  • 1. Data: 2017-05-26 13:39:49
    Temat: Okna tzw. ciepły montaż
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Takie oto coś opracowałem na montaż okien w warstwie muru:

    http://emide.pl/dom/okno.jpg

    Oczywiście opaska z XPS jedzie po całym obwodzie okna + ciepły parapet (czy
    systemowy czy też zwykły XPS to jeszcze do rozważenia). Zastanawiam się
    jeszcze nad grubością XPS na ramie. Na rysunku jest 5cm, ale może warto
    zwiększyć do 10cm aby jeszcze uszczknąć z mostka termicznego? Oczywiście
    przy montażu klasyczne kotwy trzeba wymienić na dyble, ale to nieznaczna
    różnica. Moi okiennicy powiedzieli, że takie coś już robili i można
    pocisnąć na taki "ciepły montaż". Ktoś może tak montował, widział, jakieś
    doświadczenia posiada?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2017-05-26 15:02:39
    Temat: Re: Okna tzw. ciepły montaż
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 26 maja 2017 13:40:02 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > pocisnąć na taki "ciepły montaż". Ktoś może tak montował, widział, jakieś
    > doświadczenia posiada?

    A co to kosztuje? Mój "ciepły montaż" polegał na wysunięciu jakiś 3cm
    w warstwę ocieplenia, żadnych xpsów, kotew, uszczelek ani innych cudów
    nie mam. Według mnie działa dobrze. Pytanie, czy opłaci się cudować
    (i za ile), żeby uciąć ten szczątkowy mostek? Szczątkowy, bo według mnie
    mając okno trochę w styropianie jedynym problemem pozostaje parapet,
    a i parapet mam też jakiś zwykły z czegoś plastikopodobnego. Cholera
    wie, czy on tam jest "ciepły".

    L.

  • 3. Data: 2017-05-26 15:07:01
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >jakis 3cm

    czyli polowa okna w murze polowa w styro?
    po calosci w styro sie nie robi?

  • 4. Data: 2017-05-26 15:31:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 May 2017 15:07:01 +0200, abn140

    > czyli polowa okna w murze polowa w styro?

    Połowa to nie, co najwyżej jakieś 2 cm. Więcej się nie da, bez późniejszego
    wibrowania ramy, wg moich okienników. Dlatego myślę o dodaniu takiej opaski
    na mur, co pozwoli posadzić okna w licu muru (bez wysuwania) a jednocześnie
    eliminując mostek.

    > po calosci w styro sie nie robi?

    Robi się. Się to zwie MOWO -- ale to piekielnie dużo kosztuje, ze względu
    na konieczność zastosowania potężnych kotew, klinów itp. Gra niewarta
    świeczki, szczególnie przy grzaniu PC (jak u mnie).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2017-05-26 15:38:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 May 2017 06:02:39 -0700 (PDT), Lisciasty

    > A co to kosztuje?

    Tyle co XPS i pianka, ew. dyble zamiast kotew.

    > Mój "ciepły montaż" polegał na wysunięciu jakiś 3cm
    > w warstwę ocieplenia, żadnych xpsów, kotew, uszczelek
    > ani innych cudów nie mam.

    No więc taki był pierwszy plan, ale drażni mnie ten
    sposób więc kombinuję jak koń pod górę. ;) Poa tym
    z tego co pamiętam Ty masz Porotherm, a u mnie idzie
    Silka, więc muszę trochę mocniej pokombinować.

    > Według mnie działa dobrze.

    Jestem z Tobą, mam niewibrowany beton w ławach
    i na podłodze, do tego podłoga krzywa -- ale

    Dlatego rozważam.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2017-05-26 15:48:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 26 maja 2017 15:07:09 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:
    > czyli polowa okna w murze polowa w styro?

    Nawet nie wiem czy połowa, raczej mniej niż połowa, nie mierzyłem
    w zasadzie, nie było czasu :>

    > po calosci w styro sie nie robi?

    Można, ale trzeba doliczyć kilka tysięcy extra, stopa zwrotu 3 pokolenia ;)

    L.

  • 7. Data: 2017-05-26 22:11:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 26 May 2017 15:31:46 +0200, Myjk napisał(a):

    > Robi się. Się to zwie MOWO -- ale to piekielnie dużo kosztuje, ze względu
    > na konieczność zastosowania potężnych kotew, klinów itp. Gra niewarta
    > świeczki, szczególnie przy grzaniu PC (jak u mnie).

    Już jest "polskie MOWO", zwie się Stropex EMO:
    http://stropex.pl/oferta/energooszczedny-montaz-okie
    Masz gotową ciepłą ramę, bez kombinowania. Ale ile to kosztuje - nie wiem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2017-05-26 22:20:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 26 maja 2017 15:38:20 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Tyle co XPS i pianka, ew. dyble zamiast kotew.

    E to chyba trza robić. Tylko nie przeginaj kasowaniem mostków,
    bo zrobisz pasywniaka :]

    L.

  • 9. Data: 2017-05-27 00:09:00
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 26 May 2017 13:20:47 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > E to chyba trza robić. Tylko nie przeginaj kasowaniem mostków,
    > bo zrobisz pasywniaka :]

    Już mu nie grozi z tym fundamentem na ławach ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2017-05-27 10:23:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 27 May 2017 00:09:00 +0200, Borys Pogoreło

    > Już mu nie grozi z tym fundamentem na ławach ;)

    Niezawibrowanym i słabo ubitą podłogą. :P

    --
    Pozdor
    Myjk