  • 11. Data: 2016-02-11 09:50:40
    Temat: Re: Odkurzacz Centralny
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-11 o 09:47, Lisciasty pisze:
    > Podczepię się do wątku, czy ktoś wie jak pożenić
    > odkurzacz centralny z wentylacją mechaniczną?

    Podczas odkurzania otwierać okno :)

    --
    Pete

  • 12. Data: 2016-02-11 09:51:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 09:47:20 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Podczepię się do wątku, czy ktoś wie jak pożenić
    > odkurzacz centralny z wentylacją mechaniczną?

    Bez przesady, to co wypompujesz z domu to wpadnie sobie oknami jak przy
    went. grawitacyjnej - ile tego bedzie? Jak czesto i dlugo odkurzasz?
    Ja odkurzam co 3 dzien parter i raz na tydzien poddasze. Parter 15 minut,
    przy jednostce ~250m3/h wypompuje w tym czasie 60m3 powietrza, czyli 1/15
    kubatury calego domu :)

    Nie warto nawet nad tym myslec ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2016-02-11 12:03:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-02-11 09:51, Adam Sz. wrote:
    > Nie warto nawet nad tym myslec ;)

    Ci bardziej strachliwi zawsze mogą użyć
    <http://tinyurl.com/odkurzacz-wentylacja>

    Piotrek

  • 14. Data: 2016-02-11 14:28:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-10 o 19:20, Jarosław Kłopotek pisze:
    > Dzień dobrywieczorek,
    > przyszło mi zaprojektować instalację odkuracza centralnego u siebie.
    > Niedługo zacznę budowę parterówki 144m^2 i chcę to przemyśleć.

    Mi z kolei do głowy przyszły szufelki automatyczne "autonomiczne".
    Znaczy takie, które mają gdzieś wbudowany mały odkurzacz i które nie
    wymagają instalacji centralnej. Zamontowałbym taką w przedpokoju, drugą
    w kuchni - i po sprawie.

    Istnieją takie?

    --
    MN

  • 15. Data: 2016-02-11 14:34:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 14:29:14 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > Znaczy takie, które mają gdzieś wbudowany mały odkurzacz i które nie
    > wymagają instalacji centralnej. Zamontowałbym taką w przedpokoju, drugą

    Watpie - troche nonsens. Rury pociagniete z tych miejsc do miejsca, gdzie
    bedzie odkurzacz centralny beda kosztowaly max 200 pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2016-02-11 14:55:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-11 o 14:34, Adam Sz. pisze:

    > Watpie - troche nonsens. Rury pociagniete z tych miejsc do miejsca, gdzie
    > bedzie odkurzacz centralny beda kosztowaly max 200 pln.

    Nie o rury chodzi.
    Chodzi o to, że odkurzacz centralny ma wady. Główną z nich jest cena.
    Inną - te 9 metrowe rury, które wygodne w użyciu nie są.

    Przyszedł mi do głowy pomysł małych odkurzaczy o niewielkiej mocy, które
    zasilałyby te szufelki instalacji NIECENTRALNEJ.

    --
    MN

  • 17. Data: 2016-02-11 15:03:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Lisciasty wrote:

    > Podczepię się do wątku, czy ktoś wie jak pożenić
    > odkurzacz centralny z wentylacją mechaniczną?

    ale chcesz odkurzać wentylacją?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2016-02-11 15:11:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 14:55:10 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Nie o rury chodzi.
    > Chodzi o to, że odkurzacz centralny ma wady. Główną z nich jest cena.

    ~1,7k za porzadny, mocny i duzy odkurzacz bezworkowy z samoczyszczacym
    sie filtrem (czyli odkurzacz ma max moc przez 1-2-3 miesiace bez oprozniania)
    - w cenie zestaw sprzatajacy, rura, koncowki - to moim zdaniem w miare
    normalna cena. Za porzadny odkurzacz "stacjonarny" musisz wydac 600-800 pln.

    Twoje rozwiazanie ma zdecydowanie wiecej wad niz zalet, m.in.:

    - wyrzucasz syf ktory nie zatrzyma sie na filtrach spowrotem do domu
    - halas w miejscu instalacji odkurzacza
    - podwojna robota przy konserwacji / czyszczeniu / oproznianiu zbiornikow

    Wlasciwie to Twoje rozwiazanie nie ma zadnych zalet w stosunku do kupienia
    sobie zwyklego odkurzacza "stacjonarnego". W obu rozwiazaniach musisz:

    1. Przytargac do miejsca odkurzania:
    - rure
    - odkurzacz
    2. Podlaczyc:
    - rure
    - kabel zasilajacy do gniazdka

    Taka sama ilosc czynnosci. Bezsensu. Zupelnie beznadziejny pomysl IMHO :-)

    > Inną - te 9 metrowe rury, które wygodne w użyciu nie są.

    Nie mam, nie odkurzam stale ale mialem w rekach i ta rura jest lekka -
    poradzilby sobie z nia nawet przedszkolak. Bez przesady - 9m to nie jest
    wcale duzo, nie placze sie. Wyciagasz, podpinasz do gniazda i mozesz odkurzyc
    cale mieszkanie. Jest cicho i czysto.

    > Przyszedł mi do głowy pomysł małych odkurzaczy o niewielkiej mocy, które
    > zasilałyby te szufelki instalacji NIECENTRALNEJ.

    Nonsens :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2016-02-11 15:16:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-11 o 15:11, Adam Sz. pisze:
    > Bezsensu. Zupelnie beznadziejny pomysl IMHO:-)

    Zupełnie go nie zrozumiałeś.

    Niczego nie wyciągasz, nie tachasz i nie podłączasz.

    Kupujesz taką samą szufelkę jak przy centralnym, tylko ona ma swój
    system wciągania piachu i swój pojemnik, i nie kosztuje 2-3 tys, tylko
    10x mniej.

    Nie wymaga instalacji centralnej i w każdym domu każdy, kto rozumie mój
    pomysł, kupi go z zapałem.

    To nie musi być podciśnienie. mogą być obrotowe szczoteczki. Do piachu i
    okruchów to wystarczy.

    --
    MN

  • 20. Data: 2016-02-11 15:26:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 15:16:39 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > Kupujesz taką samą szufelkę jak przy centralnym, tylko ona ma swój
    > system wciągania piachu i swój pojemnik, i nie kosztuje 2-3 tys, tylko

    I ten "maly odkurzacz niewielkiej mocy" myslisz, ze wciagnie sam
    z jakiejs odleglosci caly kurz z ziemi czy jak? :-) Bos mnie teraz
    zaciekawil.

    > To nie musi być podciśnienie. mogą być obrotowe szczoteczki. Do piachu i
    > okruchów to wystarczy.

    Bardzo nowatorski pomysl ale zupelnie go sobie nie wyobrazam :-)
    A w szafie jak bedziesz chcial odkurzyc syf z butow jaki zostal to co?
    Wyciagamy jednak odkurzacz stacjonarny? Calosc bedzie kosztowac 2 x tyle
    co porzadny centralny i bedzie po prostu niewydajna i nieskuteczna IMO :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.