  • 1. Data: 2009-04-29 07:39:29
    Temat: Odwrócona osmoza - jakie macie wartości TDS?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    W końcu zmontowałem sobie RO... Wygląda na to, że działa - ale co się
    naprzeklinałem przy tych "wygodnych" szybkozłączkach to moje... ;)

    Pożyczyłem miernik TDS żeby zmierzyć czy wszystko działa prawidłowo.
    W kranówie mam wartości rzędu 350 ppm, w wodzie sprzed mineralizatora ok.
    33ppm, w wodzie za mineralizatorem 75ppm.

    Czy to dobre wartości? Trochę mnie zastanowił punkt 8. w "Tips for using TDS
    Meters" na stronie http://www.reefkeeping.com/issues/2004-04/rhf/featur
    e/index.php

    "8. If you are using a TDS or conductivity meter to monitor the performance
    of an RO/DI system, then the measured value should drop to near zero. Maybe
    0-1 ppm. Higher values indicate that something is not functioning properly,
    or that the DI resin is becoming saturated and needs replacement."

    Czy ktoś dysponuje miernikiem i mógłby podać jakie ma wartości u siebie?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2009-04-29 08:10:57
    Temat: Re: Odwrócona osmoza - jakie macie wartości TDS?
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W kranówie mam wartości rzędu 350 ppm, w wodzie sprzed mineralizatora ok.
    > 33ppm, w wodzie za mineralizatorem 75ppm.

    Całkiem znośne parametry.
    W czym problem ze szybkozłączkami? Mają małe ostrza wciskasz rurkę i one ja
    trzymają a na dodatek oring uszczelnia. Aby wyjąc wystarczy ten poierscień
    otaczający rurke wcisnąć przy pomocy szczypczyków, a nawet paznokcia i rurkę
    wyciągnąć ze złącza. Po kilku takich operacjach wężyk trzeba będzie skrócić,
    aby był szczelny.

  • 3. Data: 2009-04-29 08:20:47
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    http://www.klarwod.pl/pl,pytania.html

  • 4. Data: 2009-04-29 09:39:10
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 29 Apr 2009 10:10:57 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Całkiem znośne parametry.

    Pytam, bo w układzie RO który ma moja Babcia jest ok. 18ppm - i to mnie
    nieco zaniepokoiło.

    > W czym problem ze szybkozłączkami? Mają małe ostrza wciskasz rurkę i one ja
    > trzymają a na dodatek oring uszczelnia.

    Nie wiem - po prostu namęczyłem się jak diabli z cieknącymi szybkozłączkami.
    Dociskałem wężyk, a po założeniu zawleczki lało się strumieniami...

    > wyciągnąć ze złącza. Po kilku takich operacjach wężyk trzeba będzie skrócić,
    > aby był szczelny.

    Jakoś z szybkozłączkami się uspokoiło :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 5. Data: 2009-04-29 16:11:45
    Od: pbas <p...@p...onet.pl>

    [/ciach]ale co się naprzeklinałem przy tych "wygodnych" szybkozłączkach
    to moje... ;)[/ciach]

    takie cosik dla potomności:
    http://www.woda.com.pl/index.php?i15,filmy-instrukta
    zowe

    aktualnie znajdziesz tam filmik z obsługą szybkozłączek