  • 31. Data: 2012-03-22 19:29:42
    Temat: Re: Okap kuchenny a kominek
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >A masz oddzielna kuchnie? Taka calkiem oddzielna, za drzwiami? Bo ja nie. U
    >mnie jest kuchnio-jadalnio-salon bez scian. Jak w wiekszosci domow obecnie.

    Mam oddzielną kuchnię , tyle że nie ma w niej drzwi a otwór "drzwiowy"
    został powiększony dwu krotnie ...

    >A okap z wyciagiem posiadasz, jak napisales. I jesli Twoja kuchnia nie jest
    >odrebnym, zamykanym pomieszczeniem, to jest to tak, jakbys zamontowal w
    >jednym pomieszczeniu okpa i kominek...

    No i tak jest ...
    Obok kuchni jest salon.
    W salonie kominek z własnym dopływem powietrza (podczas palenia w kominku
    otwieram dopływ powietrza na max .
    W salonie dodatkowo kratka wentylacyjna.
    W kuchni kratka wentylacyjna + okap z wentylatorem wyciągowym.
    Pomieszczenie obok - kotłownia :) Tam jest kratka wlotowa powietrza (10x10)
    i kratka wylotowa.

    Nie mam zupełnie nawiewników. Jak używany jest okap to dla zrównoważenia
    ciśnień otwieram okno.

    >Ja caly czas pisze o zamontowaniu nawiewnikow w pokoju, zeby zrownowazyc
    >ubytek powietrza spowodowany dzialaniem wyciagu. Zamiast otwierania okna,
    >ktore nakazales zonie :)

    Otwarte okno (uchylone) da większy przepływ powietrza niż wszystkie
    nawiewniki razem ...
    U mnie jak otworzę dolot powietrza dla kominka (rura fi 100) to już
    dostarczę więcej powietrza niż u Ciebie Wszystkie nawiewniki ...

    Nawiewniki mają za mało wydajność i przepływ aby zrównoważyć ciśnienie okapu
    lub wymogi kominka ...

  • 32. Data: 2012-03-22 19:32:53
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Co innego kotłownia.
    > W kotłowni MUSI być wentylacja grawitacyjna bez żadnego wspomagania
    > (wentylatory). Czyli musi być wlot powietrza i wylot powietrza.

    a czym się różni kotłownia od salonu (w sensie wentylacji pomieszczenia z
    urządzeniem stałopalnym)?

    pozdrawiam
    s_13

  • 33. Data: 2012-03-22 19:34:46
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > W przypadku kominka , pieca na paliwo stałe w pomieszczeniach gdzie sie
    > znadują nie może być wentylacji mechanicznej (także tej z odzyskiem
    > ciepła - rekuperatorem). Tam MUSI być wentylacja grawitacyjna z wlotem i
    > wylotem powietrza.

    nie, nie musi być grawitacyjnej... może być mechaniczna zrównoważona (czyli
    też rekuperator), a jak już ją masz, to nawet grawitacyjna jednocześnie jest
    zabroniona...

    pozdrawiam
    s_13

  • 34. Data: 2012-03-22 19:42:37
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Jak używany jest okap to dla zrównoważenia ciśnień otwieram okno.

    no i dobrze, okno jest pewnie bliżej wyciągu niż kominek, więc ok...
    tylko dajmy na to przychodzisz do domu najebany (wiem, można być
    abstynentem...), włączasz okap (różne dziwne rzeczy człowiek robi po
    pijaku...) a zanim otworzysz okno pogrążasz się w pijackim śnie... i już się
    nie budzisz...
    zakładasz, że wszyscy będą wiedzieć i pamiętać o zależności okno-okap? żona,
    dzieci, kochanek żony, teściowie, znajomi opiekujący się domem podczas twej
    nieobecności...

    pozdrawiam
    s_13

  • 35. Data: 2012-03-22 19:49:01
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 19:29:42 +0100, /// Kaszpir /// napisał(a):

    > Nawiewniki mają za mało wydajność i przepływ aby zrównoważyć ciśnienie okapu
    > lub wymogi kominka ...

    Moj kominek ma doprowadzenie powietrza z zewnatrz...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 36. Data: 2012-03-22 22:09:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:
    > W przypadku kominka , pieca na paliwo stałe w pomieszczeniach gdzie
    > sie znadują nie może być wentylacji mechanicznej (także tej z
    > odzyskiem ciepła - rekuperatorem).

    jeśli to jest kotłownia na stałe odcięta od reszty pomieszczeń.

    jak masz w mieszkaniu kominek to nie możesz mieć żądnej niezrównoważonej
    wentylacji mechanicznej.

    żadnych okapów czy wentylatorków w łazienkach.

  • 37. Data: 2012-03-22 22:09:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:

    > Moj kominek ma doprowadzenie powietrza z zewnatrz...

    MASZ SZCZELNY KOMINEK?

  • 38. Data: 2012-03-22 22:11:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    s_13 wrote:

    > a czym się różni kotłownia od salonu (w sensie wentylacji
    > pomieszczenia z urządzeniem stałopalnym)?

    NICZYM...

    ludzie łamią przepisy bezpieczeństwa bo wiedza lepiej i uważają.

    a potem rozpieprzają samolot z przezydentem w lesie.

    To jest ten sam rodzaj niefrasobliwości wiem lepiej i zrobie po swojemu, co
    mi tam gupie przepisy.

  • 39. Data: 2012-03-22 22:44:03
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >a czym się różni kotłownia od salonu (w sensie wentylacji pomieszczenia z
    >urządzeniem stałopalnym)?

    U mnie ?

    W kotłowni piec działa 24/h przez minimum pół roku bez żadnych przerw.

    W kuchni okap jest używany kilka (naście) minut dziennie , kominek w salonie
    bardzo sporadycznie ...
    W kuchni w ostateczności otworzyć okno jak używa się okapu , w salonie przy
    paleniu w kominku otwieram przepustnicą dolot powietrza więc mam doplyw
    świeżego powietrza taki sam jak w kotłowni ...
    Czyli u mnie w przypadku palenia w piecu / kominku warunki "techniczne" są
    dokładnie takie same. Czyli jest wlot świeżego powietrza i wylot powietrza
    (kratka wentylacyjna).

  • 40. Data: 2012-03-23 00:54:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 22:09:03 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > żadnych okapów czy wentylatorków w łazienkach.

    Tak, bo taki wentylatorek, zwlaszcza z wylacznikiem czasowym, to normalnie
    huragan wywoluje i oczy wysysa. Tu tez nawiewnik na oknie nic nie da, nie?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio