  • 21. Data: 2010-06-06 20:30:27
    Temat: Re: Okno połaciowe Velux i inne - montaż
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    news:huh04l$1bl$1@news.onet.pl...

    > Zajrzyj, jak leży ta papa... czy czasem nie układali jej od góry, bo
    > wygodniej :-))).

    Od dołu układali. Tyle, że nie byłem cały dzień :-)
    Będzie trzeba robić odkrywki dachówek i tak.
    Mnie martwi ten velux.

    http://www.velux.pl/pl-PL/Documents/instrukcje/okna/
    ggl_ggu.pdf

    czy to nie jest coś jak 4c na stronie VELUX 5 ? Czy jednak okno dachowe nie
    powinno wystawać ponad. ?

  • 22. Data: 2010-06-06 21:18:22
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    kiki <k...@k...net> napisał(a):

> [...]
    >
    > Patrz strona Velux5 albo strona 3 PDF-a. Po prawej masz kolorowe rozejście
    > algorytmu postępowania. `
    >
    > 4a
    >
    > 4b
    >
    > 4c
    >
    > 4d
    >

    > Dach deskowany to 4d ale nie przewidują dla niego łat i dachówki tylko samą
    > papę lub bitumiczne te "prostokąciki"
    > Nie ma tam opisu co zrobić jak jest deskowanie z papą łatami i dachówką..
    > Niema tam najważniejszej rzeczy jak to ocieplić i uszczelnic w takim
    > przypadku. Dach deskowany z dachówkami to tak zwany ZIMNY DACH.

    Twój dach to 4a. Nie ma znaczenia, czy pod spodem jest papa czy folia. Na
    stronie 9 masz dokładnie rozrysowane, jak uszczelnić.

    Co do izolacji to masz przekrój przy 4a.

    M.

  • 23. Data: 2010-06-06 21:28:01
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Ale przemarza, bo ilość izolacji na skos wynosi prawie zero.
    > A kołnierz przecież szczelny nie jest z papą więc podpływać będzie.
    > Okna montuje się w warstwie izolacji, a tak są wysunięte, bez sensu.

    Prawde mowiac nie wiem co polepszy plytszy montaz okna. Tyle co rama byla by
    w pomieszczeniu to bedzie welna. A ze to jest z gory skazane na mniejsza
    izolacyjnosc jest pewn. Ja bym na Twoim miejscu dol i gore obrobki okna
    przerobil na poltrumne.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2010-06-06 21:33:00
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Więc uważaj na te okna połaciowe. Ja jak widzisz pruję. Przecież bez
    > powodu bym nie demolował skosów.
    > Nigdzie nie ma rysunku technicznego u producentów jak zamontować okno w
    > dachu deskowanym.
    > Ktoś tu napisał, że kołnierz ma wchodzić pod papę co ma pewien sens z tym,
    > że okno bedzie jakby zapadniete poniżej dachówek. Może tak ma być ?

    A czemu ma koniecznie wchodzic pod pape? To chyba jeszcze gorzej, bo woda
    bedzie podciekala od razu pod pape a nie splywala po niej.

    > Za to gdyby montować veluxa niżej to krokwie będą stanowiły naturalne
    > ocieplenie po bokach ramy okna połaciowego.

    A krokwie to jakie ocieplenie? Krokwie tez sie ociepla. Moim zdaniem lepiej
    wypelnic to welna miedzy plyta GK a nie liczyc na to, ze rama okienna
    drewniana zreszta bedzie od welny cieplejsza.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2010-06-06 21:37:41
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]

    Topnieje od gory, przesiaka i zamarza noca na dachowce. Gdzies tam moze
    kapilarnie byc podciagana miedzy laczeniami dachowki, ale tak czy tak
    powinna splynac po papie.

    > Jeszcze w jednym koszu jest taki efekt. Zalało mi cały sufit w jednym
    > pokoju. Ulewa nie przeszkadza tylko wiosenne roztopy. 3 rok to samo.
    > W okolicy tego okna to samo.

    Masz zle obrobione okno u gory. Woda ma prawo zebrac sie pod wlasciwym
    pokryciem ale ma mozliwosc splywania na dol po papie albo membranie bez
    desek.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2010-06-06 22:07:45
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Twój dach to 4a. Nie ma znaczenia, czy pod spodem jest papa czy folia. Na
    > stronie 9 masz dokładnie rozrysowane, jak uszczelnić.
    >
    > Co do izolacji to masz przekrój przy 4a.

    Nie zgadzam się z tym. Przy 4a wychodzi, że okno kończy się ze 2-3cm nad
    papą i tak jest u mnie więc ocieplenie ramy okna też będzie nad papą -> w
    powietrzu..
    Bez sensu takie ocieplenie ramy okna. Ono nic nie da.

  • 27. Data: 2010-06-07 16:20:20
    Od: " M." <m...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <s...@c...chrl> napisał(a):

    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > A czemu ma koniecznie wchodzic pod pape? To chyba jeszcze gorzej, bo woda
    > bedzie podciekala od razu pod pape a nie splywala po niej.

    To był skrót myślowy.

    Na górze wchodzi pod papę, na dole wchodzi na papę. Jeśli jest membrana to
    analogicznie z membraną.

    M.

  • 28. Data: 2010-06-07 19:52:12
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Na górze wchodzi pod papę, na dole wchodzi na papę. Jeśli jest membrana to
    > analogicznie z membraną.

    okna fakro, ja mam mocowania na łatach, membrana na deskowaniu jest
    wywinięta na ramę okna posklejana i przykryta obróbkami, oczywiście
    każdy pas membrany wchodzi pod pas powyższy, otwór w deskowaniu
    wiekszy od ramy okna, wełna wepchana w tę szczelinę od spodu, aż do
    samej membrany, nic się nie leje, nic nie przemarza

    pozdrawiam
    s_13

  • 29. Data: 2010-06-07 20:58:55
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...
    masz zdjęcie ?

  • 30. Data: 2010-06-07 22:53:45
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...
    > masz zdjęcie ?

    A ja ogladalem dzis swoje okna i sa montowane powyzej desek tj. pewnie na
    latach. Po obdukcji dochodze do wniosku, ze inaczej po prostu sie nie da bo
    najzyczajniej pokrycie dachowe bedzie ponad oknem a tak blacha jakby lezy na
    kolniezu uszczelniajacym.

    Pozdro.. TK