  • 1. Data: 2017-05-25 09:50:56
    Temat: Czym nadmurować około 10cm
    Od: uciu <a...@g...com>

    Hej,

    musze nadmurować mur do wieńca o około 10cm
    Teraz jest 12 silikatów = 264cm
    Do tego dochodzi wieniec 25cm w lanym stropie 15cm
    W sumie wiec od płyty fundamentowej do stropu byłoby około 274cm
    Troche mało bo jak odliczymy styro, wylewki, tynk to będzie około 2,55m

    Czym domurować te brakujące 10-12cm?
    - gazobeton 12cm na płasko (ale to inny materiał)
    - ciąć siliakty N24 na pół - 70m bieżących ścian a wiec do cięcia około 140 pustaków
    - nadlać wieniec a wiec zamiast 24x25 miałby 24x35

    Cegła silikatowa odpada bo wyjdzie sporo a roboty w ciu....

    Najlepiej pasowałaby mi opcja 1..... lub ta z nadlaniem wieńca.

    Co myślicie?

    uciu

  • 2. Data: 2017-05-25 10:40:31
    Temat: Re: Czym nadmurować około 10cm
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 maja 2017 09:50:58 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Czym domurować te brakujące 10-12cm?
    > - gazobeton 12cm na płasko (ale to inny materiał)

    Ja bym nie ryzykowal. To jest kompletnie inny material. Moze sie nic nie
    dziac, a moze sie dziac - tj. pekac w tym miejscu :) No i moje
    #piekloperfekcjonistow by mi nie pozwolilo na to nawet patrzec :P

    > - ciąć siliakty N24 na pół - 70m bieżących ścian a wiec do cięcia około 140
    pustaków

    Chciales silke to teraz walcz :D

    > - nadlać wieniec a wiec zamiast 24x25 miałby 24x35

    Przy szalunku wienca - 10cm to sporo. Zalezy czym chcesz szalowac. Jak
    deskami to jest jedna deska wiecej. Ja bym osobiscie nie zaryzykowal
    (jakbym to mial robic sam - jak fachman i by powiedzial ze nie ma problemu
    to bylaby to najlepsza opcja :)

    > Cegła silikatowa odpada bo wyjdzie sporo a roboty w ciu....

    Czemu roboty w ciul? Cegla sie bardzo szybko muruje.

    Ja to bym po prostu postawil jeden pustak wiecej - 265 to nadal malo. Ludzie
    maja w domach po 3m i nie wyobrazaja sobie nizej. Sam jakbym budowal drugi
    raz to bym sobie zrobil 3m.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-05-25 11:00:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-25 o 10:40, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > maja w domach po 3m i nie wyobrazaja sobie nizej. Sam jakbym budowal drugi

    Może mu nie wystarczy prętów do związania słupów z wieńcem?
    Bo wg mnie to jest też najlepsze wyjście.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2017-05-25 11:03:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 maja 2017 11:00:17 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Może mu nie wystarczy prętów do związania słupów z wieńcem?

    Jest taka mozliwosc.. Prety zawsze mozna dowiazac wyzsze - chyba mniej
    roboty niz ciecie 140 pustakow z silki :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2017-05-25 12:03:47
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.05.2017 10:40, Adam Sz. wrote:

    > Ja to bym po prostu postawil jeden pustak wiecej - 265 to nadal malo. Ludzie
    > maja w domach po 3m i nie wyobrazaja sobie nizej. Sam jakbym budowal drugi
    > raz to bym sobie zrobil 3m.

    Też uważam, że jeden bloczek więcej, a i tak będzie nisko.

  • 6. Data: 2017-05-25 15:02:41
    Od: uciu <a...@g...com>

    pręty prętami - pomierze ale za krótkie stemple będą....
    Trzeba bedzie większość podkładać;-/

    uciu

  • 7. Data: 2017-05-25 15:15:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-25 o 15:02, uciu pisze:
    > pręty prętami - pomierze ale za krótkie stemple będą....
    > Trzeba bedzie większość podkładać;-/

    Pierwszy raz słyszę, żeby wysokość pomieszczeń dobierać do stempli :-O

    --
    Pete

  • 8. Data: 2017-05-25 15:36:29
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-05-25 o 11:00, Pete pisze:

    > Może mu nie wystarczy prętów do związania słupów z wieńcem?
    > Bo wg mnie to jest też najlepsze wyjście.

    Sa tam jakies slupy?

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2017-05-25 15:38:30
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 maja 2017 15:15:35 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Pierwszy raz słyszę, żeby wysokość pomieszczeń dobierać do stempli :-O

    A kto tu napisał, ze wysokość dobieram do stempi ???

    Wysokość miała być x to zamówiłem stemple na x +10cm

    Skoro miałoby być x+22 (1 pustak) to stepla braknie....

    uciu

  • 10. Data: 2017-05-25 15:40:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Ja bym nie ryzykowal. To jest kompletnie inny material. Moze sie nic nie
    > dziac, a moze sie dziac - tj. pekac w tym miejscu :) No i moje
    > #piekloperfekcjonistow by mi nie pozwolilo na to nawet patrzec :P

    A Twoje piekloperfekcjocostam pozwolilo by Ci robic nadlewke kompletnie
    innym materialem?

    Pozdro.. TK