  • 11. Data: 2019-11-19 09:01:53
    Temat: Re: Olej opałowy do agregatu?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-19 o 02:09, KIKI pisze:

    > Jeszcze dodaj mixol do dwusuwów.

    Nie tylko do dwusuwów.
    Do starszych generacji dizli (zwłaszcza common-rail) też należy dolewać
    - zmienił się skład oleju napędowego. Teraz ON jest bardziej "suchy", co
    może powodować zatarcia wtryskiwaczy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2019-11-19 09:21:16
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.11.2019 o 09:01, Adam pisze:

> [...]
    > się skład oleju napędowego. Teraz ON jest bardziej "suchy", co może powodować

    Gówno prawda, czyli urban legend.

    "Substancja oleista w paliwie silnika wysokoprężnego common rail oznacza
    zakłócenie prawidłowej dawki paliwa, a co za tym idzie - całego procesu
    spalania, opartego przede wszystkim na precyzyjnym doborze składników.
    Dodatkowo - w przeciwieństwie do oleju napędowego - spalanie oleju jako
    paliwa niesie ze sobą konsekwencję w postaci nagaru i osadów smolistych,
    które długoterminowo zakłócają pracę wtryskiwaczy i niekorzystnie wpływają
    na prawidłowe i precyzyjne rozpylanie dawki paliwa. To z kolei wymusza
    na elektronice wprowadzanie korekcji wtrysków, a stąd prosta droga do
    problemów." Itd, itp.

  • 13. Data: 2019-11-19 09:34:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, November 19, 2019 at 9:21:48 AM UTC+1, collie wrote:

    > Gówno prawda, czyli urban legend.

    e tam, jakies badania robili 1:250 jest OK, ale nie takiego g. jak mixol!

    https://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa
    _romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_p
    igulce_.html?s=e256bc79db19a3db7f1ea1b57cdf22a1

  • 14. Data: 2019-11-19 12:21:27
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.11.2019 o 09:34, WS pisze:

> [...]
    _romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_p
    igulce_.html?s=e256bc79db19a3db7f1ea1b57cdf22a1

    No, jakieś badania robili naukowcy z warsztatów samochodowych,
    oraz doktoryzujący się z dolewek właściciele samochodów Romeo
    i Julia.

  • 15. Data: 2019-11-19 13:19:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, November 19, 2019 at 12:21:30 PM UTC+1, collie wrote:

    > No, jakieś badania robili naukowcy z warsztatów samochodowych,
    > oraz doktoryzujący się z dolewek właściciele samochodów Romeo
    > i Julia.

    na forum Alfy tylko zostalo przeklejone
    zanim sie odpisze warto przeczytac, ze zrozumieniem, jesli ma sie taka umiejetnosc...
    ;)

    sa odnosniki, kto i gdzie robil...
    np. wynik https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.ht
    ml?attachmentId=686109
    pochodzi z https://asg-analytik.de/en/services/manufacture-of-t
    est-equipment

  • 16. Data: 2019-11-20 01:11:43
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 19.11.2019 09:01, Adam wrote:

    > Nie tylko do dwusuwów.
    > Do starszych generacji dizli (zwłaszcza common-rail) też należy dolewać
    > - zmienił się skład oleju napędowego. Teraz ON jest bardziej "suchy", co
    > może powodować zatarcia wtryskiwaczy.

    Do agregatów pracujących na normalnej ropie dobrze jest dać nieco mixolu
    do paliwa. Nie wiem czego nie ma opał w składzie ale na pewno jest suchy.