwnic?
    Zrób sobie porządną izolacje przeciw wilgociową z zewnątrz a w środku
    wystarczy jak po obwodzie posadzki dasz styropian na głębokość
    przemarzania. Nie rozumiem dlaczego chcesz pakować w ziemię kleje siatki
    styropian.
    A co do pytania to na pewno twardszy jeśli już bardzo chcesz go dać

  • 4. Data: 2009-04-29 10:46:49
    Od: "odbiorynadzory.pl" <o...@o...pl>

> [...]
    > styropian.
    > A co do pytania to na pewno twardszy jeśli już bardzo chcesz go dać

    Powód jest prozaiczny. Bloczki betonowe mają bardzo mały współczynnik
    izolacyjności (lub jak kto woli bardzo mały współczynnik oporu cieplnego i w
    przypadku braku izolacji termicznej "wchodzi" sobie po bloczku w scianę
    parteru po wewnętrznej jego stronie (omijając z boku styropian położony pod
    szlichtą) i mamy gotowy przepis co zrobić by mieć problemy z przemarzaniem,
    grzybem itd.
    Teraz co do twardości. Powinien być EPS100 (dawniejszy FS20). Na to klej,
    siatka, klej i struktura. W przypadku cakołów zakończonych np. płytkami
    klinkierowymi: styropian, klej, siatka, kołki, klej, siatka, klej i płytki.
    Czemu to za dużo by to pisać. Jeżeli chciałby Pan wiedzieć czemu to podaję
    telefon: 692 449488 Pzdr.

  • 5. Data: 2009-04-29 10:56:52
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "odbiorynadzory.pl" <o...@o...pl> wrote:

> [...]
    > płytki.
    > Czemu to za dużo by to pisać. Jeżeli chciałby Pan wiedzieć czemu to podaję

    Moim zdaniem styropian się do tego nie nadaje, nawet jesli zrobi się
    izolację pionową (czego w tym opisie brakuje) w końcu nasiąknie. Proponuję
    dać styrodur. Ja znalazłem niewiele droższy niż tej samej grubości EPS100.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2009-04-29 11:09:34
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 29 Kwi, 12:56, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Moim zdaniem styropian się do tego nie nadaje, nawet jesli zrobi się
    > izolację pionową (czego w tym opisie brakuje) w końcu nasiąknie. Proponuję
    > dać styrodur. Ja znalazłem niewiele droższy niż tej samej grubości EPS100.

    A moim zdaniem jeśli się go odpowiednio zaizoluje przeciwwilgociowo to
    nie ma jak nasiąknąć. Aż tak higroskopijny nie jest.

    Jest tylko kwestia przeliczenia kosztów - bo faktycznie styroduru
    ponoć się nie wykańcza tylko obsypuje.

    Mat

  • 7. Data: 2009-04-29 11:25:40
    Od: "Jankos" <b...@g...pl>

    Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A dlaczego chcesz izolować z zewnątrz skoro nie masz piwnic?

    Aby ochronić grunt i piasek pod posadzką przed przemarzaniem i wysadzaniem
    oraz ucieczką ciepła przez posadzkę przy ścianach fundamentowych.
    Chcę zachować ciągłość tej izolacji z izolacją zewnętrzną ścian.

> [...]
    > styropian.
    > A co do pytania to na pewno twardszy jeśli już bardzo chcesz go dać

    Po prostu już taki mam kupiony przez pomyłkę i nie bardzo mogę go
    zwrócić.

    JK

  • 8. Data: 2009-04-29 11:37:55
    Od: "Jankos" <b...@g...pl>

> [...]
    > dać styrodur. Ja znalazłem niewiele droższy niż tej samej grubości EPS100.

    Też go szukałen ale znalazłem najtańszy za 80 euro netto za m3 (10 cm
    grubości)
    Można prosić o jakiś namiar?

    Pzdr
    JK

  • 9. Data: 2009-04-29 11:45:33
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jankos" <b...@g...pl> wrote:

    > Też go szukałen ale znalazłem najtańszy za 80 euro netto za m3 (10 cm
    > grubości)
    > Można prosić o jakiś namiar?

    To nie jest zła cena :)
    Ja kupowałem chyba sporo taniej, tu: www.waldan.pl Nazywa się to u nich
    termopian XPS (styrodur to chyba nazwa konkretnego produktu a nie
    materiału).

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2009-04-29 11:55:18
    Od: "Jankos" <b...@g...pl>

> [...]
    > Ja kupowałem chyba sporo taniej, tu: www.waldan.pl Nazywa się to u nich
    > termopian XPS (styrodur to chyba nazwa konkretnego produktu a nie

    Dzięki

    JK