  • 21. Data: 2016-02-11 15:35:51
    Temat: Re: Odkurzacz Centralny
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-11 o 15:26, Adam Sz. pisze:

    > I ten "maly odkurzacz niewielkiej mocy" myslisz, ze wciagnie sam
    > z jakiejs odleglosci caly kurz z ziemi czy jak? :-) Bos mnie teraz
    > zaciekawil.

    > Bardzo nowatorski pomysl ale zupelnie go sobie nie wyobrazam :-)
    > A w szafie jak bedziesz chcial odkurzyc syf z butow jaki zostal to co?
    > Wyciagamy jednak odkurzacz stacjonarny? Calosc bedzie kosztowac 2 x tyle
    > co porzadny centralny i bedzie po prostu niewydajna i nieskuteczna IMO :-)

    Ty mówisz o sytuacji: buduję sobie dom, to se przy okazji machnę
    odkurzacz centralny.

    Ja mówię o sytuacji: mieszkam w bloku i przydałaby mi się taka szufelka
    w kuchni zamontowana w cokole, jaką ma znajomy w domku - ale bez tej
    całej instalacji centralnej.

    Te roboty sprzątające, co same jeżdżą po domu - one też nie mają ssawki
    tylko wirujące szczoteczki. To tanie i energooszczędne - w sam raz do
    wyciągania piachu i okruchów.

    --
    MN

  • 22. Data: 2016-02-11 16:27:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 15:35:51 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ja mówię o sytuacji: mieszkam w bloku i przydałaby mi się taka szufelka
    > w kuchni zamontowana w cokole, jaką ma znajomy w domku - ale bez tej
    > całej instalacji centralnej.

    I chcesz osiagnac efekt odkurzacza 35kPa / 250m3/h - szufelka z samymi
    szczotkami?? Wczesniej pisales o odkurzaczach malej mocy. No spoko - rozumiem
    to, tylko ze dwa odkurzacze malej mocy do szufelki + odkurzacz stacjonarny
    to juz bedzie koszt odkurzacza centralnego. Tym bardziej, ze do malego
    mieszkania mozna kupic odkurzacz centralny juz za pare stow.

    > Te roboty sprzątające, co same jeżdżą po domu - one też nie mają ssawki
    > tylko wirujące szczoteczki. To tanie i energooszczędne - w sam raz do
    > wyciągania piachu i okruchów.

    To jakies najtansze modele, ktore sa gadzetem, a nie odkurzaczem.
    Wszystkie normalne odkurzacze-robociki typu iRobot maja normalna ssawke,
    a szczoteczki tylko pomagaja w wymieceniu brudu z zakamarkow pod ssawke :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2016-02-11 17:36:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 15:06:18 UTC+1 użytkownik masti napisał:
    > ale chcesz odkurzać wentylacją?

    Miałem obawy czy wysysanie powietrza z chałupy (wyrzut w garażu)
    nie będzie powodował problemów.

    L.

  • 24. Data: 2016-02-11 17:37:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Lisciasty wrote:

    > Miałem obawy czy wysysanie powietrza z chałupy (wyrzut w garażu)
    > nie będzie powodował problemów.

    wyrzut co najwyżej brudzi ścianę. Ale oczywiście nie powinien być koło
    wlotu wentylacji mechanicznej.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 25. Data: 2016-02-11 21:47:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 17:39:48 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Miałem obawy czy wysysanie powietrza z chałupy (wyrzut w garażu)
    > nie będzie powodował problemów.

    Moim zdaniem bedzie - powietrze z garazu przesunie sie do domu.
    W garazu zwykle nie pachnie perfumami ;)
    Ja tam bym robil zdecydowanie wyrzut na zewnatrz, nie do garazu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2016-02-11 22:41:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 11 Feb 2016 14:55:10 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Nie o rury chodzi.
    > Chodzi o to, że odkurzacz centralny ma wady. Główną z nich jest cena.
    > Inną - te 9 metrowe rury, które wygodne w użyciu nie są.

    Dużo, dużo wygodniejsze, niż balast na końcu rury, obijający się o meble i
    który trzeba szarpać co krok.

    > Przyszedł mi do głowy pomysł małych odkurzaczy o niewielkiej mocy, które
    > zasilałyby te szufelki instalacji NIECENTRALNEJ.

    Aleś wymyślił. I będziesz każdą taką jednostkę osobno opróżniał, zasilał i
    próbował zmieścić w danym miejscu? Worek/pojemnik na kurz musi mieć
    miejsce.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 27. Data: 2016-02-11 23:03:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Lisciasty wrote:

    > To znaczy garaż planuję wentylować grawitacyjnie, chałupę mechanicznie.
    > Między chałupą a garażem szczelne drzwi. W garażu myślałem odkurzacz
    > zamieścić. To mówisz, że to kiepski pomysł?

    niech będzie w garażu ale wyrzut zrób na zewnątrz

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2016-02-11 23:05:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

  • 29. Data: 2016-02-11 23:21:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 23:05:15 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > To znaczy garaż planuję wentylować grawitacyjnie, chałupę mechanicznie.
    > Między chałupą a garażem szczelne drzwi. W garażu myślałem odkurzacz
    > zamieścić. To mówisz, że to kiepski pomysł?

    Hm. No nie wiem sam. Moze to nie jest taki zly pomysl - jedyna wada to
    taka, ze bedziesz sobie kurzyl w garazu bardziej. Zaleta - troche go zawsze
    podgrzejesz i bedzie sie w czasie odkurzania szybko wentylowal :-)
    Ja bym jednak chyba zrobil wylot na zewnatrz z uwagi na ew. brud, ktory
    zostalby w garazu wlasnie :)

    I nie chodzi o to, ze mi on opadnie na podloge, bo ta i tak jest wiecznie
    upierniczona z blota posniegowego etc ale kurzylby sie mi moj motocykl i
    rowery, a to juz cios ponizej pasa ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2016-02-12 21:46:39
    Od: mkonst <m...@n...pl>

    W dniu 11.02.16 o 14:55, Marcin N pisze:
    > Inną - te 9 metrowe rury, które wygodne w użyciu nie są.

    Są zdecydowanie wygodniejsze niż jakikolwiek zwykły odkurzać noszony lub
    ciągnięty z pokoju do pokoju.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    marcin(kropka)konstanczak(malpa)neostrada(kropka)pl